-

عوارض مصرف بیش از حد ویتامین C چیست؟

کمبود ویتامین C در بدن می‌تواند بر سلامت شما تأثیر منفی بگذارد، اما مصرف بیش از حد مکمل‌های آن نیز می‌تواند منجر به استفراغ و بی خوابی شود.

بنابراین، این ویتامین را چقدر باید مصرف کنید و چگونه بدانید که این ویتامین را بیش از حد مصرف کرده اید؟

در حالی که مصرف بیش از حد خود ویتامین C مضر نیست، دوز‌های زیاد مکمل‌های ویتامین C می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند؛ به گونه‌ای که هفت نشانه اصلی وجود دارد که باید مراقب آن‌ها باشید. این علائم شامل سردرد، بی خوابی، سوزش سر دل، اسهال، تهوع، استفراغ و گرفتگی شکم می‌شوند.

نفخ شکم نیز می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما زیاد غذا خورده اید. مصرف کمتر از ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل ویتامین C در روز بعید است مضر باشد. علاوه بر این، با قطع مصرف مکمل‌ های ویتامین C ، این علائم باید ناپدید شوند.

برای اکثر مردم، یک پرتقال یا یک فنجان توت فرنگی، فلفل قرمز خرد شده یا کلم بروکلی به اندازه کافی ویتامین C را در طول روز تامین می‌کند.

بزرگسالان بین ۱۹ تا ۶۴ سال به ۴۰ میلی گرم ویتامین C در روز نیاز دارند، بنابراین شما باید تمام ویتامین C مورد نیاز خود را از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف مقدار زیادی ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌های خون را تا ۳۰ درصد افزایش دهد و به دفاع طبیعی بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک کند.

همچنین ویتامین C می‌تواند سطح آنتی اکسیدان‌ها را در خون افزایش دهد و به درمان کمبود آهن نیز کمک کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*