-

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

امیدواریم با انجام پروژه های زیرساختی در چابهار در توسعه منطقه نقش داشته باشیم

وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

بزرگترین مجتمع بسته بندی، سرخانه ای و کارخانه کنسرو تن ماهی کشور در نوار جنوبی کشور به همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان اتکا در منطقه ویژه مکران به بهره برداری رسید.

امیرسرتیپ خلبان عزیزنصیرزاده، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه مراسم افتتاح این مجتمع با اشاره به اینکه سازه کارخانه، خطوط تولید و دستگاه های این کارخانه تماما داخلی و یا بالاترین استاندارد و کیفیت ساخته شده است، گفت: امیدواریم با انجام طرح ها و پروژه های زیرساختی در سواحل مکران بتوانیم در توسعه منطقه بخشی از دغدغه مقام معظم رهبری را برطرف نماییم.

وی در این مراسم در گفتگو با خانم ریگی مدیرعامل منطقه آزاد چابهار بیان کرد: وزارت دفاع به واسطه سازمان های زیرمجموعه خود در چابهار از جمله سازمان اتکا قصد دارد به رشد این منطقه شتاب بخشد.

دکتر مرتضی اعلمی مدیرعامل سازمان اتکا نیز در این مراسم با بیان اینکه هدف از ساخت این کارخانه توسعه زیر ساختی منطقه و ایجاد اشتغال پایدار بوده و برای حدود ۵۰۰ نفر از نیروهای بومی منطقه که تعداد قابل توجهی از آنان را بانوان تشکیل می دهند، زمینه اشتغال فراهم شده است.  

مهندس محمود معلم، مدیرعامل و عضو انجمن صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای سرمایه گذاری و توسعه سواحل مکران گفت: به منظور تحقق این امر در سال 1401 با سرمایه گذاری2 هزار میلیارد ریالی در مکران و در مدت کوتاه 15 ماهه توانستیم بزرگترین کارخانه تولید کنسرو ماهی تن را در در زمینی به مساحت ۲۳۰۰۰ متر مربع و هفت هزار مترمربع در منطقه آزاد چابهار و با بهره برداری از تخصص و دانش و توان نیروهای داخلی احداث کنیم.  

وی با اشاره به اینکه تمامی مراحل سورتینگ، پوست کنی و بسته بندی و انجماد ماهی و میگو برای عرضه به بازار داخلی و خارجی نیز در این مجتمع انجام می شود، اظهارکرد: ظرفیت بسته بندی آن حدود ۴۰۰۰ تن بوده که ۱۰۰۰ تن ان مربوط به خط عمل آوری میگو بوده که روزانه 20 تن میگو برای صادرات تولید و بسته بند می شود . این مجتمع سردخانه ای زیر صفر به ظرفیت 4 هزار تن دارد.  

عضو انجمن صنعت تولید و بسته بندی مواد پروتئینی کشور افزود: در چابهار سالانه ۲۰۰ هزار تن ماهی صنعتی صید می شود که بخش اعظم آن به کنسرو ماهی تبدیل می شود و با ساخت این کارخانه با ورودی حدود ۷۵۰۰ تن ماهی هوور وگیدر ظرفیت تولید سالانه 25 میلیون قوطی کنسرو ماهی تن فراهم شده است.

رعایت اصول حفاظت محیط زیست از اولویت های این مجتمع شیلاتی است

 مهندس معلم با بیان اینکه در صنایع غذایی موضوع پساب فاضلاب از جمله مسائلی است که امکان تهدید محیط زیست را دارد، گفت: تصفیه خانه فاضلاب این مجتمع در زمینی به مساحت 1200 مترمربع و با توان تصفیه 300 مترمعکب فاضلاب در شبانه روز ساخته شده است که آب خروجی این تصفیه خانه قابل استفاده مجدد در مجتمع و آبیاری فضای سبز می باشد.  

مدیرعامل شرکت شیلات سازمان اتکا بااشاره به اهمیت آب تصفیه شده در منطقه آزاد چابهار گفت: سامانه ذخیره و تصفیه آب این مجتمع با ظرفیت ذخیره 300 مترمکعب آب و تصفیه 200 متر معکب آب در شبانه روز با فناوری اسمز معکوس یا آر او نیز ساخته شده است.

کارخانه کنسرو تن ماهی منطقه ازاد چابهار در اولین سفر استانی امیر سرتیپ خلبان عزیزنصیرزاده، وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت چهاردم ،سردار محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان ،دکتر اعلمی مدیر عامل سازمان اتکا، خانم دکتر ریگی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و تعدادی از مدیران و فرماندهان نظامی و انتظامی به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین