یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 361
تاریخ انتشار: 1400/06/02 10:57

صندوق کارآفرینی امید، تامین‌کننده مالی توسعه یزد

محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم و کم‌برخوردار به‌عنوان مهم‌ترین اولویت صندوق کارآفرینی در استان یزد پیگیری می‌شود. صندوق کارآفرینی امید یک موسسه اعتباری است که به‌عنوان یک موسسه عمومی غیردولتی، شخصیت حقوقی و استقلال اداری و مالی دارد.

صندوق کارآفرینی امید، قائم‌مقام قانونی صندوق مهر امام رضا شناخته می‌شود و موضوع فعالیت آن اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور توانمندسازی و ساماندهی زنجیره‌های تولید، حمایت از خوشه‌های کسب‌وکار، پشتیبانی از مشاغل خانگی، خویش‌فرمایی و ایجاد و توسعه کسب‌وکارهای خرد و کوچک، حمایت از طرح‌های کارآفرینی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور است.

عبدالصمد شهبازی، مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد در گفت‌وگو با خبرنگار صمت در یزد گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹۰۰ پرونده تسهیلات در مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد تشکیل و بیش از ۴۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

شهبازی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری با ارگان‌ها و نهادهای مختلف گفت: ایجاد اشتغال پایدار، تقویت شبکه‌های اقتصادی موجود و حمایت از صندوق‌های محلی از دیگر رویکرد جدی این صندوق در کشور است.

شهبازی با اشاره به توانمندی‌های طبیعی استان یزد افزود: یزد مقصد برتر گردشگری تاریخی، مرکز اصلی معدن، مرکز اصلی صنعت و کشاورزی پیشرفته، مرکز اصلی فناوری و دانش‌بنیان و تربیت نخبگان و نیز کانون برتر انرژی خورشیدی و حتی مرکز اصلی تولید و صادرات کالاهای فرهنگی و هویتی است، بنابراین صندوق کارآفرینی امید می‌تواند تامین‌کننده مالی این بخش‌ها در راستای توسعه محصول و ایجاد اشتغال مولد باشد.وی اعلام کرد: از ابتدای سال گذشته تاکنون ۱۳ روستا زیر پوشش طرح‌های حمایتی این صندوق قرار گرفتند و توانمندسازی روستاهای کشور از دیگر رویکردهای این صندوق حمایتی است.

وی در ادامه به طرح‌های صندوق برای آبادی و توسعه روستاهای استان یزد اشاره و اظهار کرد: تامین مالی طرح‌های استراتژیک صندوق در ۱۳ روستای استان مانند طرح‌های هر روستا یک محصول و روستای بدون بیکار، در حال اجرا است و این صندوق براساس سند آمایش استان و مزیت‌های منطقه و نیز سند بالادستی برنامه ششم توسعه، اولویت برنامه و تسهیلات خود را منظور کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان یزد، انعقاد تفاهمنامه صندوق کارآفرینی با بنیاد برکت، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت ورزش و جوانان همچنین معاونت روستایی ریاست جمهوری را در دستور کار عنوان کرد و گفت: این صندوق در استان یزد همکاری‌های خوبی با ارگان‌ها و بخش‌های خصوصی استان در راستای توسعه و تثبیت مشاغل داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/l4mv84