-

معرفی محصولات صنعتی

محصولات صنعتی کالاهایی هستند که در روند تجاری از آن ها استفاده می شوند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم در تولید یک محصول نقش دارند. محصولات صنعتی در زمینه های مختلفی مانند کشاورزی، ساختمان سازی، تولید کالا و... استفاده می شوند که در ادامه به بررسی چند نمونه از محصولات صنعتی کاربردی در صنعت خودرو سازی و صنعت برق می پردازیم.

معرفی محصولات صنعتی

پی ال سی چیست؟

Plc یک شکل متمایز از دستگاه کامپیوتری است که برای استفاده در سیستم های کنترل صنعتی طراحی شده است. دارای ساختار قوی و ویژگی های کاربردی منحصر به فرد مانند کنترل متوالی، سهولت برنامه نویسی، تایمر و شمارنده، سخت افزار آسان برای استفاده و قابلیت های کنترل قابل اعتماد می باشد. Plc به گونه ای طراحی شده است که بسیار مقاوم باشد، بنابراین می تواند در محیط های صنعتی خشن مانند دماهای شدید، ارتعاشات شدید، رطوبت و سر و صدای الکتریکی مقاومت کند.

کاربرد plc

کنترل های PLC را می توان به صورت اختیاری برای جایگزینی کنترل چیلر Advantage Multizone III استفاده کرد.

PLC کمپرسورها، شیرها و پمپ ها را به همان روشی که MZC III انجام می دهد، ترتیب می دهد. اطلاعات موجود در PLC همچنین می تواند با سایر PLC ها و مانیتورهای جمع آوری داده در یک شبکه یا شبکه سلولی به اشتراک گذاشته شود. استفاده از PLC اجازه می دهد تا منطق کنترل سیستم چیلر در میدان تغییر کند. PLC را می توان برای پردازش اطلاعات و اتخاذ تصمیمات کنترلی بر اساس این اطلاعات برنامه ریزی کرد.

سخت افزار PLC

سخت افزار مورد استفاده در کنترلرهای PLC از ماژول های ورودی و خروجی برای دریافت و ارسال سیگنال های مختلف، یک پردازنده اطلاعات (CPU) و یک پنل رابط اپراتور تشکیل شده است . ماژول های ورودی و خروجی برای برآوردن نیاز خاص سیستمی که باید کنترل شود اضافه می شوند. انواع پنل های رابط اپراتور از نمایشگرهای متنی سیاه و سفید 2 خطی تا نمایشگرهای صفحه لمسی رنگی در دسترس هستند.

برنامه نويسي PLC

PLC ها برای کار با تجهیزاتی که در آن نصب شده اند به برنامه های سفارشی نیاز دارند. برنامه ها به صورت سفارشی توسط کاربر برای هر برنامه نوشته می شوند. برای سیستم های چیلر یا برج، Advantage یک برنامه سفارشی می نویسد یا از یک برنامه موجود که به طور خاص برای تجهیزات نوشته شده است استفاده می کند. یک کپی از برنامه به همراه دفترچه راهنمای تجهیزات نیز ارسال می شود. تغییرات برنامه نویسی را می توان با استفاده از رایانه نوت بوک متصل به PLC در این زمینه ایجاد کرد.

کلید اتوماتیک هیوندا

کلید اتوماتیک هیوندا اولین بار برای سوناتا در سال 2020عرضه شد که این کلید قابلیت قفل کردن،بازکردن و رانندگی را توسط تلفن همراه امکان پذیر می کند که برای قفل یا باز کردن درب ماشین کافی است تلفن همراه خود را در نزدیکی دستگیره درب خودرو نگه دارید و پس از سوار شدن آن را در قسمت شارژر بی سیم قرار دهید و پس از فشردن دکمه شروع می توانید حرکت کنید. البته به خاطر مسائل امنیتی و جلوگیری از سرقت خودرو، هیوندا از فناوری به اسم فناوری ارتباط میدان نزدیک (NFC) استفاده کرده است. یعنی برای باز کردن درب خودرو تلفن همراه و دستیگره درب خودرو باید در فاصله ی نزدیکی از یکدیگر (چند سانتی متر) قرار دهیم. همچنین کلید اتوماتیک هیوندا قابلیت اشتراک گذاری را نیز دارا می باشد یعنی کاربر اصلی می تواند دسترسی به کلید را با سه کاربر دیگر به اشتراک بگذارد.

برنامه کلید اتوماتیک هیوندا

برنامه کلید اتوماتیک هیوندا را می توانید به صورت رایگان از Google Play دانلود کرده و بر روی تلفن همراه خود نصب کنبد البته این برنامه با بیشتر گوشی های اندروید سازگار است ولی در گوشی های آیفون یافت نمی شود. زمانی که می خواهید قفل درب خودرو خود را باز یا بسته کنید نیازی به باز بودن برنامه نیست ولی در صورت باز بودن می تواند امکانات زیادی همچون بلوتوث، راه اندازی خودرو و... را در اختیارتان قرار دهد. همچنین با استفاده از این برنامه می توانید با دعوت اعضای خانواده خود (سه کاربر) کلید خود را با آن ها به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از قابلیت های این برنامه کنترل خودرو از راه دور است که به کاربر این امکان را می دهد که از راه دور زنگ هشدار خودرو را فعال کرده، درب خودروی خورد را قفل یا باز کند، می توانید با استفاده از این برنامه از راه دور موتور خودرو را روشن کنید و... .

محصولات اشنایدر

شرکت اشنایدر در سال 1836 در کشور فرانسه توسط جوزف اوژن اشنایدر و ادولف اشنایدر تاسیس شد و پس از مدتی گسترش یافت، به گونه ای که امروزه در جهان دارای محبوبیت فراوانی می باشد و حدود 100 نمایندگی در سطح جهان دارد. اولین محصولات اشنایدر مربوط به یک سری صنایع فلزی و اسلحه و کشتی بوده است ولی پس از مدتی تولیدات خود را به ماشین های سنگین و وسایل مربوط به صنعت حمل و نقل تغییر دادند که در همین زمان این شرکت به Schneider Group معروف شد. اما بعد از آن هم شرکت اشنایدر در سال 1975 دست به تولید محصولات مورد استفاده در صنعت برق زد که این موضوع به این دلیل اتفاق افتاد که مدیران شرکت اشنایدر توجه شان به شرکت Merlin Gerin جلب شد. در آن زمان شرکت Merlin Gerin یکی از بزرگ ترین شرکت های تولید کننده ی محصولات در صنعت برق بود.

امروزه شرکت اشنایدر بیشتر در صنایع اتوماسیون خدمات، اتوماسیون صنعتی و مدیریت انرژی فعال است. همانطور که گفتیم محصولات اشنایدر توسط نمایندگی های این شرکت در سطح جهان عرضه می شود و این نمایندگی ها نیز در شهر های مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان و.. وجود دارند و به ارایه خدمات و تجهیزات برقی شرکت اشنایدر می پردازند.

ویژگی های محصولات اشنایدر

این شرکت به رضایت مصرف کنندگان اهمیت خاصی می دهد از این رو تلاش می کند محصولاتی با کیفیت بالا، ایمنی مطلوب، ماندگاری زیاد و در عین حال بهینه تولید کند. شرکت اشنایدر تمرکز خود را بر روی ساخت تجهیزات و قطعات برقی با کمترین مصرف برق گذاشته است از این رو می توانند در زمینه های انرژی تجدید پذیر هم فعالیت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین