-

خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس

خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زمینه آموزش محسوب می‌شود. این تجهیزات زمینه را برای انتقال بهتر مطالب از معلم به دانش‌آموز فراهم می‌کنند. همچنین زمینه درک بهتر مطالب نیز برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. با توجه به تغییرات شرایط زندگی و پیشرفت تکنولوژی امروزه تجهیزات آموزشی نقش بسیار موثری را در زندگی آینده آموزش ایفا می‌کنند. این تجهیزات نیز باید به نسبت تغییرات تکنولوژی تغییر کنند و خود را بهبود ببخشند.

خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس

راهنمای خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس

اساتید و مدیران برای راحتی در محیط کار و سهولت در زمینه آموزش به ابزار و تجهیزات نیاز دارند. خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس از ضرورت‌های محیط آموزشی است. استفاده از تجهیزات به‌روز و پیشرفته، شرایط پیشرفت در آموزش را فراهم می‌کند. عدم رعایت اصول و استانداردها در هنگام خرید باعث آسیب به سلامت ستون فقرات، بینایی و شنوایی کارمندان می‌شود. این مقاله می‌تواند یک راهنمای کامل برای خرید تجهیزات آموزشی به شما ارائه بدهد.

انواع میز و صندلی مدارس

مدارس نیز مانند هر محیط اداری دیگری برای راحتی پرسنل خود از تجهیزات به روز آموزشگاهی استفاده می‌کنند. استفاده از میز و صندلی استاندارد برای اساتید و مدیران علاوه‌بر تامین بخش زیبایی محیط بر سلامت جسمانی پرسنل نیز تاثیر می‌گذارد. میز و صندلی‌ها در انواع مختلفی جهت رفاه حال اساتید، مدیران و حتی دانش‌آموزان تولید و در بازار موجود هستند. در ادامه برخی از انواع تجهیزات آموزشگاهی را بررسی خواهیم کرد.

میز و صندلی محصلی

استفاده از میز و صندلی استاندارد و متناسب باعث افزایش بازدهی درسی دانش آموزان می‌شود. محصلان مدت زمان طولانی را در روز پشت میز و صندلی می‌گذرانند. نشستن بر روی صندلی مناسب می‌تواند سلامت دانش‌آموزان را حفظ کند. همچنین جنس و نوع ابعاد و ساخت این تجهیزات بسیار اهمیت دارد. چند مورد از انواع صندلی‌های دانش‌آموزان عبارتند از:

  • صندلی دسته‌دار: این نوع از صندلی که بیشتر به صورت تکی استفاده و از جنس چوبی یا MDF ساخته می‌شود. استحکام بالا و طراحی آسان یکی از دلایل محبوبیت این نوع از صندلی است. این مدل نسبت به صندلی‌های چند نفر عمر بالاتری دارد و کاربردی‌تر است. قیمت صندلی محصلی معمولا مقرون‌به صرفه‌تر از دیگر انواع صندلی محسوب می‌شود.

  • صندلی دانشجویی MDF: صندلی‌های دانشجویی در سه طرح دسته‌دار، چند نفره و پشت قوسی به بازار ارائه شده است. این صندلی یکی از انواع صندلی با جنس MDF شناخته می‌شود. در قسمت پایه‌ها و بخشی از بدنه فلز به کار رفته است که استحکام صندلی را بالا می‌برد.

  • صندلی تاشو: صندلی‌های تاشو معمولا در محیط‌های با فضای کم و در شرایط موقت مانند سالن امتحانات استفاده می‌شود. در این دسته صندلی‌های تاشو با دسته از جمله محبوب‌ترن مدل‌ها است.

اگر میز و صندلی‌ها در محیط آموزشی مناسب باشد بازدهی آموزشی، تعامل و تحرک دانش‌آموزان افزایش خواهد داشت. وجود این میز و صندلی‌هاست که به معلمان برای ایجاد یادگیری فعال در دانش آموزان اجازه می‌دهد.

میز و صندلی دانش‌آموزی و دانشجویی در انواع رنگ‌ها و مدل‌ها در بازار فروش موجود هستند.

صندلی مخصوص اساتید

در محیط‌ها آموزشی معمولا صندلی‌ دانش‌آموزان پشت سرهم قرار دارند که این موضوع باعث کمتر شدن دید آن‌ها به میز معلم می‌شود. به همین منظور برای جایگاه معلمان از صندلی‌های پایه بلند استفاده می‌کنند. این مدل از صندلی به صندلی استادی معروف است. ارتفاع این صندلیا به طور معمول حدود 75 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود. در این ارتفاع معلم بر دانش‌آموزان تسلط کافی خواهد داشت.

صندلی استادی باید در عین مقرون‌به صرفه بودن از استحکام بالایی برخوردار باشد. معمولا ساخت پایه این صندلی‌ها از فلز با آلیاژ بالا است تا هم وزن را به‌راحتی تحمل کند و هم مانع خراشیدگی در طول زمان باشد. همچنین در راحتی باید نمره بالا را کسب کند. اساتید زمان طولانی را در روز بر روی این صندلی می‌نشینند. ساخت نشیمن و پشتی از ابر می‌تواند این راحتی را فراهم کند.

صندلی اساتید معمولا با پایه‌های با ابعاد بلندتر از ابعاد معمول ساخته می‌شود.

میز تریبون یا میز استادی

میز تریبون یا میز استادی به میزهای بلندی که در کلاس‌ها برای معلمان گذاشته می‌شود؛ می‌گویند. ارتفاع این میزها با صندلی‌های مخصوص اساتید متناسب است. صندلی‌های معمولی با ارتفاع کم برای پشت این میزها اصلا مناسب نیستند. استفاده از صندلی‌های بلند و مخصوص باعث می‌شود تا استاد در هنگام تدریس و نگارش بر مطالب تسلط کافی داشته باشد.

همچنین تسلط بر کلاس درس و دید کافی به تمام دانش‌آموزان نیز نیاز است که توسط این میز و صندلی مخصوص تامین می‌شود. میزهای استادی معمولا از جنس چوب ساخته شده است. به طور کلی صندلی‌های استادی شبیه به چهارپایه ساخته می‌شوند. علت این مدل از ساخت قابلیت تغییر ارتفاع است. با این‌کار ارتفاع صندلی را به ‌راحتی می‌توان با میز هماهنگ کرد.

ویژگی‌های مهم تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران

تمامی تجهیزات آموزشی که در محیط آموزشی و برای اساتید و مدیران استفاده می‌شود، دارای ویژکی‌های مشترکی هستند. میز و صندلی در محیط آموزشی از جمله مهم‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات است که در ادامه به تعدادی از این ویژگی‌ها اشاره می‌شود.

  • جنس میز و صدندلی‌ها باید به گونه‌ای باشد که گرما را انتقال ندهد.

  • رنگ تجهیزات بسیار اهمیت دارد. رنگی را انتخاب کنید که فضا را آرامبخش نشان دهد.

  • میز و صندلی‌ها در دو نوع پلاستیکی و یا چوبی ساخته می‌شوند. بهترین انتخاب صندلی با روکش چوب اصل یا مصنوعی است.

  • میزهای داخل آزمایشگاه‌ها باید با روکش ضد اسید انتخاب شوند. همچنین در مقابل ضربه و مواد شیمیایی که داخل آزمایشگاه استفاده می‌شود؛ مقاوم باشد.

  • راحتی صندلی و میز را در اولویت انتخاب خود قرار دهید. پشتی و نشیمن صندلی باید استاندارد باشد. غیر استاندارد بودن این تجهیز می‌تواند به سلامت اساتید، مدیران و دانش‌آموزان آسیب جدی وارد کند.

  • ارتفاع میز و صندلی باید با هم مرتبط و متناسب باشد.

با در نظر گرفتن همین نکات ساده در هنگام خرید می‌توانید، یک انتخاب مناسب با نیاز، با کیفیت و دوام بالا را داشته باشید. مقرون به‌صرفه بودن تجهیزات را فراموش نکنید. قبل از خرید ابتدا استعلام بگیرید سپس تجهیزات مورد نظر خود را از مکانی مطمئن و با قیمت مناسب خریداری کنید.

کلام آخر

خرید تجهیزات آموزشگاهی برای اساتید و مدیران مدارس یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در زمینه آموزش محسوب می‌شود. این تجهیزات زمینه را برای انتقال بهتر مطالب از معلم به دانش‌آموز فراهم می‌کنند. همچنین زمینه درک بهتر مطالب نیز برای دانش‌آموزان ایجاد می‌شود. با توجه به تغییرات شرایط زندگی و پیشرفت تکنولوژی امروزه تجهیزات آموزشی نقش بسیار موثری را در زندگی آینده آموزش ایفا می‌کنند. این تجهیزات نیز باید به نسبت تغییرات تکنولوژی تغییر کنند و خود را بهبود ببخشند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*