-

«کان‌مین» عرصه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها

کشور ما در منطقه‌ای قرار گرفته است که بیش از ۶۰۰ میلیون نفر همسایه در اطراف خود دارد.

«کان‌مین» عرصه‌ای برای نمایش توانمندی‌ها

در این منطقه، ۸ درصد از جمعیت دنیا ساکن‌اند و ۱۲ درصد اقتصاد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و خوشبختانه کشور ما در تولید مواد و محصولات معدنی نسبت به آنها مزیت‌هایی دارد.حضور صاحبان کسب‌وکار در نمایشگاه‌های تخصصی، بین‌المللی و خارجی یکی و شاید بهترین راه برقراری ارتباط تجاری در دنیای امروز است. در هنگام برگزار شدن نمایشگاه‌ تمام ابزارهای ارتباطات تجاری در جهت توسعه ارتباطات، بهبود بخشیدن به روابط تجاری و توسعه کسب‌وکار در کنار هم قرار می‌گیرند تا در سطح بالاتر معنای دقیق ارتباطات تجاری و شبکه‌سازی‌های اقتصادی را محقق کنند. نمایشگاه درواقع محلی است که حقیقت ارتباطات تجاری را به‌صورت کامل به نمایش می‌گذارد. در نمایشگاه رسانه؛ تبلیغات، چیدمان مهندسی غرفه‌ها، شرایط ایده آل رفاهی و خدماتی و... در کنار هم فضایی را خلق می‌کنند که با استانداردهای تجاری دنیای امروز هماهنگ است؛ آنچه با عبارت ارتباطات تجاری از سوی کارشناسان تکرار می‌شود به معنای واقعی کلمه در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها به بهترین شکل ممکن برای فعالان اقتصادی به نمایش در می‌آید. اما فعالان معدن چگونه می‌توانند از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها بهره ببرند؟ درواقع فعالان این حوزه می‌توانند با استفاده از سیستم نمایشگاهی توانمندی‌های خود را مطرح کنند، شاخص بازارهای هدف را شناسایی کرده و لیدرها و مشتری‌های کلیدی را بشناسند و جذب کنند و ارتباط با آنها را تداوم بخشند. در گزارش پیش رو نظرات چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را درباره اهمیت نمایشگاه کان‌مین می‌خوانید که با سایت گسترش نیوز، پایگاه خبری موسسه صمت می‌خوانیم.

کاربردی، مثل کان‌مین

علی‌اصغر خانی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز درباره ضرورت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حوزه صنعت و معدن نظیر نمایشگاه کان‌مین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی خوب است چراکه در حوزه موردنظر کار می‌کنند و کاربردی هستند. نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در مقابل، وضعیت برخی نمایشگاه‌ها به‌این‌ترتیب نیست یعنی هزینه‌ای صرف می‌شود که اثر چندانی ندارد و هیچ نتیجه‌ای از آن حاصل نمی‌شود و از نظر علمی و اقتصادی هیچ فایده‌ای ندارند اما برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی خوب است.

جذب سرمایه از مسیر کان‌مین

اقبال شاکری، عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره لزوم برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نظیر کان‌مین خاطرنشان کرد: نمایشگاه محل ارائه ظرفیت‌های داخل به‌ویژه ظرفیت‌های جدید و خلاقیت‌هایی که به‌تازگی وارد عرصه شدند، است. در حقیقت برخی با این هدف که نمایشگاه فعلی نسبت به دوره‌های قبلی چه تفاوت‌هایی دارد در آن شرکت می‌کنند.

میعادگاه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان

الله‌ویردی دهقانی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز درباره ضرورت راه‌اندازی نمایشگاه‌های تخصصی نظیر نمایشگاه کان‌مین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی معدن بر پویایی این حوزه بسیار موثر است. نمایشگاه‌ها محلی هستند که توانمندی یک صنعت یا خدمات ارائه می‌شود. علاوه بر این نمایشگاه‌های تخصصی، میعادگاهی برای ارائه‌کنندگان کالا و خدمات، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و کسانی که با این کالاها و خدمات در ارتباط هستند، محسوب می‌شود که همگی به آنجا می‌آیند و از توانایی‌ها و اطلاعات یکدیگر بهره‌مند می‌شوند و این امر به توسعه کسب‌وکار و تولیدات و محصولات معدنی کمک می‌کند.

تحریم‌گریزی از طریق نمایشگاه

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر نقش نمایشگاه‌ها بر دور زدن تحریم‌ها خاطرنشان کرد: قطعا برگزاری نمایشگاه‌ها بر دور زدن تحریم‌ها موثر است، مخصوصا اگر نمایشگاه جنبه بین‌المللی داشته باشد تاثیر آن بر دور زدن تحریم‌ها بیشتر خواهد بود چراکه مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به دنبال منافع شخصی خود هستند، بنابراین مسائل سیاسی برای بخش خصوصی اهمیت ندارد بر همین اساس تلاش می‌کنند از راه‌های مختلف تعامل برقرار کنند و نسبت به تهیه کالاها، مواد اولیه، ماشین‌آلات، ابزار مورد نیاز و نحوه برقراری ارتباط‌گیری مذاکرات و مراوداتی داشته باشند و از کیفیت کالاها، خدمات و موارد یکدیگر مطلع می‌شوند که درنتیجه بهترین را انتخاب می‌کنند.درمجموع هراندازه نمایشگاه‌های تخصصی بیشتر و دائمی‌تر برگزار شوند به نفع اقتصاد و صنعت همه جوامع است. برگزار نشدن نمایشگاه‌ها منجر به رکود و قطع ارتباط تولیدکنندگان، خریداران، پشتیبانی‌کنندگان، خدمات‌دهندگان و آنهایی که محصول نهایی و مواد اولیه تولید می‌کنند، می‌شود.

دهقانی با اشاره به برگزار نشدن نمایشگاه‌های بین‌المللی در دوره پاندمی کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد کشور یادآور شد: برگزار نشدن نمایشگاه‌ها منجر به رکود و قطع ارتباط تولیدکنندگان، خریداران، پشتیبانی‌کنندگان، خدمات‌دهندگان و آنهایی که محصول نهایی و مواد اولیه تولید می‌کنند، می‌شود و فعالان از کیفیت و کمیت کالاهای تولید و خدمات ارائه شده بی‌خبر می‌مانند از این‌رو برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی ضرورت دارد.

کان‌مین ضروری است

عزت‌الله اکبری تالار پشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کان‌مین گفت: برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی نظیر کان‌مین در حوزه معدن بسیار ضروری است چراکه ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه معدن دارد، علاوه بر این رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار تاکید داشتند که از ظرفیت معادن حداکثر استفاده صورت بگیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: واقعیت امر این است که در حوزه معدن کار خاصی انجام نگرفته ازاین‌رو وزارت صمت و به‌ویژه وزیر مربوطه باید درباره معادن و استفاده از ظرفیت آنها وقت بیشتری اختصاص بدهد، برنامه ‎ ریزی ویژه داشته باشد که درنتیجه معادن ما در عرصه اقتصاد حضور پیدا کند، سهم بسزایی در اقتصاد، تامین ارز و رشد اقتصادی به خود تخصیص دهند. درمجموع ایران معادن بسیار خوبی دارد اما کار خاصی در مورد آن انجام نگرفته است.

اکبری تالار پشتی با اشاره به شعار دولت درباره تحول اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم گرفتار مسائل قبل بوده و باید آن را جمع‌وجور می‌کرده اما بااین‌وجود دولت سیزدهم متناسب با شأن خود در حوزه معدن اقدام مناسبی انجام نداده و می ‎ توانست کار بیشتری انجام دهد.

سخن پایانی

حضور صاحبان کسب‌وکار در نمایشگاه‌های تخصصی، بین‌المللی و خارجی بهترین مسیر توسعه تجارت در دنیای امروز است. در هنگام برگزار شدن نمایشگاه‌ تمام ابزارهای ارتباطات تجاری در راستای توسعه ارتباطات، بهبود بخشیدن به روابط تجاری و توسعه کسب‌وکار در کنار هم قرار می‌گیرند تا در سطح بالاتر معنای دقیق ارتباطات تجاری و شبکه‌سازی‌های اقتصادی را محقق کنند.

نمایشگاه حقیقت ارتباطات تجاری را به‌صورت کامل به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه رسانه، تبلیغات، چیدمان مهندسی غرفه‌ها، شرایط ایده آل رفاهی و خدماتی و در کل فضایی را خلق می‌کند که با استانداردهای تجاری دنیای امروز هماهنگ است؛ آنچه با عبارت ارتباطات تجاری از سوی کارشناسان تکرار می‌شود، به معنای واقعی کلمه در هنگام برگزاری نمایشگاه‌ها به بهترین شکل ممکن برای فعالان اقتصادی نمایان می‌شود. هجدهمین نمایشگاه تخصصی کان‌مین در روزهای ۱۳ تا ۱۶ آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*