-

صندوق بازنشستگی هما رسما واگذار شد

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) اظهار کرد: از ۳ ماه گذشته صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد و حقوق بازنشستگان به‌موقع در حال پرداخت است و حقوقی که به‌صورت قانونی به گردن ایران‌ایر است به بازنشستگان ارائه خواهد شد.


شمس‌الدین فرزادی‌پور روز گذشته در نشست خبری با بیان اینکه امروز با انجام دو پرواز از ایستگاه‌های تهران و زاهدان پروازهای رفت حجاج به پایان می‌رسد، گفت: از ۱۸ ایستگاه کشور ۳۹ هزار و ۵۳۱ زائر در پروازهای رفت به عملیات حج منتقل شدند.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر (هما) ادامه داد: در انجام پروازهای رفت حج کمترین تاخیر را داشتیم؛ غیر از دو مورد که با تاخیر ۸ تا ۱۰ ساعته مواجه شدیم در مابقی پروازها میزان تاخیر به‌طور متوسط کمتر از ۳۰ دقیقه بوده‌ و برخی از پروازها هم زودتر از زمان پرواز انجام شد. همچنین نقص فنی کمترین علت تاخیر پروازهای رفت حج بوده است.

وی با بیان اینکه پروازهای برگشت حجاج در بازه زمانی ۱۶روزه از ۲۳ تیر شروع می‌شود، افزود: پروازهای رفت با ۴ فروند هواپیما انجام شد که ۲ فروند دیگر به پروازهای برگشت اضافه خواهد شد.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر در پاسخ به سوالی درباره دلایل عربستان برای اینکه فقط ایران‌ایر پروازهای حج را انجام دهد، گفت: دلایل عملیاتی، سیاسی و قواعد بین‌المللی را مطرح کردند و البته عربستان بر این باور است که شرکت ملی ضمانت بیشتری دارد و بر این موضوع حساسیت داشت.

وی درباره اینکه آیا ایرلاین‌هایی مانند ماهان درخواستی برای انجام پروازهای حج داشتند، افزود: عربستان مشخص و تعیین کرد که کدام ایرلاین به کمک ایران‌ایر بیاید که ۵ پرواز رفت حج را هواپیمایی معراج انجام داد.

فرزادی‌پور درباره تعیین‌تکلیف صندوق ایران‌ایر تاکید کرد: از 3 ماه گذشته صندوق بازنشستگی هما به صندوق بازنشستگی کشوری واگذار شد و حقوق بازنشستگان به‌موقع در حال پرداخت است و حقوقی که به‌صورت قانونی به گردن ایران‌ایر است به بازنشستگان ارائه خواهد شد. وی ادامه داد: معتقدم واگذاری صندوق بازنشستگی ایران‌ایر به نفع بازنشستگان است.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران‌ایر درباره زمینگیر شدن هواپیماهای ای‌تی‌آر اظهار کرد: هواپیماهای ای‌تی‌آر باتوجه به نیازهای هما، هواپیماهای زیان‌ده محسوب می‌شوند و البته زمینگیری آنها به‌معنای کنار گذاشتن این هواپیماها نیست و سیاست ما این است که ‌ای‌تی‌آرها را به چرخه عملیات وارد کنیم و در مسیرهای حداقل زیان یا سربه‌سر از آنها استفاده می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*