-

اختصاص ۴ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده شهرداری به پارک‌های فناوری

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری از اختصاص ۴درصد مالیات بر ارزش ‌افزوده سهم شهرداری‌ها به پارک‌های علم و فناوری خبر داد.

سورنا ستاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به قانون جدید مالیات ارزش‌افزوده گفت: تاکنون ۴ درصد مالیات بر ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها بوده که در قانون جدید مالیات بر ارزش‌افزوده این سهم از مالیاتی که در اختیار شهرداری‌ها قرار می‌گرفت به پارک‌های علم و فناوری کشور اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این قانون در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، اظهار کرد: این قانون ابلاغ شده و درحال‌حاضر آیین‌نامه اختصاص مالیات بر ارزش‌افزوده به پارک‌های علم و فناوری در دستور کار است. معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه براساس این آیین‌نامه بودجه ثابتی به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده خواهد شد، یادآور شد: درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده هر ۳ ماه یک بار برای پارک‌ها واریز خواهد شد.

وی تاکید کرد: این آیین‌نامه ظرف مدت ۳ تا ۴ ماه آینده پیاده‌سازی و اجرایی خواهد شد. پارک علم و فناوری سازمانی است که ازسوی متخصصان حرفه‌ای اداره می‌شود و هدف اصلی آن افزایش ثروت جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش توان رقابت در شرکت‌ها و موسساتی است که متکی بر علم و دانش در محیط پارک فعالیت می‌کنند. برای دستیابی به این هدف، یک پارک علمی با ایجاد انگیزش و مدیریت جریان دانش و فناوری در میان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار، ایجاد و رشد شرکت‌های متکی بر نوآوری را از طریق مراکز رشد و فرآیندهای زایشی تسهیل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*