-
استاندار هرمزگان مطرح کرد:

به همدلی همه نیاز داریم

در این مراسم مهدی دوستی، استاندار هرمزگان ضمن تشکر از کارکنان هلال‌احمر در این روزهای بحرانی گفت: «از عزیزان زحمتکش هلال‌احمر تشکر می‌کنم چون شاهد کار بدون انتظار و چشم‌داشت آنها بودم. در این روزگار که شاهد دنیایی شدن همه امور هستیم هنوز هستند آدم‌هایی که بدون هیچ چشم‌‌داشتی برای مردم و خدا کار می‌کنند».

وی در ادامه افزود: «از مهندس معروفخانی، مدیرعامل فولاد هرمزگان و نیز آقای فاطمی امین بابت لطفی که داشتند بسیار تشکر می‌کنم. خسارت وارد‌شده به هرمزگان بسیار بزرگ است و نیاز به کمک و همدلی همه افراد دارد. در این روزها همه عزیزان باید در کنار هم باشند. دکتر مرادی از روزهای اول حضور پررنگی داشتند و حتی یک شب را کنار مردم زلزله‌زده بودند. این افتخار نصیب من و دکتر مرادی شد که در کنار جانبازان قطع نخاعی باشیم. این اتفاق ضربه بزرگی به مردم هرمزگان زد».

استاندار هرمزگان درباره عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی گفت: «قصد داریم ۳ هزار واحد مسکونی بسازیم. در صورت استفاد از وام‌های موجود ساخت این واحدها ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد. تامین ۲۱۰ میلیارد تومان از این مبلغ برعهده دولت است و ۵۴۰ میلیارد تومان دیگر را مردم باید عهده‌دار شوند. خواهش می‌کنم چند لحظه چشمان خود را ببندید به و به وضعیت آن منطقه و خانه‌های خشت و گلی فکر کنید. قرار است که این ۵۴۰ میلیارد تومان از کسانی گرفته شود که دام‌های خود را از دست داده‌اند و اکنون به‌شدت تحت فشار هستند. اگر نتوانند اقساط خود را پرداخت کنند بدون‌شک یارانه آنها قطع و همچنین گرفتن سند برایشان غیرممکن می‌شود».

وی افزود: «قرار نیست سرپناهی فراهم کنیم و مدعی باشیم که مشکل را بر طرف کرده‌ایم اما این مردم و فرزندانشان تا سال‌ها بدهکار باشند، هیچ ثباتی نداشته باشند و ملکی از خود نداشته باشند یا حسابشان مسدود شود. خواهش من آن است که همه با همدلی و کمک مسئله را حل کنیم».

وی گفت: «با خودم عهدی بستم که خالصانه با این مردم کار کنم. ۹ سال به مردم هرمزگان خدمت کردم و می‌دانم که این مردم چقدر پاک و شفاف هستند و در این وضعیت این موضوع بیشتر برای من ثابت شد. شب اول به روستای گیشان غربی رفتیم و تعدادی چادر دادیم که برگرداندند. این اتفاقات به ندرت رخ می‌دهد؛ مخصوصا برای مردمی که در چنین شرایط زندگی می‌کنند. روی این حرکات هیچ اسمی جز شرافت و کرامت نمی‌توان گذاشت و این موضوع جای تقدیر و تشکر دارد. از عزیزان فولاد هرمزگان نیز تشکر می‌کنم. انشاالله دست به دست هم دهیم و با اخلاص برای این مردم شریف کاری انجام دهیم».
دوستی خاطرنشان کرد: «این دوره بسیار دوره خوبی است زیرا هم نمایندگان استان هم آقای عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه استان و مدیران صنایع مانند مهندس معروفخانی و برادران سپاه و همه عزیزان دیگر بااخلاص کارها را انجام می‌دهند. هر وقت صحبت از اخلاص می‌شود من یاد مرحوم حاج قاسم سلیمانی می‌افتم. ما این همه سردار ژو بزرگ داشتیم. این همه شهید داشتیم. این ویژه شدن در تاریخ بشریت تنها به دلیل اخلاص است. اگر بخواهیم مشکل مردم حل شود و اتفاقی در این استان بیفتد باید اخلاص را در کارهایمان رعایت کنیم و موجب تحول در استان شود».

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*