-

تفاوت وکیل رسمی با مشاور مهاجرتی در چیست؟

مهاجرت بخش عمده‌ای از تاریخ و فرهنگ کانادا است. بر اساس آمار سرشماری سال ۲۰۱۶، بیش از ۲۱.۹ درصد از جمعیت کانادا، متولد کشورهای دیگری هستند.

تفاوت وکیل رسمی با مشاور مهاجرتی در چیست؟

این کشور همچنان پذیرای مهاجرانی است که به دنبال فرصت های جدید تحصیل در کانادا ، زندگی و یا پیوستن مجدد به خانواده خود هستند، این کشور همچنین پذیرای پناهجویانی است که به هر دلیلی به دنبال امنیت هستند.

برای محافظت از حقوق مردم در برابر کلاهبرداری در مهاجرت، دولت قوانین سخت گیرانه ای وضع می‌کند که چه کسی حق ارائه خدمات مهاجرتی دارد و چه کسی حق ارائه این خدمات را ندارد. در ادامه، شرایط نمایندگان قانونی و مجاز را که از حیث قانونی حق ارائه مشاوره به شما جهت مهاجرت را دارند، بررسی می‌کنیم.

انواع نمایندگان مجاز

در رابطه با درخواست مهاجرت و شهروندی، دو نوع نماینده مجاز وجود دارد.

  • رایگان
  • غیر رایگان

نمایندگان مجاز (مهاجرت) رایگان چه کسانی هستند؟

نمایندگان رایگان می‌توانند خدمات مشابه با نمایندگان غیر رایگان را ارائه دهند، اما همانطور که از نام آن پیداست، خدمات آنها باید رایگان باشد. با توجه به قانون رایگان بودن، اکثر نمایندگان در این دسته خانواده و دوستان شما هستند.

نمایندگان (مهاجرت) مجاز غیر رایگان چه کسانی هستند؟

نماینده مهاجرت باید مجاز به نمایندگی از طرف شما و ارائه مشاوره مهاجرتی باشند. نمایندگان مجاز غیر رایگان عبارتند از:

  • وکلا: که عضویت انجمن حقوقی استانی یا ارضی کانادا را دارند.
  • حقوقدانان: که عضو انجمن حقوقی انتاریو هستند. در حال حاضر، انتاریو تنها استانی در کانادا است که مدرک حقوقدانی صادر میکند.
  • دفاتر اسناد رسمی: که عضو اتاق اسناد رسمی استان کبک هستند
  • مشاورین مهاجرتی شورای تنظیم مقررات کشور کانادا (RCIC): که عضویت سازمان مشاوران مهاجرتی و شورای تنظیم مقررات کانادا (ICCRC) را دارند.

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) با نمایندگان غیر مجاز کار نمی‌کند. اگر نماینده غیرمجاز درخواست شما را ارسال کند، سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا ممکن است درخواست شما را رد کند.

‌‌ تفاوت مشاور مهاجرتی با وکیل رسمی و حقوقدان در چیست؟

جدا از چند مورد استثنا، تعداد زیادی وکلای رسمی عالی، مشاور مهاجرتی، حقوقدانان و اعضای نوتری وجود دارند که می توانند در درخواست مهاجرت به شما کمک کنند. با این حال، گاهی اوقات درک تفاوت این حرفه‌ها ممکن است برای شما دشوار باشد.

در اینجا ۳ مورد اصلی که این حرفه ها را از یکدیگر متمایز می‌کند آورده شده است:

  • تحصیلات
  • خدمات
  • سازمان تنظیم مقررات

مشاورین مهاجرتی شورای تنظیم مقررات کشور کانادا (RCIC)

تحصیلات: برای تبدیل شدن به یک مشاور رسمی مهاجرتی کانادا ، فرد باید دوره مشاوره مهاجرتی بسیار تخصصی را در یک کالج معتبر بگذراند. این اشخاص پس از اخذ مدرک دیپلم، واجد شرایط شرکت در آزمون صدور گواهینامه می‌شوند که این آزمون توسط سازمان مشاوران مهاجرتی و شورای تنظیم مقررات کانادا (ICCRC) برگزار می‌شود. تنها به شرط قبولی در این آزمون، فرد به یک مشاور رسمی مهاجرت تبدیل می‌شود. کل این فرآیند معمولاً ۱ سال طول می‌کشد.

خدمات: مشاورین مهاجرتی شورای تنظیم مقررات کشور کانادا می‌توانند در مورد روند برنامه‌های پیچیده مهاجرتی که واجد شرایط آنها هستید به شما مشاوره دهند. آنها در نوشتن درخواست‌های مهاجرت، درخواست‌های شهروندی، درخواست‌های حمایت مالی، مجوزهای کار، مجوزهای تحصیلی، پرونده های پناهندگی، درخواست تجدید نظر و موارد دیگر کمک می‌کنند. علاوه بر این، مشاوران رسمی می‌توانند به نمایندگی از شما در دادگاه استماع، حضور داشته باشند.

نهادهای نظارتی: شورای تنظیم مقررات کشور کانادا بر مشاوران مهاجرتی نظارت می‌کند. هر مشاور رسمی یک کد هفت رقمی دارد که از این طریق می‌توان آنها را به عنوان مشاور رسمی عضو شورای تنظیم مقررات شناسایی کرد. مشاوران رسمی برای ارائه خدمات مهاجرتی باید عضویت شورای تنظیم مقررات کشور کانادا را داشته باشند.

وکلای کانادایی

تحصیلات: وکیل مدافع یا وکلای کانادایی باید در دانشکده حقوق تحصیل کنند و طی سه سال مدرک حقوق بگیرند. آنها همچنین ملزم به قبولی در آزمون وکالت هستند. این افراد ماه‌ها تحت نظارت یک وکیل، مقاله نویسی را پشت سر می‌گذارند تا تجربه عملی کسب کنند.

خدمات: وکلا مجاز به انجام تمام کارهایی هستند که مشاورین رسمی انجام می‌دهند. اگرچه نادر است، آنها همچنین می‌توانند برای بازبینی پرونده درخواست دهند و به نمایندگی از طرف شما در دادگاه فدرال حضور یابند. علاوه بر این، آنها می‌توانند به شما مشاوره حقوقی یا پیش نویس اسناد قانونی ارائه دهند.

نهادهای نظارتی: وکلای کانادایی تحت نظارت انجمن‌های حقوقی استانی یا ارضی کانادا عمل می‌کنند. همه وکلا باید در انجمن حقوقی استانی یا ارضی مربوطه خود عضو بوده و طبق تعهدات خود عمل کنند.

دستیاران حقوقی (فقط انتاریو)

تحصیلات: برای تبدیل شدن به یک دستیار حقوقی در انتاریو، فرد باید تحصیلات مربوطه را در یک کالج معتبر بگذراند. روند تبدیل شدن به دستیار حقوقی به سه مرحله تقسیم می‌شود:

  • دریافت گواهی دستیار حقوقی: که معمولاً می‌تواند در یک سال تکمیل شود.
  • دیپلم دستیاری حقوقی: که معمولاً در دو سال تکمیل می‌شود.
  • اخذ مدرک رسمی دستیاری حقوقی: که معمولاً می‌تواند در چهار سال تکمیل شود.

پس از اتمام دوره آموزشی، همه داوطلبان دستیاری حقوقی باید یک آزمون هفت ساعته جهت دریافت مجوز دستیاری را بگذرانند.

خدمات: دستیاران حقوقی که از انجمن حقوقی انتاریو دارای مجوز هستند می‌تواند در جلسه استماع هیئت مهاجرت و پناهندگی (IRB) به نمایندگی از طرف مشتری یا مشتریان خود حضور یابند. تهیه پیش نویس اسناد رسمی یا سایر خدمات حقوقی که به جلسه استماع هیئت مهاجرت و پناهندگی مربوط نمی‌شود خارج از حوزه اختیارات یک دستیار حقوقی است.

نهادهای نظارتی: انتاریو تنها استان در کانادا است که مجوز حرفه‌ای دستیار حقوقی صادر می‌کند. دستیاران حقوقی در انتاریو تحت نظارت انجمن حقوقی انتاریو عمل می‌کنند. تمامی دستیاران حقوقی باید عضو این انجمن باشند و طبق تعهدات خود عمل کنند.

کدام بهتر است؟ وکیل رسمی یا مشاور مهاجرتی؟

با در نظر گرفتن اطلاعاتی که پیشتر ذکر شد، می‌بینید با اینکه مشاورین مهاجرتی در مورد مهاجرت تحصیلات تخصصی می‌گذرانند، اما وکلا برای مدت طولانی‌تری حقوق می‌خوانند و در نهایت قادرند طیف وسیع‌تری از خدمات را ارائه دهند. خدمات وکلا شامل درخواست برای بازبینی قضایی و نمایندگی در دادگاه فدرال است. زمانی که احتمال زیادی وجود دارد که درخواست شما به دادگاه فدرال ارجاع داده شود، وکالت می‌تواند عامل بسیار مهمی باشد. با این حال، اکثرا، موارد بسیار کمی به دادگاه فدرال ارجاع داده می‌شود. بسیاری از متقاضیان به جای پشت سر گذاشتن سختی ها و بلاتکلیفی رویه‌های طولانی و پرهزینه دادگاه، تصمیم می‌گیرند مجددا در تاریخ بعدی درخواست خود را ارائه دهند.

بسیاری از مطالبی که در اینترنت در مورد مشاورین مهاجرتی و وکلا موجود است، می‌تواند جانب‌دارانه باشد، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که هیچ کدام از این حرفه ها بهتر از دیگری نیست، بلکه کارایی بیشتر به خود فرد مربوط می‌شود. در اغلب موارد وکیل بودن یا مشاور مهاجرتی بودن مستقیماً به معنای ارائه خدمات بهتر نیست. عواملی که خدماتی با کیفیت بالا ایجاد می‌کنند میزان تجربه و حرفه‌ای بودن است.

یکی دیگر از عوامل مهم تاثیرگذار در انتخاب نماینده مجاز، هزینه است. اینکه به طور متوسط، مشاوران مهاجرتی نسبت به وکلا هزینه کمتری دریافت می‌کنند، کاملا صحت دارد. با این حال، همیشه هم اینطور نیست و توصیه می‌کنیم خودتان در این مورد بیشتر تحقیق کنید.

چگونه می‌توانم یک وکیل رسمی یا مشاور مهاجرتی خوب در کانادا پیدا کنم؟

یادگیری نحوه تشخیص مشاورین مهاجرتی و وکلای رسمی از دیگر نمایندگان غیرمجاز بسیار حائز اهمیت است. هر ساله، از هزاران نفر از کسانی که می خواهند به کانادا بیایند کلاهبرداری می‌شود. در این بخش، بهترین روش ها را برای پیدا کردن نماینده رسمی بررسی خواهیم کرد.

همانطور که در بالا بحث کردیم، هنگام مقایسه مشاورین مهاجرتی و وکلای رسمی مهاجرت، نمی‌توانید بگویید که یکی از دیگری بهتر است. سوال باید حول افراد حرفه‌ای باشد. بیش از صد برنامه مهاجرتی در کانادا وجود دارد و برای یک فرد حرفه‌ای تقریبا غیرممکن است که در همه موارد متخصص باشد. وکلا و مشاورین مهاجرتی تمایل دارند در برنامه‌های خاصی تخصص داشته باشند و شما باید هنگام انتخاب نماینده مناسب برای خود این موضوع را در نظر بگیرید. هنگامی که به دنبال نمایندگان بالقوه هستید، حتماً در مورد تجربه آنها بپرسید، در وب سایت آنها تحقیق کنید و نظرات مشتریان قبلی را بخوانید تا از نقاط قوت و ضعف آنها مطلع شوید.

وکلای رسمی مهاجرت و مشاوران مهاجرتی باید طبق تعهدات حیطه اختیارات خود زیر نظر نهادهای نظارتی مربوطه عمل کنند. بسیاری از افرادی که به دنبال نمایندگان مجاز می‌گردند این موضوع را نمی‌دانند و در نهایت متوجه می‌شوند که توسط مشاوران و وکلای جعلی در سراسر جهان، از آنها کلاهبرداری شده است. همیشه قبل از انتخاب نماینده قانونی، وضعیت آنها را توسط نهادهای نظارتی، با دقت بررسی کنید.

مشاورین مهاجرتی تحت نظارت شورای تنظیم مقررات کانادا (ICCRC) هستند. شما به راحتی می توانید از طریق مراجعه به سایت ICCRC فهرست مشاوران مهاجرتی مجاز را جستجو کنید تا ببینید آیا شخص مورد نظر واقعاً یک مشاور مهاجرتی است یا خیر.

وکلای رسمی و دستیاران حقوقی از سوی دیگر توسط انجمن های حقوقی استانی یا ارضی کانادا نظارت می‌شوند. شما می‌توانید برای جستجو در فهرست آنها به وب سایت انجمن حقوق استانی یا ارضی مربوطه مراجعه کنید.

توجه به این نکته بسیار مهم است که هیچ کس نمی‌تواند قبولی درخواست مهاجرت شما را تضمین کند. اگر هر نماینده یا دفتر وکالتی، بیانیه‌ای با این ماهیت ارائه دهد، به نفع شماست که به دنبال کس دیگری باشید.

برای آشنایی با نحوه احراز هویت مشاورین مهاجرتی و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت آنها با وکلای مهاجرت شما را دعوت به مطالعه مقاله « تفاوت مشاور و وکیل قانونی عضو ICCRC برای مهاجرت به کانادا » در سایت https://www.applystars.com می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*