-

سنسور القایی چیست و چه کاربردی دارد

سنسور ها یکی از تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند که نقش مهمی را تشخیص و شناسایی کالا ها دارند. سنسور ها بر اساس کارکردشان شامل تنوع زیادی می باشند که یکی از این سنسور ها ، سنسور القایی است. سنسور القایی دستگاهی است که برای شناسایی و یا اندازه گیری اشیا فلزی از آن می توان بهره برد. سنسور القایی برای این کار از اصل الکترومغناطیسی استفاده می کند.

سنسور القایی چیست و چه کاربردی دارد

سنسور ها یکی از تجهیزات اتوماسیون صنعتی هستند که نقش مهمی را تشخیص و شناسایی کالا ها دارند. سنسور ها بر اساس کارکردشان شامل تنوع زیادی می باشند که یکی از این سنسور ها ، سنسور القایی است. سنسور القایی دستگاهی است که برای شناسایی و یا اندازه گیری اشیا فلزی از آن می توان بهره برد. سنسور القایی برای این کار از اصل الکترومغناطیسی استفاده می کند. سنسور القایی یکی از انواع سنسور های بدون تماس می باشند. این نوع سنسور ها بر مبنای مدار های مغناطیسی ساخته شده اند و به همین دلیل سنسور القایی را ،سنسور الکترومغناطیسی هم می نامند. طراحی سنسور القایی به گونه ای است که در مواجهه به اشیاء فلزی ، عکس العمل نشان می دهد. این سنسور ها با تشخیص فلزات قابلیت انتقال فرمان به شیر برقی ، رله و مدارات کنترل الکتریکی و سیستم های اندازه گیری را دارد. در صنعت از سنسور القایی استفاده ی زیادی می شود.

فروش سنسور القایی در مجموعۀ تهران اتوماسیون انجام می گیرد. شما می توانید خرید سنسور القایی را با بهترین قیمت از طریق این مجموعه انجام دهید. همچنین این مجموعه انواع سنسور ها را برای انواع مصارف صنعتی ارائه می نماید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت تهران اتوماسیون مراجعه فرمایید.

سنسور القایی

کارکرد سنسور القایی

سنسور های القایی دارای سه بخش هستند که این بخش ها شامل اسیلاتور ، تقویت خروجی و اشمیت تریگر و... می باشد. یکی از مهم ترین بخش های سنسور القایی را اسیلاتور تشکیل می دهد. اسیلاتور به کار رفته در سنسور القایی ، فرکانس بالا بوده و در زمان مواجهه با فلزات واکنش نشان می دهد. در واقع وجود اسیلاتور در سنسور القایی به این دلیل است که زمانی که با فلزات روبرو شود ، میدان مغناطیسی ایجاد می کند و در پی جذب این میدان های الکترومغناطیسی ، کاهش دامنه ی اسیلاتور را خواهیم داشت. دیگر بخش از سنسور القایی را دمولاتور تشکیل می دهد که به عنوان آشکار ساز دامنه ی اسیلاتور می باشد. بنابراین با کاهش دامنه اسیلاتور در سنسور القایی ، توسط این بخش به اشمیت تریگر انتقال یافته و در نتیجه این بخش فعال می شود. در نهایت بخش اشمیت تریگر موجب فرمان به بخش خروجی می شود.

خرید سنسور القایی

از آن جا که قطعات صنعتی بسیار حساس و مهم هستند نیاز است که در خرید سنسور القایی دقت زیادی داشته باشید. شما باید متناسب با مصارفی که دارید ، خرید سنسور القایی را انجام دهید زیرا این سنسور ها برای کاربرد های مختلف استفاده می شوند. مجموعۀ تهران اتوماسیون از مراکز معتبر ارائه دهنده ی انواع سنسور القایی می باشد که تنوع بالایی از سنسور ها را در نظر گرفته است. به ویژه محصولات این مجموعه بسیار با کیفیت هستند و می توانید خرید سنسور ها را با بالاترین سطح کیفی انجام دهید. با مراجعه به سایت تهران اتوماسیون می توانید محصولات را مشاهده کنید و برای خرید سنسور القایی و اطلاع از قیمت سنسور القایی و سایر سنسور ها با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

سنسور القایی

فروش سنسور القایی به صورت اینترنتی

برای خرید سنسور القایی نیازی به مراجعه ی حضوری به فروشگاه ها را ندارید زیرا امروزه فروشندگان سنسور القایی ، امکان خرید اینترنتی را در نظر گرفته اند که به راحتی و از طریق سایت امکان پذیر است. مرکز تهران اتوماسیون نیز برای خدمات دهی بهتر و فوری به مشتریان ، فروش اینترنتی سنسور القایی و سایر محصولاتش را در نظر گرفته است و می توانید خرید قطعات و تجهیزات اتوماسیون صنعتی را از طریق مجموعه ی تهران اتوماسیون به صورت اینترنتی انجام دهید.

سنسور القایی دستگاهی الکترونیکی است که قدرت تشخیص اجسام فلزی را دارد و در صنعت این سنسور ها بسیار کاربردی هستند. این نوع سنسور ها قابلیت شناخت انواع فلزات غیر آهنی را هم دارند طور مثال شناخت آلومینیوم ، برنج ، مس و.. توسط سنسور القایی انجام می گیرد. هر یک از سنسور ها محدوده ای برای تشخیص اشیاء را دارند. محدوده ی حسگر ها شامل فاصله ی سنسور تا محدوده ای است که سنسور قابلیت تشخیص دارد. این محدوده ی حسگر ها در انتخاب سنسور مناسب بسیار مهم است و باید به آن توجه شود.

فروش سنسور القایی و انواع سنسور ها در مرکز تهران اتوماسیون با مناسب ترین قیمت در نظر گرفته شده است و شما می توانید انواع سنسور های مورد نظر را به صورت آنلاین از طریق این مجموعه تهیه کنید. برای دریافت مشاوره می توانید پس از مراجعه به سایت ، با همکاران ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای سنسور القایی

سنسور القایی دارای مزایای زیادی است که موجب شده در صنعت از این سنسور ها استفاده ی زیادی شود. سنسور القایی شامل حالت ثابتی می باشد یعنی این نوع سنسور ها بخش متحرک ندارند. تا زمانی که این سنسور ها دچار آسیب نشوند می توانید از سنسور القایی استفاده کنید. نصب سنسور القایی به روش های مختلف انجام می گیرد و با توجه به نوع سنسور می توان از روش های مختلف برای نصب آن استفاده کرد. برخی از انواع سنسور القایی به وسیله ی پیچ و مهره قابل نصب هستند اما برخی ممکن است متفاوت باشند. این سنسور ها دارای پایه هایی است که به نصب آسان آن کمک می کند.

سنسور القایی

کاربرد سنسور القایی

سنسور ها برای انجام فعالیت های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. سنسور القایی هم مانند سایر سنسور ها دارای کاربرد خاصی می باشد. به منظور تشخیص قطعه در ایستگاه های کاری و نوار نقاله یا ربات ها از سنسور القایی می توان بهره برد. برای تشخیص این که پالتی پیش از چرخ روی صفحه گردان است می توان به کار برد. چرخش صفحه گران به وسیله ی موتور انجام می شود و موتور را ،vfd کنترل می نماید و از سنسور القایی می توان برای ارائه ی زمان کاهش سرعت و توقف به VFDبه کار برد.

نکات مهم در انتخاب سنسور القایی

برای این که سنسور ها را در نوع مناسبی با توجه به تجهیزاتتان انتخاب کنید نیاز است که با کسب اطلاعات درباره ی انواع سنسور ها ، با شناخت ویژگی های آن ، سنسور القایی مناسب را تهیه نمایید. همکاران ما در مجموعۀ تهران دما شما را راهنمایی می کنند و می توانید مشاوره دریافت کنید. از مهم ترین نکات برای انتخاب سنسور، فرکاس سوئیچینگ است که از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین سایز و شکل ظاهری سنسور ها مهم بوده و باید بر اساس تجهیزات آن را انتخاب کرد. ولتاژ تغذیه سنسور و نوع خروجی سنسور و همچنین فاصله ی سوئیچینگ سنسور از دیگر موارد مهم در انتخاب سنسور ها می باشند.

شما از طریق سایت تهران اتوماسیون می توانید نسبت به خرید انواع سنسور های مورد نیاز اقدام نمایید. این مجموعه انواع تجهیزات اتوماسیون صنعتی را در برند های معتبر و با مناسب ترین قیمت ها ارائه می نماید.

https://teh-automation.com/

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*