-

دستگاه حضور و غیاب کارتی انتخابی مقرون به صرفه برای سازمان‌ها

با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد متفاوت انواع دستگاه‌های کنترل دسترسی در روند ثبت تردد افراد لازم است قبل از خریداری دستگاه کنترل تردد حتما با انواع این دستگاه‌ها و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. بنابراین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ثبت درخواست در وب‌سایت مکسا به آدرس www.maxasecurity.com و تماس با شماره تلفن 02178756000 مشاوره لازم را از همکاران ما در پشتیبانی شرکت مکسا دریافت کنید.

دستگاه حضور و غیاب کارتی انتخابی مقرون به صرفه برای سازمان‌ها

دستگاه حضورو غیاب کارتی یکی از انواع سیستم‌های حضوروغیاب و کنترل تردد است که با توجه به قیمت پایین و مقرون به صرفه آن در مقایسه با سایر دستگاه‌های حضورو غیاب در بسیاری از کسب و کارهای کوچک و متوسط با استقبال زیادی مواجه شده است. در این نوع دستگاه حضور و غیاب کارتی مختص پرسنل سازمان برای ثبت تردد و ورود و خروج کارکنان تعریف می‌شود که افراد با استفاده از این کارت تردد خود را ثبت می‌کنند. در این مطلب قصد داریم در خصوص دستگاه حضور و غیاب کارتی، ویژگی‌ها و علت مقرون به صرفه بودن آن مطالبی را بیان کنیم.

images_1715774545_6644a45198f48.jpg

معرفی دستگاه حضور و غیاب کارتی

انواع دستگاه حضور و غیاب کارتی در دو مدل تماسی و غیر تماسی وجود دارند که در نوع تماسی افراد برای تردد باید کارت را روی حسگر دستگاه حضور و غیاب قرار دهند تا اطلاعات فرد تطبیق داده شود، اما در مدل غیرتماسی بدون نیاز به به تماس مستقیم کارت با دستگاه کنترل دسترسی ورود و خروج افراد ثبت می‌شود. با وجود اینکه این دستگاه حضور و غیاب در مقایسه با سایر سیستم‌های حضور و غیاب امنیت کمتری دارد و افراد با کارت سایرین می‌توانند تردد کنند اما به دلیل قیمت پایین و عدم نیاز به تکنولوژی‌های جانبی در بسیاری از سازمان‌ها که فقط برای تردد نیاز به حضور و غیاب دارند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای امر کنند از این نوع دستگاه استفاده می‌شود.

برخی دلایل مقرون به صرفه بودن دستگاه حضور و غیاب کارتی

به دلیل اینکه انواع دستگاه حضور و غیاب ویژگی‌ها و کارایی متفاوتی را برای ثبت تردد افراد دارند لازم است قبل از خریداری دستگاه کنترل تردد حتما با خصوصیات آن آشنا شوید.

امنیت دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب کارتی برای مواقعی که سازمان فقط نیاز به نظارت بر تردد افراد دارد و با کم‌ترین هزینه اقدام به ثبت رفت و آمد پرسنل می کند استفاده می‌شود. اما در این نوع دستگاه به دلیل اینکه افراد می‌توانند با استفاده کارت سایرین رفت و آمد کنند امنیت چندان برقرار نمی‌شود.

دقت دستگاه حضور و غیاب کارتی

اطلاعات هویتی افراد در دستگاه حضور و غیاب کارتی تعریف می‌شود و دستگاه با قرار دادن کارت مختص هر فرد روی سنسور به سرعت اطلاعات ثبت شده را بازیابی می‌کند.

قیمت دستگاه حضور و غیاب کارتی

دستگاه حضور و غیاب کارتی در مقایسه با سایر دستگاه‌های کنترل دسترسی که از فناوری‌های بیومتریک و تشخیص چهره برای احراز هویت استفاده می‌کنند پایین‌تر است و قابلیت‌های کمتری دارد. در نتیجه این نوع دستگاه حضور و غیاب برای سازمان‌های کوچک توصیه می‌شود.

رابط کاربری آسان و ساده دستگاه حضور و غیاب کارتی

کار با دستگاه کنترل دسترسی کارتی به دلیل رابط کاربری آسان آن نیاز به آموزش خاصی ندارد و افراد می‌توانند در حین ساعات ورود و خروج تردد خود را با استفاده از این دستگاه ثبت کنند. سادگی طراحی و عملکرد آسان این سیستم موجب محبوبیت این نوع دستگاه حضور و غیاب در بسیاری از سازمان‌ها شده و پرسنل سازمان برای ورود و خروج با چالش خاصی روبرو نمی‌شوند.

images_1715774555_6644a45b4d8d8.jpg

کیفیت مطلوب دستگاه حضور و غیاب کارتی

با وجود قابلیت‌های کم و فناوری‌های به کار رفته در دستگاه کنترل دسترسی کارتی این دستگاه کیفیت خوبی دارد و امکان آسیب و خرابی در این دستگاه خیلی کم است. در واقع قابلیت‌های کم دستگاه موجب کاهش کیفیت آن نشده است.

آشنایی با انواع بهترین دستگاه حضور و غیاب کارتی

در این بخش با دو مدل از بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی آشنا خواهیم شد.

دستگاه حضور و غیاب مکسا BioFinger S720

دستگاه حضور و غیاب مکسا BioFinger S720 یکی از انواع دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی از برند ویردی است که علاوه بر امکان تردد با کارت بدون تماس، با توجه به برخورداری از فناوری بیومتریک اثرانگشت می‌توان با ثبت اثرانگشت ورود و خروج کارکنان را ثبت کرد. از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به مواردی همچون اتصال به شبکه lan، استفاده از usb، اتصال به دستگاه‌های اثرانگشت و کارت‌خوان دیگر، اتصال به بلوتوث و نمایش انلاین تردد افراد اشاره کرد.

دستگاه حضور و غیاب مکسا BioFinger S710

دستگاه حضور و غیاب مکسا BioFinger S710 از جمله دستگاه‌های کنترل دسترسی با ویژگی اسکن اثرانگشت و کارت‌خوان بدون تماس است که امروزه در بسیاری از سازمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از ویژگی های مهم این دستگاه کنترل تردد نیز می‌توان به مواردی همچون قابلیت ثبت اثرانگشت و کارت‌خوان، سرعت تطبیق 1500 اثرانگشت در یک ثانیه، برخورداری از ظرفیت 10000 کارت، امکان نصب در فضای باز به دلیل برخورداری از ویژگی ip65 و تشخیص اثرانگشت جعلی در آن اشاره کرد.

images_1715774561_6644a461d016d.jpg

سخن پایانی

در این مطلب در خصوص قابلیت‌های دستگاه حضور و غیاب کارتی و علت مقرون به صرفه بودن آن در بسیاری از سازمان‌های کوچک و متوسط صحبت کردیم. با توجه به ویژگی‌ها و عملکرد متفاوت انواع دستگاه‌های کنترل دسترسی در روند ثبت تردد افراد لازم است قبل از خریداری دستگاه کنترل تردد حتما با انواع این دستگاه‌ها و ویژگی‌های هر یک آشنا شوید. بنابراین در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق ثبت درخواست در وب‌سایت مکسا به آدرس www.maxasecurity.com و تماس با شماره تلفن 02178756000 مشاوره لازم را از همکاران ما در پشتیبانی شرکت مکسا دریافت کنید. همچنین به دلیل امکان اتصال دستگاه حضور و غیاب کارتی به سایر دستگاه‌های کنترل تردد موجود در شرکت مکسا می‌توانید با مشاهده بهترین دستگاه‌های حضور و غیاب کارتی موجود در وب‌سایت مکسا و مقایسه ویژگی‌های آنها خریدی آسان و مطمئن داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین