-
کد خبر: 111819
تاریخ انتشار: 1403/03/29 06:26

وکیل اداره کار چه کمکی به ما می‌کند؟

وکیل اداره کار چه کمکی به ما می‌کند؟

وکیل اداره کار وکیلی است که در حوزه قوانین کار متخصص است و تنها در این حوزه به وکالت می‌پردازد. این وکیل اطلاعات کاملی نسبت به قوانین اداره کار دارد و از تمام بخش نامه‌ها و آیین نامه‌های جدید مطلع است. حال سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح است این است که وکیل اداره کار چه کمکی به ما می‌کند و چه زمانی به یک وکیل اداره کار نیاز است؟ در ادامه مطلب به بررسی این پرسش‌ها پرداخته و با نحوه پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار آشنا خواهیم شد.

وکیل اداره کار کیست؟

وکیل اداره کار یک وکیل دادگستری است که از تخصص و دانش بالایی در حوزه قوانین اداره کار برخوردار است. این وکلا به تمام قوانین اداره کار مسلط هستند و قادر به رفع مشکلات موجود میان کارفرما و کارگر در کمترین زمان ممکن می‌باشند. هر چقدر وکیل اداره کار از تخصص و تجربه بیشتری برخوردار باشد، اختلافات میان کارگر و کارفرما سریع‌تر برطرف می‌شود. حضور چنین وکیلی در مراجع قضایی باعث جلوگیری از مشکلات بیشتر شده و از تضییع حق و حقوق طرفین جلوگیری می‌گردد.

وکیل اداره کار در تهران

مزایای بهره‌مندی از بهترین وکیل اداره کار

پیدا کردن بهترین وکیل اداره کار گرچه کمی چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد، اما با مزایای زیادی همراه است. بهترین وکیل اداره کار سال‌های زیادی به امر وکالت مشغول بوده و سابقه زیادی در این حوزه دارد. برای همین چنین وکیلی میتواند پرونده موکل خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برساند. از آنجایی هم که این وکیل نسبت به قوانین اداره کار کاملا آگاه است، مانع از ضایع شدن حقوق موکل خود می‌شود. حتی بهترین وکیل اداره کار میتواند حق و حقوق از دست رفته موکل خود را جبران کند و از طرف مقابل خسارت دریافت نماید. با حضور این وکیل دیگر نیازی به حضور موکل در مراحل دادرسی نبوده و در زمان او صرفه‌جویی می‌شود. پس اگر درگیر پرونده‌ای در حوزه قوانین کار هستید، بهتر است از یک وکیل اداره کار متخصص و کاربلد برای پیگیری پرونده خود کمک بگیرید.

وکیل اداره کار

نقش و مسئولیت‌های وکیل اداره کار

وکیل اداره کار میتواند در امور مختلفی به موکل خود کمک کند. از جمله:

  • ارائه مشاوره حقوقی به کارگر یا کارفرما

وکیل اداره کار میتواند در خصوص مسائل مختلفی از جمله میزان حقوق، اضافه کاری، سنوات، مرخصی، عیدی، حق شیفت، حق ماموریت و غیره به کارگر یا کارفرما مشاوره دهد. با مشاوره با وکیل اداره کار میتوان از تمام موضوعات و مسائل مربوط به قانون کار مطلع شده و از ضایع شدن حق و حقوق خود جلوگیری کرد.

  • تهیه و تنظیم دعاوی، قرارداد کار یا سایر اسناد قانونی

وکلای اداره کار قادر به تنظیم انواع قرارداد از جمله قرارداد پیمانکاری، قرارداد کار موقت، قرارداد کارآموزی، قرارداد کار ساعتی وغیره هستند. همچنین این وکلا میتوانند قراردادهای کاری را بررسی کرده و در صورت لزوم مورد اصلاح و تنظیم مجدد قرار دهند. تنظیم متن قرارداد کار توسط بهترین وکیل اداره کار باعث می‌شود تا هیچ شک و شبهه‌ای در آن وجود نداشته باشد و حقوق طرفین به خوبی حفظ گردد.

  • شرکت در جلسات دادگاه و دفاع از موکل

از آنجایی که قوانین اداره کار متعدد و بعضا پیچیده هستند، حضور وکیل اداره کار در جلسات دادگاه بسیار مفید و موثر است. وکیل با حضور در جلسات دادگاه میتواند از حقوق موکل خود به خوبی دفاع کند و نتیجه پرونده را به نفع او تغییر دهد. با وجود وکیل دیگر نیازی به حضور موکل در جلسات دادگاه نبوده و در زمان و انرژی آنها صرفه‌جویی می‌شود.

  • شرکت در جلسات هیئت تشخیص و حل اختلاف و دفاع از موکل

رسیدگی به اختلافات کارگر و کارفرما در هیئت تشخیص مستلزم ارائه دادخواست از سوی هر یک از آنها است. در جلسات هیئت تشخیص به اختلافات کارگر و کارفرما رسیدگی شده و برای حل آنها رای مناسبی صادر می‌شود. حضور وکیل اداره کار در این جلسات بسیار موثر است. چرا که در صورت لزوم میتوانند نسبت به رای صادر شده درخواست تجدید نظر نمایند.

  • بروز نگه داشتن اطلاعات و قوانین اداره کار و انتقال آنها به موکل

وکیل اداره کار با آگاهی از تمام قوانین اداره کار و بروز کردن اطلاعات میتواند بهترین مشاوره حقوقی را به موکل خود ارائه نماید. این وکلا قوانین اداره کار را با زبان قابل فهم به موکل خود توضیح می‌دهند و مسائل پیچیده را برای آنها تسهیل می‌نمایند.

  • ثبت شکایت در دادگاه یا اداره مربوطه

وکیل اداره کار از تمام مدارک و مستندات لازم و مراحل ثبت شکایت آگاهی دارد و پروسه شکایت را کوتاه و آسان می‌کند. با کمک وکیل شکایت به طور دقیق و با جزئیات کامل ثبت می‌شود. در این شکایات موارد نقض حقوقی و موارد مورد انتقاد به طور کامل شرح داده شده و تمام اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اثبات آنها پیوست می‌گردد.

  • پیگیری پرونده در اداره کار

زمانی که شکایت از کارگر یا کارفرما ثبت شود و به شعب تشخیص ادارات کار استانی ارجاع گردد، این شکایت مورد بررسی قرار گرفته و تاریخ و نوبت رسیدگی به دادخواست از طریق پیامک به خواهان یا وکیل اعلام می‌شود. وکیل اداره کار میتواند به جای موکل خود در جلسه رسیدگی به پرونده شرکت کرده و وضعیت پرونده را پیگیری نماید.

وکیل اداره کار

چگونه بهترین وکیل اداره کار را پیدا کنیم؟

از آنجایی که وکیل اداره کار تاثیر زیادی بر روی نتیجه پرونده دارد، در انتخاب وکیل باید دقت زیادی شود. در زمان انتخاب بهترین وکیل اداره کار باید به میزان تجربه وکیل، میزان سابقه وکیل و شهرت او توجه شود. همچنین در صورت امکان باید میزان رضایت موکلان قبلی را بررسی کرده تا بتوان بهترین وکیل اداره کار را انتخاب کرد.

برای اخذ وکیل اداره کار در تهران و کرج میتوانید از طریق مجموعه آسان کار اقدام نمایید. مجموعه آسان کار به عنوان اولین کلینیک کار، در حوزه روابط کار و تامین اجتماعی در حال فعالیت است و خدمات مختلفی را در این خصوص ارائه می‌نماید. از طریق تماس با شماره‌های این مجموعه میتوانید از شرایط اخذ وکیل اداره کار و همچنین هزینه وکیل اداره کار مطلع شوید و بهترین وکیل را برای پیگیری پرونده خود انتخاب نمایید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vgqzz