شنبه 29 اردیبهشت 1403 - 18 May 2024
کد خبر: 13543
تاریخ انتشار: 1401/01/06 03:42

معرفی تعمیرگاه های خوب سراتو در دنده معکوس

کیا سراتو یکی از محبوب ترین و همچنین پرطرفدارترین خودرو های ایران است و به همین جهت در این مطلب قصد داریم با نگاهی کوتاه به تاریخچه کیا سراتو، به بررسی تعمیرگاه های آن بپردازیم.

کیا سراتو (Kia Cerato) با نام های مختلف در جهان شناخته می شود. فورته در بازار آمریکا، K3 در کره جنوبی و شوما در چین. اولین نسل از سراتو در سال 2003 در کره جنوبی معرفی شد و در ابتدا این مدل از پلتفرم و همچنین موتور مشابه هیوندای الانترا برخوردار بود.

با جا افتادن سراتو در میان خریدان، پس از گذشت سه سال کیاموتورز اولین نسخه فیس لیفت سراتو را معرفی و به بازار عرضه کرد. تغییرات فیس لیفت شامل بازنگری در موتور، تغییرات سپرها و همچنین بازطراحی چراغ های عقب بود. در ادامه در سال 2008 نسل دوم سراتو در کره جنوبی معرفی شد. این نسل به نوعی محبوب ترین نسل سراتو در میان مردم ایران است.

در سال 1393 همکاری شرکت خودرو سازی سایپا و کیاموتورز منجر به مونتاژ مدل سراتو در ایران شد. در همان ابتدا موفقیت این مدل به حدی بود که تعداد زیادی سراتو تحویل ناوگان خودرویی نیروی انتظامی و همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی گردید. این مدل از کیا با دو موتور 1.6 و 2 لیتری به ترتیب با گیربکس های دستی و اتوماتیک توسط سایپا برای بازار داخلی مونتاژ شد. 

متاسفانه در سال ۱۳۹۸ به دلیل نبود قطعه، تولید سراتو در ایران متوقف شد. شرکت اطلس خودرو ( نمایندگی رسمی کیاموتورز ) نیز نسل سوم سراتو را در دو نسخه کوپه و سدان در بازار ایران تا سال 2018 و ممنوعیت واردات خودرو عرضه کرد.

نسل چهارم متاسفانه به دلیل محدودیت و ممنوعیت ورود خودرو به کشور هنوز وارد نشده است.

با توجه به محبوبیت سراتو در ایران علاوه بر نمایندگی های مجاز اطلس خودرو و سایپا، تعمیرگاه های زیادی در سطح کشور نیز اقدام به تعمیرات و ارائه خدمات مرتبط به انواع مدل های سراتو می کنند.

 شما می توانید با جستجو در گوگل و مشاهده صفحه بهترین تعمیرگاه های سراتو در سایت دنده معکوس نزدیک ترین تعمیرگاه سراتو به محله خود را با مشاهده نظرات کاربران مشاهده و انتخاب کنید.

بهترین راه نگهداری از سراتو چیست‌ ؟

علاوه بر رانندگی اصولی و عدم فشار بیش از به موتور و گیربکس، انجام کلیه سرویس های دوره ایی شامل تعویض روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، تعویض شمع ها، تعویض روغن گیربکس، تنظیم موتور و ... با توجه به دفترچه رسمی کمپانی توصیه می شود. رعایت این موارد عمر مفید خودرو شما را بالاتر و از بوجود آمدن خسارت های هنگفت جلوگیری می کند. به همین دلیل لازم است به صورت دوره ایی خودرو سراتو خود را به یک تعمیرگاه کیا مجاز برده و  مواردی همچون روغن موتور و گیربکس، وضعیت موتور و ... را چک کنید.

معیار های یک تعمیرگاه خوب سراتو

پس از معرفی جزیی کیا سراتو، حال نوبت به بیان معیار های یک تعمیرگاه خوب  سراتو می شود.

با تجربه و متخصص بودن پرسنل و تعمیرکاران

یکی از مهمترین معیار های داشتن یک تعمیرگاه سراتو، تخصص در زمینه ارائه خدمات مربوطه است. عدم داشتن تخصص و همچنین تجربه باعث بوجود آمدن خسارت به خودرو و در بعضی موارد خسارات جانی می شود.

تنوع خدمات ارائه شده

اکثر تعمیرگاه های خوب سراتو لیست شده در وب سایت دنده معکوس خدمات متنوعی را به مراجعین ارائه می کنند، برای مثال 

  • تعمیرات تخصصی موتور و گیربکس سراتو
  • صافکاری و نقاشی تخصصی 
  • عیب یابی (دیاگ)
  • تعمیرات جلوبندی
  • رفع ایراد های الکترونیکی و جزیی
  • رفع کدهای خطای کیا
  • تعویض قطعه های معیوب و ...

گارانتی خدمات ارائه شده توسط تعمیرگاه

با در نظر گرفتن شرایط فعلی قطعات، ارائه گارانتی به نوعی یکی از پیش شرط های یک تعمیرگاه خوب سراتو است. داشتن گارانتی علاوه بر اعتبار بخشیدن به خدمت ارائه شده و تعمیرگاه، به مراجعین نیز این اطمینان را القا می کند که در آینده اگر همان مشکل دوباره برای آن ها بوجود آمد می توانند بدون هزینه اضافه، مشکل را رفع کند. این گارانتی می تواند در قالب کیلومتر و یا مدت زمان باشد.

خدمات به قیمت

تعمیرکاران منصف هر تعمیرگاه اقدام به اخذ هزینه، مطابق با نرخ نموده و هزینه ای که دریافت می کنند، تفاوت چندانی با هزینه انواع دیگر تعمیرگاه سراتو نخواهد داشت. لازم به ذکر است هزینه انجام خدمات در نمایندگی ها بر اساس نرخ ثبت شده است.

دنده معکوس – سایت جامع معرفی تعمیرگاه ها و نمایندگی های کیا سراتو در ایران

تفاوتی ندارد که تعمیرگاه یا نمایندگی شما در کدام قسمت تهران و یا ایران قرار دارد، هدف اصلی وبسایت دنده معکوس معرفی کامل تعمیرگاه ها و نمایندگی های مجاز کشور به مخاطبین خود است.

وب سایت دنده معکوس، بهترین تعمیرگاه ها را خدمت شما عزیزان معرفی کرده و با ارائه هر یک از این خدمات کمک خواهد کرد تا بی دردسر به آنچه که می خواهید دست یابید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4vbkj2