جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 03 May 2024
کد خبر: 95019
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/07/18 11:41

اخذ ویزای روسیه | تضمینی و فوری با بهترین قیمت

روسیه، یک کشور فراگیر و جذاب با دستاوردهای گردشگری متنوع در زمینه‌های طبیعی و تاریخی است. این کشور در قلب دو قاره وسیع، یعنی اروپا و آسیا واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، تاریخ غنی و تنوع فرهنگی، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کند، که بیشترین تعداد آنها از ایرانیان تشکیل شده است.
اخذ ویزای روسیه | تضمینی و فوری با بهترین قیمت

اخذ ویزای روسیه | تضمینی و فوری با بهترین قیمت

روسیه، یک کشور فراگیر و جذاب با دستاوردهای گردشگری متنوع در زمینه‌های طبیعی و تاریخی است. این کشور در قلب دو قاره وسیع، یعنی اروپا و آسیا واقع شده و به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد، تاریخ غنی و تنوع فرهنگی، هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جلب می‌کند، که بیشترین تعداد آنها از ایرانیان تشکیل شده است. شاید شما شنیده باشید که ویزای مورد نیاز برای سفر به روسیه برداشته شده است، اما این ادعا صحیح نیست. برای ورود به این کشور، همچنان نیاز به اخذ ویزای توریستی معتبر دارید. با این حال، در چند سال اخیر، تغییراتی در قوانین و سیاست‌های ویزا وجود دارد و یکی از این تغییرات امکان اخذ ویزای توریستی روسیه به صورت الکترونیکی است.

اگر قصد شرکت در تور روسیه به صورت گروهی را داشته باشید، آرزوی سفر به شما خدمات خود را به صورت نقد و اقساط و در کمترین زمان و بدون نیاز به گرفتن وقت سفارت برای اخذ ویزا فراهم خواهد کرد. اما اگر نیاز به اخذ ویزای انفرادی روسیه دارید، باید به مطالبی که در این مقاله بیان شده توجه کنید!

Shape1

انواع ویزای توریستی روسیه

گردشگران ایرانی میتوانند، برای دریافت انواع ویزای توریستی روسیه، از دو طریق مختلف اقدام نمایند. این دو روش به شرح زیر می‌باشد:

در تورهای گروهی به روسیه، فرآیند درخواست ویزا بسیار آسان است. شما نیازی به انجام هیچ کاری ندارید و تمام مراحل مرتبط با اخذ ویزای توریستی توسط آژانس های گردشگری از جمله آژانس آرزوی سفر انجام می‌شود که حتی شامل پر کردن فرم ویزا نیز می‌شود.

اما اگر به دنبال اخذ ویزای انفرادی برای سفر به روسیه هستید، باید مراحل زیر را دنبال کنید:


 

1. درخواست آنلاین:

ابتدا باید فرم درخواست ویزای مربوط به روسیه را به صورت آنلاین پر کنید.

2. بارگذاری مدارک:

مدارک مورد نیاز برای ویزا را بارگذاری کنید.

3. چاپ و امضا:

فرم درخواست را چاپ کنید و آن را امضا کنید.

4. مراجعه به سفارت:

با تعیین وقت قبلی، به سفارت روسیه مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز همراه با فرم درخواست ویزا را تحویل دهید. پاسپورت شما نیز در سفارت باقی می‌ماند تا زمان صدور ویزا.

بعد از صدور ویزا، جواب ویزا حداکثر ظرف 20 روز کاری برای شما ارسال می‌شود. برای دریافت پاسپورت با ویزا، باید به سفارت روسیه مراجعه کرده و آن را دریافت کنید. ویزای توریستی روسیه به دو صورت فوری و عادی صادر می‌شود. هزینه ویزای فوری روسیه نسبت به ویزای عادی بیشتر است، اما اگر عجله دارید، بهتر است برای اخذ ویزای فوری اقدام کنید. زیرا زمان بررسی درخواست ویزای عادی در سفارت روسیه 4 تا 20 روز کاری طول می‌کشد، در حالی که ویزای فوری روسیه حداکثر ظرف مدت 3 روز کاری برای شما صادر خواهد شد. توجه داشته باشید که نوع انتخابی برای درخواست ویزا (عادی یا فوری) هیچ تاثیری در تصمیم گیری سفارت روسیه در خصوص پرونده شما ندارد!

برای مراجعه حضوری به سفارت روسیه در جمهوری اسلامی ایران، به آدرس زیر در تهران مراجعه کنید:

تهران، خیابان نوفل‌لوشاتو، پلاک 39

Shape2

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی روسیه

برای اخذ ویزای لیبل دار روسیه، مدارک لازم به شرح زیر می‌باشند:

1. گذرنامه با حداقل ۷ ماه اعتبار، که دارای حداقل ۲ صفحه خالی برای مهر ورود و خروج و ویزا باشد.

2. دو عدد عکس ۳×۴ که باید بدون عینک و روتوش باشند و در 2 ماه اخیر گرفته شده باشند. همچنین باید با عکس پاسپورت متفاوت باشند.

3. رزرو بلیط رفت و برگشت.

4. واچر کانفرم شده از هتل.

5. بیمه مسافرتی که باید توسط آژانس مسافرتی ارائه شود.

6. ارائه فرم تعهد بازگشت به کشور.

7. تکمیل فرم اطلاعات شخصی جهت ارائه به سفارت روسیه.

لطفاً به یاد داشته باشید که تمامی مدارک باید حداقل 5 روز کاری قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به روسیه تکمیل و به کنسولگری این کشور ارائه شوند.
 

ویزای الکترونیکی روسیه

ویزای الکترونیکی روسیه یک روش آسان و سریع برای اخذ ویزا است. در این روش، مراجعه حضوری به کنسولگری لازم نیست و افراد می‌توانند ویزای روسیه را به صورت آنلاین اخذ کنند. این روش به شما سرعت بیشتری در صدور ویزا ارائه می‌دهد. بعد از ارسال آنلاین درخواست خود، می‌توانید در عرض 4 روز کاری از وضعیت درخواست ویزای خود مطلع شوید. البته در موارد نادر، ممکن است پردازش درخواست ویزای روسیه بیشتر از این زمان طول بکشد. لطفاً به یاد داشته باشید که تمامی اطلاعات مرتبط با وضعیت ویزا، از جمله تایید نهایی ویزا، از طریق ایمیل به شما ارسال می‌شود. شما می‌توانید درخواست خود را تا حداکثر 40 روز قبل و حداقل 4 روز قبل از تاریخ مورد انتظار ورود به فدراسیون روسیه ارسال کنید.

Shape3

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای الکترونیکی روسیه عبارتند از:

1. گذرنامه ایرانی با حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی.

2. کارت اعتباری معتبر.

3. یک عکس رنگی دیجیتال به اندازه پاسپورت.

4. آدرس ایمیل فعال برای دریافت اعلان تایید eVisa.


 

مراحل اخذ ویزای توریستی روسیه در آرزوی سفر

آرزوی سفر علاوه‌بر خدمات گردشگری گوناگون مانند خرید بلیط های مسافرتی، رزرو هتل، تور و... ، شرایط دریافت انواع ویزای توریستی را نیز فراهم کرده است. شما می‌توانید برای اخذ ویزای توریستی روسیه، ویزای عمان، ویزای تایلند و... از خدمات آرزوی سفر استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید با شماره‌ی (45128-021) تماس حاصل فرمایید و در کمترین زمان ممکن خدمات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4v7rbz