-

رونمایی از دوره MBA مدیریت ورزشی

دوره MBA مدیریت ورزشی در سازمان مدیریت صنعتی زیرمجموعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با حضور مشاور وزیر ورزش و جوانان و مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی رونمایی شد.به‌گزارش صمت به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت صنعتی، دوره MBA مدیریت ورزشی در راستای اهداف ارتقای سطح مدیریت ورزشی با استفاده از ظرفیت‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

بنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی‌بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، اظهارکرد: MBA مدیریت ورزش هدف‌گذاری شده و هدف آن سازماندهی، برنامه‌ریزی، بحث کنترل و ارزیابی در حوزه ورزشی با حضور بهترین اساتید و هدف دیگر آن استعدادیابی و هدایت استعداد موردنظر است. وی یادآور شد: یکی از ضعف‌های حوزه ورزش انعقاد قرارداد است که در این حوزه سازمان مدیریت صنعتی با توجه به اساتید قوی در بحث کوچینگ، موضوعات باشگاهی، مدیریت ریسک، موضوعات اقتصاد ورزش و... می‌تواند کمک شایانی کند. مدیرعامل سازمان افزود: با توجه به ظرفیت‌های سازمان مدیریت صنعتی می‌توانیم کرسی‌های مناسبی برای تشویق قهرمانان ورزشی ترتیب دهیم تا بتوانند از دوره‌های سازمان استفاده کنند. کیانی‌بختیاری ابراز امیدواری کرد این دوره به‌طور مستمر برگزار و پس از MBA دوره‌های DBA نیز برگزار شود.مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی دوره‌های مدیران تراز جهانی را به‌صورت اختصاصی برای بنگاه‌ها برگزار می‌کند که می‌توان برای مدیران جهان تراز ورزشی هم آن را بازطراحی و اجرا کرد.او گفت: سازمان مدیریت صنعتی می‌تواند با توجه به برگزاری سالانه کنفرانس توسعه منابع انسانی و همایش عرصه یادگیری، یکی از موضوعات همایش عرصه یادگیری به مدیریت ورزش اختصاص دهد.وی افزود: سازمان مدیریت صنعتی همچنین می‌تواند با توجه به نشریه تخصصی تدبیر صفحاتی را در بعضی از شماره‌های آن به بحث مدیریت ورزش اختصاص دهد. کیانی‌بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان تاریخچه‌ای از سازمان مدیریت صنعتی و برشمردن توانمندی‌های این سازمان در زمینه‌هایی مانند آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه‌ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش‌آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها و... اظهارکرد: سازمان در حوزه آموزش با دانشگاه‌های معتبر فرانسه، کانادا و آلمان همکاری دارد.کیانی‌بختیاری افزود: از دیگر ظرفیت‌های سازمان مدیریت صنعتی، شبکه نمایندگی‌های آن است که با تقویت و توسعه دامنه فعالیت‌ها شکل گرفته و درحال‌حاضر دارای ۲۶ نمایندگی در سطح کشور است.کیانی‌بختیاری تصریح کرد: بحث‌های آینده‌پژوهی را در کشور شروع کرده‌ایم که ابزار آن هم همان ۲۶ نمایندگی است که در کشور فعالیت دارند.او ادامه داد: در دوره‌های آموزشی عالی مشترک با دانشگاه‌های گوناگونی مانند خواجه‌نصیر و علم و صنعت دانشجو می‌گیریم و مدرک مشترک داده می‌شود.

صنعت ورزش

در این جلسه، عبدالحمید احمدی، مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: باعث خرسندی است که سازمان مدیریت صنعتی MBA ورزشی را هم به‌عنوان موضوع مهم موردتوجه قرار داده است. وی عنوان کرد: کشور یک عرصه گسترده برای فعالیت ورزشی دارد که نیاز به مدیریت دارد، دارای ۵۰ فدراسیون ورزشی است که این فدراسیون‌ها در مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و هیات‌های ورزشی وجود دارند و حدود ۱۴ هزار هیات ورزشی داریم که عدد قابل‌ملاحظه‌ای است و همچنین دارای بیش از ۲۸ هزار باشگاه ورزشی عمومی هستیم که همه آنها نیازمند افرادی هستند که در عرصه مدیریت ورزشی دانش بیاموزند و علاوه‌بر این، خود وزارت ورزش و جوانان استان که بخش مهمی است و شامل المپیک و پارالمپیک می‌شود.وی افزود: همه این بخش‌ها با ورزش سروکار دارند و ما با طیف گسترده‌ای از مدیریت ورزشی سروکار داریم؛ بنابراین باید به موضوع ورزشی توجه کنیم و یکی از اولویت‌های ما این است که مدیرانی داشته باشیم که تجربه و دانش لازم را داشته باشند، چراکه هر گامی به سمت مدیریت حرفه‌ای ورزش برداشته شود، گام مثبتی است. مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: این دوره که با همت سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود می‌تواند حرکت نوینی در مدیریت ورزش کشور باشد و این واقعیت را می‌توان اذعان کرد که یکی از سخت‌ترین کارها برای ورزش کشور، انتخاب مدیران شایسته و لایق و البته کارآمد و موثر است که امیدواریم سازمان مدیریت صنعتی بتواند چرخ مدیران را با اتکا به ظرفیت‌هایی که دارد، به حرکت درآورد. احمدی گفت: امروز یکی از مواردی که در جهان به آن توجه می‌شود این است که به ورزش به‌عنوان یک صنعت نگاه می‌کنند و جزو ۱۰ صنعت برتر جهان است و در بعضی از کشورها جزو ۶ صنعت و بعضی حتی جزو ۴ صنعت برتر قرار می‌گیرد و برنارد جیمز مولین، نخستین نفری بود که این اصطلاح را به‌کار برد که باید از ورزش به‌عنوان یک صنعت نام برد. شاهد هستیم که چقدر روزبه‌روز این نگاه پررنگ‌تر شده است. ورزش باید بتواند درآمدزا و قابل سرمایه‌گذاری باشد و کشورها یکی از اولویت‌هایشان را به سرمایه‌گذاری در ورزش اختصاص دهند. وی افزود: ورزش باید بتواند در بحث صادرات کالا و خدمات، رونق گردشگری، حوزه فعال در تبادل نیروهای متخصص بین کشورها و همچنین در حوزه افزایش رفاه عمومی، سرمایه اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی جنبه‌های موثری داشته باشد. احمدی در پایان ابراز امیدواری کرد سازمان مدیریت صنعتی بتواند با برگزاری این دوره، گام‌های موثری بر دارد و از مدیران ورزش نیز درخواست کرد فرصت حضور در این دوره‌ها را از دست ندهند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین