جمعه 07 اردیبهشت 1403 - 26 Apr 2024
کد خبر: 103188
تاریخ انتشار: 1402/11/02 06:40

اگر سازندۀ سوله ای از قیمت پروفیل زد مطلع باش!

استفاده گسترده از پروفیل های Z در سقف سوله و سالن های بزرگ، باعث شده تا قیمت پروفیل زد به یک عامل مهم در برآورد هزینه های نهایی این ساختمان‌ ها، تبدیل شود. بنابراین اگر در زمینه ساخت سوله و سالن های ورزشی فعالیت دارید، لازم است همواره از آخرین تغییرات قیمتی این نوع پروفیل، مطلع باشید.
اگر سازندۀ سوله ای از قیمت پروفیل زد مطلع باش!

استفاده گسترده از پروفیل های Z در سقف سوله و سالن های بزرگ، باعث شده تا قیمت پروفیل زد به یک عامل مهم در برآورد هزینه های نهایی این ساختمان‌ ها، تبدیل شود. بنابراین اگر در زمینه ساخت سوله و سالن های ورزشی فعالیت دارید، لازم است همواره از آخرین تغییرات قیمتی این نوع پروفیل، مطلع باشید. این گونه می‌توانید در بهترین زمان ممکن و با قیمتی مناسب، پروفیل مورد نیاز برای پروژه‌های خود را خریداری کنید. از آن جایی که پروفیل Z با استفاده از ورق سیاه یا ورق گالوانیزه تولید می‌شود، قیمت این محصول هم به نرخ فروش این ورق های پایه بستگی دارد. از این رو، هر گونه تغییر در قیمت فروش ورق های فولادی یا نوسان بازار فولاد، می‌تواند بر قیمت فروش پروفیل های زد تاثیرگذار باشد. ضمن اینکه هزینه های حمل و نقل و تغییر نرخ ارز در تغییرات قیمت پروفیل زد مؤثر هستند.

جهت دیدن نمودار تغییرات روزانه و ماهانه این محصول و همچنین اطلاع از قیمت ها به صورت آنلاین، بدون آنکه هزینه ای جهت رفت و آمد صرف کنید، روی لینک زیر کلیک کنید. در این صورت، وقت تان را نیز مدیریت کرده اید.

https://onlinesazeh.com/steel-store/profiles/Z-profile

 

تغییرات قیمت پروفیل زد طی یک ماه اخیر چگونه بود؟

در طول اولین ماه زمستان، نرخ فروش پروفیل های Z تقریبا در تمامی سایزها و برندها، با افزایش قابل توجهی همراه بود. جهش بیش از ۳ هزار تومانی قیمت دلار آزاد در این ماه، موجب شد تا قیمت انواع پروفیل از جمله پروفیل های زد هم با روند کلی بازار فولاد هماهنگ شده و افزایش باشد. البته میزان افزایش نرخ فروش پروفیل زد، برای سایزها و برندهای مختلف یکسان است. بلکه این رشد قیمتی برای برخی سایزها کمتر و برای تعدادی از سایزهای بیشتر بوده است.

پروفیل Z*16 اصفهان با ضخامت ۲.۵، در روز شنبه ۳۰ دی ماه ۱۴۰۲ با قیمت ۳۵ هزار و ۵۹۷ تومان به ازای هر کیلوگرم عرضه شد. این در حالی است که همین سایز پروفیل، در اولین روز کاری دی با نرخ ۳۴ هزار و ۱۲۹ تومان به فروش می‌رسید و در اوایل ماه، تا ۳۳ هزار و ۶۷۰ تومان هم پایین آمده بود. به این ترتیب، قیمت پروفیل زد ۱۶ اصفهان در طول یک ماه اخیر، به طور برآیند حدود هزار و ۴۷۰ تومان به ازای هر کیلوگرم افزایش داشته است.

دیگر سایزهای پروفیل Z هم طی یک ماه گذشته، روندی مشابه را در پیش گرفته و همگی افزایش قابل توجه قیمت را تجربه کردند. میزان افزایش قیمت این مقاطع در برخی سایزها، حتی بیش از این میزان گزارش شد. برای مثال، نرخ فروش پروفیل Z*22 اصفهان با ضخامت ۳ میلیمتر، از ۳۴ هزار و ۳۱۲ تومان در ابتدای دی ماه به ۳۶ هزار و ۲۳۹ تومان در انتهای این ماه رسید تا افزایش حدود هزار و ۹۲۷ تومانی را ثبت کند. البته قیمت این سایز پروفیل زد اصفهان در اوایل ماه تا ۳۳ هزار و ۸۵۴ تومان هم کاهش یافته بود. اما با شروع نوسانات نرخ ارز، وارد روند صعودی شده و رشد قیمتی نزدیک به ۲ هزار تومانی را تجربه کرد.

بهترین زمان خرید پروفیل زد

افرادی که در زمینه ساخت سوله فعالیت داشته یا قصد خریداری پروفیل زد برای پروژه های شخصی را دارند، باید در بهترین زمان ممکن جهت خرید این محصول اقدام کنند. قیمت پروفیل زد در اولین ماه زمستان افزایش قابل توجهی را تجربه کرد. به همین خاطر، ممکن است برخی خریداران گمان کنند که نرخ فروش این محصول در ادامه کاهشی خواهد بود. اما شواهد و فاکتورهای اثرگذار بر قیمت پروفیل و بازار فولاد کشور، این موضوع را تایید نمی‌کنند. با توجه به ثبات تعداد زیادی از شرایط و عوامل موثر بر قیمت مقاطع فولادی، نوسانات نرخ ارز می‌تواند تاثیر مهمی بر نرخ فروش این محصولات از جمله پروفیل های Z داشته باشد. دلار آزاد که طی دی ماه رشد چشمگیری را تجربه کرد، در حال حاضر وارد کانال ۵۴ هزار تومانی شده و در این لحظه با قیمت ۵۴ هزار و ۱۱۷ تومان به فروش می‌رسد.

افزایش اخیر نرخ ارز، می‌تواند طی روزها و ماه های آتی هم به عنوان محرکی برای افزایش قیمت مقاطع فولادی از جمله پروفیل زد عمل کند. ضمن این که طبق روال سال های اخیر، به احتمال زیاد افزایش قیمت دلار ادامه داشته باشد. در این صورت، باز هم شاهد افزایش قیمت پروفیل زد خواهیم بود. ضمن این که با پایان فصل سرما، ساخت و ساز رونق گرفته و تقاضا برای پروفیل‌های ساختمان و زد به میزان قابل توجهی، افزایش پیدا می‌کند. این افزایش تقاضا هم مجددا بر نرخ فروش پروفیل‌ های Z تاثیر داشته و موجب بالا رفتن قیمت آن‌ها می‌شود. بنابراین افرادی که قصد خرید پروفیل زد را دارند، بهتر است هر چه زودتر این کار را انجام دهند. زیرا بررسی عوامل موثر بر بازار فولاد و پروفیل زد نه تنها کاهش قیمت این محصول را نشان نمی‌دهند، بلکه به احتمال زیاد افزایش نرخ فروش آن اشاره دارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4pweba