-

امضای ۷ تفاهمنامه میان فولاد نیشابور با شرکت‌های دانش‌بنیان

مجتمع فولاد نیشابور با حضور در سومین «جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی» (اینوماین) هفت تفاهمنامه با شرکت‌های دانش‌بنیان امضا کرد.

محمدرضا شفیعیان، معاون برنامه‌ریزی و فناوری مجتمع فولاد نیشابور گفت: هدف از حضور مجتمع فولاد در این جشنواره فراهم کردن زمینه تعامل با نوآوران و تعالی صنعت، تحقیق و پژوهش و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و افزایش سهم اقتصاد دانش‌بنیان در بخش معدن و صنایع معدنی می‌باشد.

او افزود: ارتباط بین معدن و صنایع معدنی و دانشگاه‌ها باید به رابطه‌ای موثر و ثمربخش تبدیل شود که برای اثربخش کردن همکاری، باید رویداد‌ها را با فرآیندها، برنامه‌ها، و ریسک‌های تولید هم پیوند کرد. البته در این زمینه تلاش‌هایی صورت گرفته و سال‌های زیادی است که بر ضرروت آن تاکید می‌شود و این جشنواره قدمی است تا بتواند ارتباط دانشگاه و صنعت را بهبود ببخشد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری مجتمع فولاد نیشابور ادامه داد: امضاء ۷ تفاهمنامه با شرکت‌های دانش‌بنیان با موضوعات «کاهش مصرف آب در برج‌های خنک‌کننده»، «جلوگیری از اکسیداسیون میلگرد‌ها در فضای باز»، «کوتینگ سطح داخلی کریستالیزاتور‌های ریخته‌گری»، «گوگردزدایی در دودکش گندله‌سازی با استفاده از کاتالیست»، «رفع انسداد سیلو‌های غبار کنسانتره و آهک»، «بازیافت وانادیوم از سرباره»، «پوشش‌های با استحکام بالا بر روی رولر اسکرین‌ها» و «تصفیه پساب صنعتی با استفاده از روش نانو کاویتاسیون» به عنوان موضوعات اصلی این تفاهمنامه‌ها می‌باشد.

محمدرضا شفیعیان بیان کرد: از بخش‌های مهم این جشنواره می‌توان به ارائه نیاز‌های فناورانه سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ و صنعتی، برگزاری پنل‌های B ۲ B ، مسابقه چالش برتر صنعتی، مسابقه حل مسئله و ارائه توانمندی مراکز نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اشاره نمود.

سعید قادری سرپرست مدیریت برنامه‌ریزی و پژوهش مجتمع فولاد نیشابور در تاریخ ۲۷ مهرماه در جمع شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت اپ‌ها و فعالان حوزه اکوسیستم نوآوری نسبت به ارائه نیازمندی‌های فناورانه فولاد نیشابور اقدام نمود.

در پی برگزاری این بخش جنبی و در پاسخ به نیاز‌های فناورانه ارائه شده، پنل‌های B ۲ B یا نشست‌های تخصصی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با تیم کارشناسان فولاد نیشابور (آقایان: قادری، سعادتی و عاملی) برگزار شد.

در آئین پایانی این رویداد از شرکت فولاد نیشابور به عنوان یکی از حامیان این جشنواره قدردانی و لوح و تندیس تقدیر جشنواره توسط ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو به محسن مژدکانلو به عنوان نماینده فولاد نیشابور اهدا گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*