-

معرفی انواع دستگاه پرس و ویژگی‌های هریک از آن‌ها

معرفی انواع دستگاه پرس و ویژگی‌های هریک از آن‌ها

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌های صنعتی که در فرایند تولید نقش مؤثری ایفا می‌کند، دستگاه پرس نام می‌گیرد. این دستگاه‌ها برای ایجاد فرایند فشرده سازی در ساخت برخی محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند و دسته بندی‌ها و مدل‌های گوناگونی دارند. انواع دستگاه پرس با قیمت‌های متفاوتی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند و روش استفاده از آن ها بسیار ساده است. در این بخش برای افزایش آگاهی شما به بررسی برخی از ویژگی‌ها و کاربردهای این محصولات می‌پردازیم. این دستگاه‌های کاربردی در چند دهه اخیر بیشتر از پیش خرید و فروش می‌شوند.

دستگاه پرس چیست و چه کاربردی دارد؟

انواع دستگاه پرس برای فشرده سازی و شکل دادن به برخی اجسام مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌ها به اندازه انواع ابزارهای فرز پیشرفته نیستند. با این وجود استفاده از آن‌ها در زمینه ساخت و تولید برخی محصولات کارایی دارد. عملکرد آن‌ها گاها از دستگاه‌های سی ان سی نیز پیشرفته‌تر است و قابلیت‌های بی شماری در اختیار صنعتگران قرار می‌دهند. نحوه استفاده از این دستگاه‌ها بسیار ساده است و نیازی به آموزش‌های خاص ندارد. این دستگاه‌ها برای تغییر شکل فلزات کارایی بیشتری دارند و در ساخت و آماده سازی برخی آلیاژهای فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انواع دستگاه پرس از حیث کاربرد نیز با هم متفاوت هستند و بر این اساس از هم تفکیک می‌شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن نوع نیازهای خود هر یک از این محصولات را برای مصارف متعدد خود خریداری کنید. عملکرد آن ها با ایجاد فشار بر روی جسم خارجی است. منابع فشار هر یک از این دستگاه‌ها با هم متفاوت است. برخی از آن ها با نیروی مکانیکی فشار ایجاد می‌کنند و برخی با استفاده از تکنولوژی‌های جدیدتر تجهیز شده‌اند. در این بخش به برخی از کاربردهای مهم این تجهیزات اشاره می‌کنیم:

استفاده در صنایع خودروسازی

در ساخت و تجهیز انواع خودروهای امروزی از انواع قطعات فلزی استفاده می‌شود که در برخی موارد نیاز به پرس کاری دارند. ساخت و تجهیز بخش‌هایی از بدنه با استفاده از دستگاه‌های پرس پیشرفته انجام می‌گیرد. این تجهیزات تکمیل فرایند تولید این اقلام را بسیار ساده‌تر می‌کند. پانل‌های بدنه خودرو با استفاده از این تجهیزات با بهترین کیفیت آماده سازی خواهند شد. هر یک از اجزای شاسی و قطعات خودرو نیز با به کارگیری این تجهیزات آماده سازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید : اشتغال با دستگاه های تولیدی پرسود خانگی

ساخت اجزای هواپیما

استفاده از انواع دستگاه پرس در صنایع هوا و فضا نیز بسیار رایج است و در این زمینه قابلیت‌های بی شماری دارند. انواع دسته بندی‌های اجزای هواپیما با به کارگیری این تجهیزات تکمیل شده و با کیفیت بالایی تولید می‌شوند. دقت عملکرد ساخت و تکمیل این قطعات با استفاده از یک دستگاه پرس استاندارد به شدت افزایش می‌یابد.

کارخانه‌های لوازم الکترونیکی

به جرئت می‌توان گفت که بیشترین سهم استفاده از انواع دستگاه‌های پرس، مربوط به کارخانه‌های تولید لوازم الکترونیکی می‌شود. در این صنایع برای ساخت بسیاری از محصولات از قابلیت‌های دستگاه‌های پرس استفاده می‌کنند. ساخت محفظه‌ها و کانکتورهای کاربردی با استفاده از این دستگاه‌ها تکمیل می‌شود.

صنایع لوازم خانگی

در ساخت و آماده سازی لوازم خانگی مصرفی مردم نیز استفاده از دستگاه‌های پرس بسیار رایج است. صنایع ساخت و تولید لوازم خانگی با استفاده از به‌روزترین مدل‌های دستگاه پرس، فرایند تغییر شکل یا متراکم کردن برخی اجزای این لوازم را انجام می‌دهند. قطعات فلزی مورد استفاده در یخچال، لباسشویی و... با استفاده از این ماشین آلات صنعتی با بهترین کیفیت، آماده‌سازی خواهند شد.

معرفی ویژگی‌های یک دستگاه پرس باکیفیت

انواع دستگاه پرس با ویژگی‌های متفاوتی در دسترس مشتریان قرار می‌گیرند. در زمان انتخاب و خرید هر یک از این تجهیزات باید حتماً به این ویژگی‌های کلیدی دقت داشته باشید. در این زمینه حتماً از نظرات و راهنمایی‌های کارشناسان فنی این حوزه بهره ببرید. برخی از ویژگی‌های تجهیزات پرس کارخانه‌ای به شرح زیر هستند:

سازگاری با انواع مواد

در خصوص انتخاب انواع دستگاه‌های پرس باید به سازگاری دستگاه انتخابی با موادی که در آن پرس می‌کنید دقت داشته باشید. هر یک از این دستگاه‌ها از نوع به خصوصی از این مواد پشتیبانی می‌کنند و در بقیه موارد سبب آسیب دیدگی متریال اولیه تولید خواهند شد. در این زمینه می‌توانید در کاتالوگ و دفترچه راهنمای این تجهیزات اطلاعات دقیقی به دست آورید و یا با کارشناسان فنی این حوزه مشورت به عمل آورید.

ابعاد فیزیکی دستگاه

تطابق نوع نیازهایی که به این دستگاه‌های صنعتی دارند با ابعاد فیزیکی آن ها یکی از مهم‌ترین ارکان خرید و انتخاب این تجهیزات محسوب می‌شود. در خصوص انتخاب هر یک از این دستگاه‌های صنعتی لازم است که ابعاد فیزیکی آن ها را در نظر داشته باشید. این ابزارها از نظر ابعاد دسته بندی‌های گوناگونی دارند. هر یک از انواع دستگاه پرس از برندهای متفاوتی در سر تا سر جهان عرضه می‌شوند و ابعاد آن ها با هم متفاوت است. ابعاد و بزرگی دستگاه بر ظرفیت آن ها نیز تأثیر می‌گذارد. پس حتماً به این ویژگی کمی در زمان خرید دقت داشته باشید.

ایمنی دستگاه مورد نظر

یکی از مولفه‌های کلیدی در خصوص تعیین کیفیت انواع دستگاه پرس، ایمنی این تجهیزات است. هر چقدر که میزان ایمنی این تجهیزات بیشتر باشد، ریسک ایجاد خسارت در حین کار با آن ها کاهش می‌یابد و فرایند تولید با امنیت بالا انجام خواهد شد. با خرید و انتخاب دستگاه‌های پرس معتبر و باکیفیت از بروز مشکلات ایمنی پیشگیری خواهد شد.

معرفی انواع دستگاه پرس

انواع دستگاه پرس در مدل‌ها و دسته بندی‌های گوناگون در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. صنعتگران امروزی به انتخاب تجهیزات اولیه برای پیشبرد اهداف تولیدی خود اهمیت زیادی می‌دهند. از این رو از انواع دستگاه‌های پرس، بسته به نوع نیازهای خود استفاده می‌کنند. برخی از انواع دستگاه‌های پرس در دنیای امروز شامل موارد زیر هستند:

  1. دستگاه پرس میل لنگی یکی از مدل‌های رایج دستگاه پرس است که برای ایجاد سوراخ در برخی تجهیزات به کار می‌رود.
  2. دستگاه پرس گریز از مرکز با وجود شفت و عملکرد چرخشی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. شما می‌توانید هر یک از این تجهیزات را در مجموعه دامون مبنا با بهترین کیفیت خریداری کنید.
  3. دستگاه‌های اتصال گره‌ای نیز یکی از رایج‌ترین انواع تجهیزات مخصوص پرس محسوب می‌شوند و کارایی گسترده‌ای در این حوزه دارند. قابلیت اطمینان بالای این دستگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن ها محسوب می‌شود.
  4. انواع دستگاه پرس مکانیکی به دلیل سرعت بالا در فرایند تولید به عنوان محبوب‌ترین ابزارهای مورد استفاده در این حوزه شناخته می‌شوند.
  5. دستگاه‌های پرس هیدرولیکی یکی از پرقدرت‌ترین مدل‌های این تجهیزات بوده و در بسیاری از صنایع امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*