-
گزارش گسترش نیوز از هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران:

۳۲۵ ایستگاه مترو و بی آر تی نوسازی می شوند/ اجاره نشینی ۵۱ درصد مردم تهران

امروز هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران با حضور شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در هفتاد و پنجمین جلسه شورای شهر تهران عنوان کرد:ی ک افق بلند مدت ۱۰ساله را برای تهران در نظر داریم که به عنوان چشم انداز به آن نگاه می کنیم.

وی گفت: ۳۲۵ ایستگاه مترو و بی آر تی برای نوسازی شهر را هدف گذاری کردیم و همچنین ۱۱ خط ایستگاه بی آر تی در شهر تهران موجود است که از این تعداد ۱۴۳ ایستگاه فعال هستند.

۵۱درصد در تهران اجاره نشین داریم

زاکانی افزود:بالغ بر یک میلیون مسکن برای ساکنان تهران کمبود داریم.امروز حدود ۵۱ درصد مردم در تهران اجاره نشین هستند و این یک بلای بسیار بزرگی بر سر مردم است

شهردار تهران ادامه داد: بدون مشارکت مردم در عرصه های مختلف،امکان تحول در شهر محقق نخواهد شد.

او گفت: ۱۰ماه و یک روز از فعالیت این دوره از شهرداری می گذرد، حاصل اقداماتی که در این مدت صورت گرفته است، در نمایشگاه ی که در پارک گفت و‌گو برگزار خواهد شد، به نمایش مردم می گذاریم و ابعداد و کارهای انجام‌شده در این مدت احراز خواهد شد.

زاکانی عنوان کرد: راهی که تا امروز طی شده است ابعاد مختلفی داشت. بالغ بر ۷هزار میلیارد تومن در مشارکت هایی که از قبل مانده بود و سهم شهرداری بود،مجدد به شهرداری برگشت و در راستای خدمت به مردم هزینه خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: ۳۹ فروشگاه شهروند فعال در تهران داریم. تلاش ما این است که با مشارکت مردم فروشگاه های محله را راه اندازی کنیم.

زاکانی افزود: در بحث آرامستان ها، تلاش ما این است تا بتوانیم آرامستان های جایگزین داشته باشیم. فاصله تعدادی از شهروندان تا سازمان‌ بهشت زهرا بسیار زیاد است.

منبع:گسترش نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*