-

نمایشگاه‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان به خوراکی

نمایشگاه‌های بین‌المللی پایتخت این روزها میزبان فعالان و علاقه‌مندان چند صنعت مختلف هستند؛ از پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان «آی‌فارم» در شهر آفتاب گرفته تا نمایشگاهی برای عاشقان قهوه، چای و نوشیدنی که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نمایشگاه ‌ های بین ‌ المللی پایتخت این روزها میزبان فعالان و علاقه ‌ مندان چند صنعت مختلف هستند؛ از پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان «آی ‌ فارم» در شهر آفتاب گرفته تا نمایشگاهی برای عاشقان قهوه، چای و نوشیدنی که در محل دائمی نمایشگاه ‌ های بین ‌ المللی تهران برگزار می ‌ شود. نمایشگاه بین ‌ المللی تهران این روزها همچنین میزبان بیست ‌ ویکمین نمایشگاه بین ‌ المللی شیرینی و شکلات ایران و صنایع وابسته است. علاقه ‌ مندان این خوراکی ‌ ها این هفته فرصت بازدید از این نمایشگاه شیرین را دارند. چهاردهمین نمایشگاه بین ‌ المللی صنعت غلات، آرد و نان نیز از ۲۱ شهریور در این مکان در حال برگزاری است. در این گزارش صمت با نمایشگاه ‌ های در حال برگزاری این روزهای پایتخت آشنا می ‌ شوید.

نمایشگاه آرد و نان

آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین ‌ المللی صنعت غلات، آرد و نان ۲۱ شهریور با حضور سید سعید راد، معاون وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل دائمی نمایشگاه بین ‌ المللی تهران برگزار شد. ۱۰۸ شرکت داخلی و 3 شرکت از کشور ترکیه آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروه ‌ های کالایی نان صنعتی، ماشین ‌ آلات نان، نان شیرین و کیک، تجهیزات کافه قنادی، آرد، ماشین ‌ آلات آردسازی، خمیرمایه و بهبوددهنده، سیلو، تجهیزات آزمایشگاهی مرتبط، آنزیم ‌ های مصرفی در صنایع غذایی، دکوراسیون مرتبط، امولسیفایرهای خوراکی، صنایع بسته ‌ بندی، قهوه و غلات افزودنی، لباس کار مرتبط، مشاوره صنعت آرد و نان، سازمان ‌ ها و اتحادیه ‌ های مرتبط، مطبوعات و صنایع وابسته در مسافتی بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۶۶۰۰ مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ‌ اند. فرهنگ ‌ سازی و اصلاح الگوی تولید و مصرف غلات، آرد و نان، افزایش سطح فعالیت ‌ های تجاری و سرمایه ‌ گذاری در صنعت غلات، آرد و نان و حرکت سازمان ‌ یافته در بخش خصوصی در زنجیره تولید نان از جمله اهداف اصلی برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین ‌ المللی صنعت غلات، آرد و نان ۲۰۲۲ عنوان شده است. به گزارش گسترش ‌ نیوز این رویداد از 21 تا ۲۴ شهریور با رعایت پروتکل ‌ های بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن ‌ های ۳۵ ، ۳۸ و ۳۸ آ، میزبان متخصصان، فعالان و علاقه ‌ مندان به این حوزه خواهد بود.

نمایشگاهی برای عاشقان قهوه و چای

آیین افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین ‌ المللی نوشیدنی ‌ ها، چای، قهوه و صنایع وابسته روز دوشنبه با حضور هومن رازدار، مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه ‌ های بین ‌ المللی ایران و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه بین ‌ المللی تهران برگزار شد. ۸۸ شرکت داخلی و ۲ شرکت از کشورهای ترکیه و برزیل آخرین دستاوردها و خدمات خود در زمینه ‌ های تولید انواع نوشیدنی ‌ های گرم وسرد، دمنوش و عرقیجات، تجهیزات و دستگاه ‌ های مرتبط و دستگاه ‌ های بسته ‌ بندی را در مساحتی افزون بر ۹ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۴۵۰۰ مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ‌ اند. این رویداد تا ۲۴ شهریور امسال با رعایت پروتکل ‌ های بهداشتی از ساعت ۸ تا ۱۵ در سالن ‌ های ۶ ، ۷ و ۳۷ میزبان متخصصان، فعالان و علاقه ‌ مندان به این حوزه خواهد بود.

کام نمایشگاه تهران شیرین شد!

آیین افتتاح بیست ‌ ویکمین نمایشگاه بین ‌ المللی شیرینی و شکلات ایران با حضور مهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزیر صمت و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه بین ‌ المللی تهران برگزار شد. ۲۴۰ شرکت داخلی و ۱۴ شرکت از کشورهای ترکیه، اسپانیا، فرانسه، هلند، روسیه، کره جنوبی، چین و آلمان آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروه ‌ های کالایی انواع شیرینی و شکلات، مواد اولیه، ماشین ‌ آلات و صنایع وابسته را در مساحتی افزون بر ۳۰ هزار مترمربع فضای سرپوشیده ناخالص و حدود ۱۷ هزار مترمربع فضای مفید سرپوشیده داخلی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده ‌ اند. این رویداد در سالن ‌ های ۵ ، ۳۱ ، ۳۸ ب، ۴۰ ، ۴۱ و ۴۴ میزبان متخصصان، فعالان و علاقه ‌ مندان به این حوزه است.

توجه ویژه به دانش بنیان ها در آی فارم پنجم

مدیر پنجمین نمایشگاه کشاورزی با عنوان آی ‌ فارم با اشاره به برگزاری نخستین پاویون شرکت ‌ های دانش ‌ بنیان در این نمایشگاه گفت: برای نخستین بار در برگزاری نمایشگاه ‌ های کشاورزی، فضایی به ‌ طور مستقل به شرکت ‌ های دانش ‌ بنیان کشاورزی و حوزه ‌ های مرتبط اختصاص داده شده است. حامد ایرانی، مدیر پنجمین نمایشگاه بین ‌ المللی آی ‌ فارم با اشاره به اهمیت توسعه کسب ‌ وکارها در حوزه ‌ های مختلف کشاورزی و تبادل دانش و اطلاعات پیشرفته این حوزه، گفت: این رویداد با هدف ارائه آخرین دستاوردها و فناوری ‌‌ های روز در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشین ‌ آلات، ادوات، تجهیزات و پهپادهای کشاورزی، سامانه ‌ های نوین آبیاری و محصولات کشاورزی در تاریخ ۲۱ تا ۲۴ شهریور در محل نمایشگاه بین ‌ المللی شهر آفتاب تهران میزبان مخاطبان است. وی با تاکید بر اینکه نمی ‌ توان از نقش و اهمیت شرکت ‌ های دانش ‌ بنیان در توسعه صنعت کشاورزی چشم ‌ پوشی کرد، افزود: برای نخستین بار در برگزاری نمایشگاه ‌ های کشاورزی، فضایی به ‌ طور کاملا مستقل به شرکت ‌ های دانش ‌ بنیان اختصاص داده شده است. ایرانی با بیان اینکه آی ‌ فارم با رویکرد توسعه صادرات ‌ و به ‌ منظور تقویت و ارتقای تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی ‌ های ساخت داخل در سطح بین ‌ المللی برگزار شد، ادامه داد: توان تولیدی کشاورزی ایران موردتوجه کشورهای خارجی به ‌ ویژه همسایگان قرار گرفته و کشورهای عراق، قطر، عمان، امارات، کویت، ترکیه، افغانستان و کشورهای حوزه اوراسیا ضمن بازدید از این نمایشگاه در پی بهره ‌ مندی از این توان و تولیدات شرکت ‌ های ایرانی خواهند بود. وی گفت: از آنجایی که توسعه گلخانه ‌ ها و افزایش دوبرابری ظرفیت آن طی ۵ سال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، امسال و با همت انجمن گلخانه ‌ سازان کشور شاهد حضور حداکثری برترین فعالان این حوزه هستیم و بازدید از این رویداد برای علاقه ‌ مندان بسیار مفید و حائز اهمیت خواهد بود. پنجمین نمایشگاه بین ‌ المللی آی ‌ فارم با همکاری و مشارکت انجمن ملی گلخانه ‌ سازان کشور و حمایت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، خانه اصناف کشاورزی ایران، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست ‌ جمهوری برگزار می ‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*