-

عایق الاستومری و مزایای آن

استفاده از مواد عایق برای کاربرد های صنعتی و عمرانی بسیار مهم است و عایق کاری برای تجهیزات مختلف انجام می گیرد.

عایق الاستومری و مزایای آن

استفاده از مواد عایق برای کاربرد های صنعتی و عمرانی بسیار مهم است و عایق کاری برای تجهیزات مختلف انجام می گیرد. به طور مثال برای لوله کشی ، تبرید ،مخازن ، تهویه مطبوع ، گرمایش ، اتصالات و کانال های هوا عایق کاری انجام می گیرد. یکی از عایق های پر کاربرد ، عایق الاستومری است. عایق الاستومری از عایق های بسیار مقاوم است و در صنایع مختلف می توان از آن بهره برد. ویژگی های عایق الاستومری موجب شده که در موارد مختلف بتوان از آن استفاده کرد. در نفت، گاز، بهداشتی ، شیمیایی ، خودروسازی، صنایع ساختمان، پتروشیمی، غذایی و.. از عایق الاستومری استفاده می شود.

مجموعۀ تهران دما از مراکز معتبر فروش عایق الاستومری است. انواع عایق الاستومری در نوع رولی و لوله ای در ضخامت و ابعاد مختلف توسط این مجموعه ارائه می شود. برای خرید عایق الاستومری از طریق سایت این مجموعه اقدام نمایید.

عایق الاستومری

عایق الاستومری چیست؟

عایق الاستومری از انواع عایق های حرارتی و برودتی می باشد. این عایق ها از اتیلن و پروپن ساخته شده اند. عایق الاستومری بسیار مستحکم بوده و در کنار استحکام بالا ، دارای انعطاف مناسبی است. این عایق به دلیل دوستدار محیط زیست بودن می تواند جایگزین بسیاری از عایق ها همچون پشم شیشه گردد زیرا در تولید عایق الاستومری ، از مواد بی خطر استفاده شده است. در مصارف صنعتی و ساختمانی از عایق الاستومری استفاده می شود. مهم بودن نقش عایق الاستومری به دلیل ویژگی های خاص این عایق است.

انواع عایق الاستومری مقاومت بسیار بالایی در مقابل نفوذ برودت و حرارت دارند و همچنین از نفوذ گرد و غبار نیز جلوگیری می کنند. بنابراین استفاده از عایق الاستومری بسیار زیاد است. امروزه از عایق الاستومری برای فعالیت های صنعتی، ساختمانی، تأسیساتی و تولیدی استفاده می شود.

انواع کارایی های عایق های الاستومری

عایق الاستومری را در تجهیزات حرارتی و برودتی به کار می گیرند. بنابراین در صنایع وسیعی از عایق الاستومری استفاده می شود. در تأسیسات ساختمانی، صنعتی و در صنایع و کارخانه های بزرگ ، استفاده از عایق الاستومری را بسیار مشاهده می کنیم. در محیط ها به منظور جلوگیری از اتلاف انرژی از عایق الاستومری استفاده می شود. با استفاده از عایق الاستومری در تجهیزات ، هزنیه های اتلاف انرژی از میان می رود. از عایق الاستومری برای عایق کاری لوله ها و کانال ها استفاده می شود. در برخی از موارد از عایق الاستومری لوله ای استفاده می شود. عایق الاستومری لوله ای در انواع ابعاد تولید می شوند و دارای قطر و ضخامت مختلف هستند. خرید عایق الاستومری برای کارخانجات و کارگاه ها بسیار رایج است و این مراکز با توجه به تعداد لوله ها و اندازه ی لوله ها اقدام به خرید عایق الاستومری می نمایند.

عایق الاستومری

عایق های الاستومری صوتی

عایق الاستومری صوتی نوعی از عایق الاستومری هستند که در ورقه های عایق صوتی الاستومری ساده و موج دار به تولید می رسند. از این نوع عایق ها برای جلوگیری از انتقال صدا به محیط استفاده می شود. به طور مثال برای محیط هایی همچون ، ساختمان های اداری، مسکونی، آموزشی، صنعتی، هتلداری، سالن های نمایش و... از عایق الاستومری در کف ، دیوار ها و سقف استفاده می شود. ساختار این نوع از عایق الاستومری دارای تخلخل می باشد به طوری که دارای سوراخ هایی بر روی سطح آن است تا بتواند از ورود و خروج صدا جلوگیری نماید.

مزایای عایق الاستومری

عایق الاستومری از عایق های پر طرفدار است که دارای مزایای زیادی می باشد. این عایق مقاوم و منعطف ، برای مصارف مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه می خواهیم به مزایای عایق الاستومری اشاره کنیم.

  • عایق های الاستومری دارای دوام بسیار بالایی است.
  • عایق الاستومری ، عایق صوتی بسیار خوبی است و با جذب صدا مانع از ورود و خروج صوت می شود.
  • عایق الاستومری دارای مقاومت بالایی است و در مقایسه با پشم شیشه و پشم سنگ، آسیب کمتری می بیند.
  • قیمت عایق الاستومری کمی بالاتر از پشم شیشه و... است اما به جهت عدم نیاز به پوشش بسیار به صرفه تر خواهد بود.
  • عایق الاستومری ، مواد مضر و آلرژی زا ندارد و استفاده از آن نیازی به دستکش، ماسک و... ندارد.
  • عایق الاستومری بدون نیاز به روکش هستند زیرا ساختار سلولی بسته موجب نفوذ ناپذیری آن شده است.
  • یکی از مزایای عایق الاستومری ، قابلیت رنگ پذیری است که به منظور زیبا سازی آن استفاده می شود بنابراین برای محیط هایی که این عایق ها در معرض دید هستند می توان آن را رنگ زد.
  • مقاومت بالای عایق الاستومری در مقابل قارچ و باکتری از مزایای عایق الاستومری است.
  • ساختار سلولی عایق الاستومری به شکلی است که فضای میانی سلول ها به وسیله ی نیتروژن پر شده است . بنابراین این نوع عایق در مقابل جذب آب بسیار مقاوم است.
  • با استفاده از عایق الاستومری ، مراحل عایق کاری کم می شود و بدین ترتیب این عایق ها دارای نصب ساده ای هستند و در نتیجه در هزینه و زمان ضصرفه جویی خواهد شد.
  • برخلاف سایر عایق ها که تنها برای یک منظور استفاده می شوند، عایق الاستومری دو منظوره است یعنی هم برای عایق حرارتی و هم عایق برودتی مناسب است.

استفاده از عایق الاستومری

عایق الاستومری نوعی لاستیک است که در خرید لاستیک هم کاربرد دارد و در انواع لوله‌ای ، ورقه‌ ای و رولی به تولید می‌ رسد و لبه بیرونی عایق الاستومری دارای محافظی پوست مانند می‌ باشد. این عایق انعطاف زیادی دارد اما در مقابل عایق‌ هایی مانند پلی ایزو ، شیشه سلولی و غیره احتمال ترک خوردگی بسیار کمتری دارد. استفاده از عایق الاستومری در صنعت تاسیسات بسیار زیاد بوده و برای کانال‌ های تهویه مطبوع و سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی از عایق لاستومری استفاده می‌ شود. عایق الاستومری می‌ تواند برای جلوگیری از ورود صوت نیز کاربردی باشد به طوری که این عایق در ضخامت ۲ سانتی‌متر می‌تواند در حدود ۳۵ دسی بل شدت صوت را بکاهد. این عایق غیر رشته‌ ای و نامتخلخل بوده و می ‌توان به راحتی آن را نصب کرد و در زمان نصب شدن دچار آسیب نمی‌ شود. عایق الاستومری در مقابل آلودگی بسیار مقاوم است. این عایق چسبندگی داشته و به خوبی می‌ چسبد و همچنین نصب ساده ‌ای دارد. عایق الاستومری فیبری ندارد بنابراین تولید گرد و غبار نمی‌ نماید همچنین در مقابل انواع حلال‌ ها مقاوم است. یکی از دلایل استفاده زیاد از عایق الاستومری در صنایع مختلف به خصوص تاسیسات ساختمانی دوام بالا و پایداری بالای این نوع عایق می‌ باشد. برای خرید عایق الاستومری با کیفیت بالا به سایت تهران دما مراجعه فرمایید و از طریق ارتباط با کارشناسان فروش ما انواع عایق الاستومری مورد نظر را با مناسب‌ ترین قیمت تهیه کنید.

عایق الاستومری

خرید عایق الاستومری با کیفیت

مجموعه تهران دمایکی از مراکز پخش عایق الاستومری است که انواع این عایق را با مناسب‌ ترین قیمت عرضه می ‌نماید. برای خرید عایق الاستومری به سایت تهران دما مراجعه کنید و با همکاران ما تماس بگیرید. فروش عایق الاستومری با کیفیت بالا در زمان خرید عایق الاستومری به کیفیت آن توجه داشته باشید زیرا به دلیل کاربرد این عایق در تجهیزات نیاز است که دوام بالایی داشته باشد. حتماً سعی کنید از مراکز معتبر خرید عایق الاستومری را انجام دهید. پیشنهاد ما به شما مجموعه تهران دما است زیرا این مجموعه در حوزه فروش مستقیم عایق الاستومری می ‌باشد همچنین محصولات تهران دما از سطح کیفی بالایی برخوردارند.

https://tehrandama.com/

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین