-

شوی چینی‌ها در نمایشگاه تحول صنعت خودرو!

نمایشگاه تحول صنعت خودرو از ۲۳ آبان ماه کار خود را شروع کرد و تا ۲۶ آبان میزبان علاقه‌مندان است. عباس علی‌آبادی وزیر صمت نیز این نمایشگاه را افتتاح و از غرفه تمام خودروسازان حاضر بازدید کرد.

شوی چینی‌ها در نمایشگاه تحول صنعت خودرو!

در این نمایشگاه خودروسازان ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور، کرمان موتور، مکث موتور، مدیران خودرو و فونیکس با جدیدترین محصولات خود حضور پیدا کردند. نکته جالب توجه در این نمایشگاه آن است که از ابتدا تا انتهای غرفه‌ها در کنار محصولات تولید داخل سایپا و ایران خودرو فقط محصولات وارداتی یا مونتاژی چینی به چشم می‌خورد. به نوعی این نمایشگاه برای به نمایش درآوردن توانمندی‌های ایران در صنعت خودرو برگزار شده اما فقط چینی‌ها در آن حضور پیدا کرده‌اند.

از حضور پررنگ چینی‌ها که در این نمایشگاه بگذریم شاهد به نمایش درآمدن خودروی ری‌را برقی توسط ایران خودرو برای اولین بار بودیم. به نوعی می‌توان گفت یکی از نقاط قوت نمایشگاه تحول صنعت خودرو همین محصول ایران خودرو بود. با آزاد شدن واردات خودرو و همچنین عرضه خودرو های هیبریدی و برقی و همچنین حرکت بازار های جهانی به سمت این قبیل خودرو‌ها، ایران خودرو را بر آن داشت تا از نسخه برقی پرچم دار محصولات خودرو یعنی خودرو ری را، رونمایی کند. در نسخه برقی ری را از پیشرانه برقی با بیشینه توان ۱۶۱ اسب بخار (۱۲۰ کیلووات) و گشتاور نهایی ۳۰۰ نیوتن متر استفاده شده و ظرفیت باتری های این خودرو ۵۳ کیلو وات بر ساعت اعلام شده است که با شارژر های خانگی در مدت زمان ۱۰ ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

خودروسازی سایپا خودروی برقی آریا (در قالب نمایش تصویری و معرفی تغییرات قوای محرکه و داشبورد)، خودروی هیبرید R۹، SL ۰۳(EV-R) (برند لوکس دیپال زیرمجموعه شرکت چانگان)، E-STAR و EADOO (دو محصول شرکت چانگان)، خودروSINOGOLD و نمونه تحقیقاتی اطلس برقی را در معرض دید عموم قرار داد.

همچنین در نمایشگاه یاد شده ضمن نمایش خودروهای سهند، شاهین اتوماتیک، ساینا دوگانه‌سوز، کوییکGX و اطلس، مردم توانستند خودروهای وارداتی غیربرقی که شامل DL5 و انواع چانگان‌های CS15، CS55، و CS35 پلاس است را از نزدیک ببینند.

بهمن موتور نیز با جدید خود شامل dfsk e5، بستیون T77، هونگچی E-QM5 در این نمایشگاه حضور داشت. کرمان موتور نیز با محصولات برقی و مکث موتور نیز با محصولات برند ونوسیا در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*