-

توسعه گلخانه‌های پرورش گل و گیاه در یزد

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان یزد درباره برگزاری نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در آستانه نوروز ۱۴۰۱ گفت: نمایشگاه گل و گیاه برای نخستین‌بار با پیشنهاد سازمان نظام مهندسی کشاورزی یزد به صورت تخصصی در آستانه سال جدید و مقارن با هفته منابع طبیعی برگزار شد.

به گزارش صمت از استان یزد، محمدرضا خلف‌باغی افزود: با توجه به اینکه یزد شهر کویری است و مردم علاقه به کاشت گل و گیاه دارند به‌طور معمول در پایان سال و هفته منابع طبیعی استقبال زیادی به کاشت درخت می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان یزد و در مرکزیت کشور، نیازهای استان‌های جنوب و جنوب شرق کشور را پوشش می‌دهد و می‌تواند پایگاه خوبی برای توسعه تولید گل و گیاه استان‌های همسایه باشد.

خلف‌باغی با اشاره به گلخانه‌های فراوان در استان یزد و پرورش گل‌های شاخه بریده و فصلی، عنوان کرد: با این ظرفیت، امکان برگزاری نمایشگاه بزرگ گل، گیاه و باغبانی در آستانه نوروز فراهم می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی عنوان کرد: این سازمان مشاوران خود را برای راهنمایی و پاسخگویی به سوالات بازدیدکنندگان و کارشناسان ناظر، برای سلامت محصولات نمایشگاه به منظور نمونه‌گیری از گیاهان قبل از توزیع مستقر کرده است.

وی از نرخ مناسب و واقعی گل و گیاهان در این نمایشگاه گفت و افزود: این نمایشگاه باعث شد مغازه‌هایی که در سطح شهر گل و گیاه را با نرخ غیرواقعی عرضه می‌کردند قیمت‌ها را تعدیل کنند.

خلف‌باغی افزود: این نمایشگاه مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت و بیشترین قشر بازدید‌کننده خانواده‌ها و جوانان بودند.

وی از رویکرد حمایت برگزاری نمایشگاه تخصصی کشاورزی و دامپروری، صنایع و ادوات کشاورزی در سال آینده خبر داد و افزود: در نظر داریم در طول سال چند نمایشگاه گل و گیاه و کشاورزی در استان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*