-

برگزاری نشست خوشه خرما

شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان با جهاد کشاورزی استان درباره خوشه خرما نشست برگزار کرد.

به گزارش صمت مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان در این دیدار گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان با سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه خوشه بسته‌بندی خرمای سراوان نشست برگزار کرد. علیرضا راشکی اظهار کرد: با توجه به اینکه کار خوشه بسته‌بندی خرمای سراوان از سال گذشته آغاز شده و هم‌اکنون در سال دوم اجرای آن هستیم، در این نشست برنامه عمل پیشنهادی سال دوم خوشه کسب‌و‌کار بسته‌بندی خرمای سراوان توسط شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان پیشنهاد و در نشستی با معاونان و کارشناسان جهاد کشاورزی استان مطرح شد.

وی افزود: در این نشست شرکت شهرک‌های صنعتی استان درباره همکاری و مشارکت پیرامون مطالعات حوزه خوشه کسب‌و‌کار خرما، برگزاری دوره‌های آموزشی مورد نیاز، برگزاری تور صنعتی، حمایت در زمینه نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و عارضه‌یابی واحد‌های تولیدی مرتبط با خوشه نام‌برده اعلام آمادگی کرد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: برنامه‌های یادشده، به‌عنوان برنامه عمل خوشه کسب‌‌وکار خرمای سراوان در سال اول توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان انجام شده است.

راشکی افزود: اعتماد‌سازی، توسعه بازار و استفاده از فناوری روز در تولید محصول از جمله مهم‌ترین عناوین برنامه عمل این خوشه در سال دوم به شمار می‌رود. وی یادآور شد: انجام طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در زمینه افزایش تولید محصول، شیوه‌های اصلاحی در تولید ارقام بازار پسند و ایجاد ارزش افزوده از ضایعات خرما از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و برسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: برگزاری نشست با نهاد‌های اجرایی، سازمان‌ها و تعاونی‌های مرتبط با تولید محصول خرما سبب جلوگیری از موازی‌کاری و هدر‌رفت منابع را در پی دارد. قرار شد شورای راهبری خوشه خرمای سراوان هر ۳ ماه برگزار شود و برنامه‌های اجرایی مورد پایش قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*