-
نویسنده<!-- -->:<!-- --> <!-- -->نعیمه صفری تبار

جریمه سنگین در انتظار ایرلاین‌های متخلف

اخیرا شرکت‌های هواپیمایی به بهانه افزایش نرخ ارز خواستار افزایش بلیت هواپیمایی شدند. درخواستی که موافقان و مخالفان خود را داشت و هنوز هم در حال بررسی است.

اخیرا شرکت ‌ های هواپیمایی به بهانه افزایش نرخ ارز خواستار افزایش بلیت هواپیمایی شدند. درخواستی که موافقان و مخالفان خود را داشت و هنوز هم در حال بررسی است. آنها با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد هزینه شرکت ‌ های هواپیمایی ارزی است و با توجه به رشد نرخ دلار ایرلاین ‌ ها با مشکلات فراوانی برای سرویس ‌ دهی به مسافران مواجه شده اند، درخواست خود را مبنی بر افزایش نرخ بلیت هواپیما را به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کردند.

اما به نظر می ‌ رسد شرکت ‌ های هواپیمایی بازی جدیدی را با زمین ‌ گیر کردن هواپیماها و کاهش پروازهای خود به راه انداخته ‌ اند تا فشاری باشد برای افزایش نرخ بلیت! هم اکنون ناوگان هواپیمایی کشور حدود ۴۰۰ فروند هواپیما دارد که تنها ۱۱۵ فروند مسافربری کشور فعال است. بیشتر از قطعات معیوب و مشکلات فنی، گران کردن بلیت هواپیما مد نظر ایرلاین ‌ ها برای این کار است.

در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که ۳ شرکت هواپیمایی، بدون سر و صدا اقدام به افزایش قیمت ‌ ها کرده ‌ اند که باعث شد تا رئیس سازمان هواپیمایی اعلام کند هیچ مجوزی برای افزایش نرخ به ایرلاین ‌ ها صادر نشده است. گسترش نیوز در این خصوص با اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به گفت ‌ وگو پرداخته است. با ما همراه باشید.

اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت ‌ وگو با گسترش ‌ نیوز پایگاه خبری موسسه فرهنگی- مطبوعاتی صمت درباره گرانی بلیت هواپیما، توسط برخی شرکت ‌ های هواپیمایی گفت: نرخ مصوب بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است. هیچ شرکتی اجازه افزایش نرخ را ندارد؛ افزایش نرخ بلیت از سوی شرکت ‌ های هوایپمایی تخلف است. این شرکت ‌ ها برای پاسخگویی احضار می ‌ شوند و با شرکت ‌ ها مذکور برخورد خواهد شد و حتی در برخی موارد باعث تعلیق شرکت ‌ ها می ‌ شود.

متخلفان را معرفی کنید

رضوی در خصوص جبران ضرر مسافران خاطرنشان کرد: همیشه به تمامی مسافران اعلام شده خرید خود را از سایت ‌ های معتبر و خود شرکت ‌ های هواپیمایی انجام دهند. اکنون در سایت مخصوص شرکت ‌ ها بلیت افزایش نیافته و گرانی بلیت در سایت ‌ های واسطه ‌ ای به چشم می ‌ خورد. غیر از بازدید میدانی سازمان هواپیمایی از سایت ‌ ها اما افرادی که بلیت از سایت ‌ ها خریداری می ‌ کنند هم باید در خرید خود دقت داشته باشند و اگر تخلفی نظرشان را جلب کرد در قالب شکایت و اعتراض اعلام و به اطلاع سازمان برسانند.

وی درباره نتیجه افزایش نرخ بلیت توسط سازمان هواپیمایی در پایان گفت: بحث افزایش نرخ بلیت در شورای هواپیمایی در حال بررسی است و در صورت موافقت اعلام رسمی خواهد شد.

تفاوت نرخ مصوب و بلیت شرکت ها

با جست ‌ وجویی در سایت ‌ های اینترنتی بلیت مسیر تهران-مشهد یک میلیون و ۶۴۰ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می ‌ رسد که نرخ مصوب برای این مسیر یک میلیون و ۱۹۱ هزار تومان است.

در حالی که نرخ ‌ نامه مصوب تهران-کیش یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان است برخی سایت ‌ ها با ۲ میلیون و ۴۰۶ هزار تومان بلیت این مسیر را به فروش می ‌ رسانند یعنی بیش از ۵۰ درصد نرخ مصوب سازمان هواپیمایی است.

در مسیر چابهار نیز، نرخ بلیت هواپیما که طبق نرخ ‌ نامه مصوب ۱۳ دی ۱۴۰۰ ، یک میلیون و ۳۴۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده درحال ‌ حاضر، یک میلیون و ۷۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می ‌ شود. در مسیر تهران - قشم نیز بلیت یک میلیون و ۳۳۸ هزار تومانی مصوب، درحال ‌ حاضر یک میلیون و ۷۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*