چهارشنبه 08 فروردین 1403 - 27 Mar 2024
کد خبر: 38234
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/01/12 11:32

استراتژی‌های نوین معاملاتی در بازار فارکس

بازار فارکس بازار مالی نسبتاً پیچیده‌ای است. در صورتی که یک استراتژی معاملاتی منظم و تست‌شده داشته باشید، در این بازار مالی جهانی موفق خواهید شد.
استراتژی‌های نوین معاملاتی در بازار فارکس

بازار فارکس بازار مالی نسبتاً پیچیده‌ای است. در صورتی که یک استراتژی معاملاتی منظم و تست‌شده داشته باشید، در این بازار مالی جهانی موفق خواهید شد. ما هم در این مقاله به همین موضوع پرداخته‌ایم و جدیدترین استراتژی‌های معاملاتی بازار فارکس را بیان کرده‌ایم. لطفاً تا پایان مطلب با ما همراه شوید.

همه‌چیز دربارهٔ بازار فارکس و استراتژی معاملاتی موفق در این بازار

فارکس بازاری جهانی است که روزانه معاملات بزرگی ازجمله تبادل ارزهای خارجی، خریدوفروش سهام، خریدوفروش ارزهای دیجیتال و ... با ارزش میلیاردها دلار در آن انجام می‌شود. این بازار بدون این‌که وجود فیزیکی داشته باشد، بستر حجیم‌ترین معاملات تاریخ است و فعالان این عرصه، فارغ از مرزهای جغرافیایی، در تمامی دنیا پراکنده هستند.

بانک‌های مرکزی، موسسات مالی بزرگ، بانک‌های تجاری، صرافی‌ها، سفته بازان و شرکت‌های سرمایه‌گذاری، اصلی‌ترین فعالان و معامله‌گران فارکس مارکت هستند. این بازار ساعت کاری ندارد و بهتر است بگوییم به‌صورت 24ساعته و در تمام روزهای سال باز است. برای انجام معاملات در فارکس، به شرکت‌ها و مؤسساتی که نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را ایفا می‌کنند نیاز خواهد بود. به این واسطه‌ها کارگزاری یا بروکر فارکس گفته می‌شود.

موفقیت در فارکس مستلزم داشتن دانش و بینش کافی است. در این بازار تصمیم‌گیری براساس احساسات سادگی محض است و ممکن است عواقب و خسارات مالی جبران ناپذیری برای فرد به‌دنبال داشته باشید. معاملات فارکس می‌بایست براساس منطق و ارزیابی جوانب مختلف فارکس و حتی بررسی‌های مستمر و دوره‌ای آن صورت گیرد. بهتر است با یک دانش نسبتاً خوب از بازار فارکس در این مسیر قدم برداریم و شروع به یادگیری استراتژی کنید.

هر آنچه که باید از بازار فارکس بدانید

استراتژی فارکس چیست؟

استراتژی فارکس به مجموعه قوانین و مقرراتی گفته می‌شود که در جهت انجام یک معامله موفق در فارکس به‌وجود آمده‌اند. این قواعد به معامله‌گر می‌گویند کی و چگونه وارد معامله شده و برای بیشترین سود و کمترین ضرر چه زمانی از معامله خارج شود. به‌عبارتی روشن‌تر، این قوانین به معامله‌گر کمک می‌کنند تا بهترین تصمیم‌گیری را درمورد خریدوفروش بگیرد. قواعد استراتژی فارکس شامل انواع تحلیل‌هایی است که بازارهای مالی ازجمله فارکس به‌کار برده می‌شود. تحلیل‌های بنیادی و تکنیکال فارکس الگوها، روندها و رفتار قیمتی غالب را به معامله‌گر نشان می‌دهند تا او بتواند بهترین تصمیمات را برای افزایش دارایی خود بگیرد.

آشنایی با انواع استراتژی های معاملاتی مؤثر در بازار فارکس

انواع استراتژی فارکس

برای درک بهتر موضوع بهتر است با انواع استراتژی فارکس و کارایی آن‌ها آشنا شوید. در حال حاضر موارد نامبرده در زیر، معمول‌ترین استراتژی فارکس به‌شمار می‌روند:

  1. اسکالپینگ (scalping)؛

  2. روزانه (day Trading)؛

  3. سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)؛

  4. پوزیشن تریدینگ (Position Trading).

بهترین استراتژی فارکس

درواقع انتخاب بهترین استراتژی معاملاتی برای فارکس یک امر مطلق نیست و نمی‌توان یک استراتژی را خوب و دیگری را بد دانست. در حالی که یک استراتژی برای یک معامله‌گر سودآور بوده‌است، ممکن است برای معامله‌گر دیگری، نتیجهٔ متفاوت داشته باشد. حتی این احتمال وجود دارد که استراتژی ردشده‌ از طرف دیگران، معامله‌گر دیگری را به سود بالا برساند، بنابراین در انتخاب بهترین استراتژی فارکس، باید عوامل متغیری از قبیل شخصیت و هدف خودتان به‌عنوان معامله‌گر موردتوجه قرار داده شود. ضمن این‌که تست کردن یا آزمایش یک استراتژی خاص ممکن است آن را رد یا تأیید کند.

ساده‌ترین استراتژی فارکس

ساده‌ترین معامله در فارکس استراتژی اسکالیپنگ نام دارد. اسکالپینگ یا نوسان‌گیری کوتاه مدت به معامله‌ای گفته می‌شود که در تایم فریم‌های پایین انجام می‌شود. این معامله یکی از محبوب‌ترین سبک‌های معاملاتی در فارکس محسوب می‌شود که در کمترین زمان ممکن، بیشترین سود را عاید معامله‌گر خواهد کرد. البته برای این نوع معامله باید استراتژی مناسبی را درپیش گرفت. ساده ترین استراتژی اسکالپ در فارکس یک استراتژی سودده برپایهٔ اندیکاتورهای EMA و Fractal است. در صورتی که تمامی قواعد این استراتژی را رعایت کنید، به سود قابل ملاحظه‌ای دست خواهید یافت. در استراتژی مذکور اندیکاتور EMA با پریودهای مختلف به‌کار برده می‌شود و در کنار آن اندیکاتور Fractals نقاط ورود مناسب و حرفه‌ای را در اختیار معامله‌گر می‌گذارد.استراتژی ذکر شده برای تمامی جفت ارزها مناسب است و در تایم فریم M1 مورد استفاده قرار می‌گیرد. ضمن این‌که شما می‌تونید در تایم فریم‌های دیگر نیز آن را به‌کار ببرید.

استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ

استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ نیز مانند استراتژی اسکالپینگ کوتاه مدت است. این استراتژی از کتابی با همین نام نوشتهٔ لارونتیو دمیر گرفته شده‌است. استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ با کمک حرکات اولیه برخی از جفت‌ ارزهای با نقدشوندگی بالا، مسیر معامله را مشخص می‌کند. بهترین جفت‌ ارزهایی که می‌توان استراتژی نامبرده را بر روی آن‌ها اعمال کرد، جفت ارز EUR/USD و GBP/USD هستند. نحوهٔ عملکرد استراتژی کاربردی فارکس روزانه 50 پیپ به‌صورت است که حرکات ابتدایی برخی جفت‌ ارزها را بررسی کرده و از طریق آن پیشنهادهای معاملاتی خود را ارائه می‌دهد. جفت‌ارزهایی که در این استراتژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزان عرض و تقاضا و همچنین نقدشوندگی بالایی دارند. زمان بازگشایی بازار لندن بهترین زمان به‌کارگیری استراتژی فارکس روزانه 50 پیپ محسوب می‌شود.

images_1678609076_640d8ab4a379b.jpg

مزایای استراتژی نمودارهای روزانهٔ فارکس

معامله در تایم‌های مختلف کاملاً به استراتژی شخصی معامله‌گر بستگی دارد که البته این استراتژی با کسب اطلاعات دقیق و صحیح ممکن است در جهت درست تغییر یابد. در هر صورت برخی معامله‌گران بازارهای مالی تایم فریم‌های کوتاه را برای معاملات خود انتخاب کرده و از نظر برخی دیگر، تایم فریم‌های میان‌مدت و بلندمدت انتخاب بهتری هستند. بیشتر معامله‌گران بازار فارکس که اتفاقاً بهترین تریدرهای این بازار محسوب می‌شوند، بر این باورند که سود معاملات نمودارهای روزانه از سود نمودارهای کوتاه‌مدت بیشتر است. بر همین اساس استراتژی ترید روزانه نیز می‌تواند دقیق‌ترین استراتژی فارکس برشمرده شود.

مزایای نمودارهای روزانه نسبت‌به نمودارهای بلندمدت و کوتاه‌مدت، موجب شده‌است تا برخی معامله‌گران به سمت این تایم فریم‌ها روی بیاورند. ازجمله می‌توان به نوسان کمتر، خلوت بودن و راحتی تجزیه و تحلیل‌ها اشاره کرد. به‌علاوه سیگنال‌های دریافتی نموداردهای روزانه اعتبار بیشتری دارند. لذا تریدرها با اطمینان خاطر بیشتری وارد معاملات می‌شوند. عدم نیاز به تحلیل فاندامنتال برای استراتژی روزانهٔ معاملات فارکس، مزیت دیگر این نوع استراتژی به‌شمار می‌رود. درواقع این تحلیل‌ها تأثیری بر نمودارهای روزانه ندارند. در این نوع استراتژی کافیست معامله‌گر نوسانات بازار را زمانی که نوسانی می‌شود و همچنین الگو و روندی که معمولاً به‌صورت چرخشی تکرار می‌شود را دنبال کند.

دقیق‌ترین استراتژی فارکس (پرایس اکشن)

روش معامله‌گری دیگر یا بهتر بگوییم استراتژی دیگر فارکس پرایس اکشن نام دارد. این روش می‌تواند بازدهی معاملات بازار سرمایه را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. معامله‌گران با استفاده از این روش، تاریخچهٔ قیمت‌ها را بررسی کرده و سپس سرنخ‌هایی برای شناسایی حرکات بعدی بازار به‌دست می‌آورند. در این روش روندها و میله‌های قیمتی مطالعه شده و جزئیاتی درمورد قیمت باز و بسته شدن بازار و سطوح پایین آن در بازه‌های زمانی خاص بررسی می‌شود. سپس با تجزیه و تحلیل این اطلاعات، به نتیجه‌ای که به منجربه تصمیم‌گیری می‌شود، دست خواهند یافت.

 

 


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4jekje