-

سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی خدمات بلاعوض می‌گیرند

شهرک صنعتی یک اردبیل با مساحت ۶۳ هکتار در محدوده مرکز شهر اردبیل قرار گرفته و به‌عنوان نخستین شهرک صنعتی ایجادشده در استان اردبیل محسوب می‌شود.

شهرک صنعتی یک اردبیل با مساحت ۶۳ هکتار در محدوده مرکز شهر اردبیل قرار گرفته و به ‌ عنوان نخستین شهرک صنعتی ایجادشده در استان اردبیل محسوب می ‌ شود. مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل از واگذاری ۶۰ هکتار از اراضی شهرک صنعتی اردبیل خبر داد، در همین حال، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل نیز از ارائه خدمات بلاعوض متنوع به سرمایه ‌ گذاران در شهرک ‌ های صنعتی به ‌ منظور حمایت از تولید و اشتغال خبر داد.

بهزاد مهدوی، معاون صنایع کوچک شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل با تشریح آخرین عملکرد این شرکت در حوزه صنایع کوچک، از کسب رتبه برتر کشوری شرکت شهرک ‌ های صنعتی اردبیل در حوزه حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و اظهار کرد: شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل در سال گذشته در شاخص ‌ های ابلاغی حوزه صنایع کوچک جزو استان ‌ های موفق و برتر شناسایی و معرفی شد. وی افزود: به ‌ منظور حمایت از تولید و اشتغال، خدمات بلاعوض متنوعی به سرمایه ‌ گذاران در شهرک ‌ های صنعتی ارائه می ‌ شود که واحدهای تولیدی می ‌ توانند از این بسته ‌ های حمایتی استفاده کنند. معاون صنایع کوچک شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل این نوع حمایت ‌ ها را شامل برگزاری تورهای صنعتی، حمایت از حضور واحدهای تولیدی در نمایشگاه ‌ های داخلی و خارجی، برگزاری دوره ‌ های آموزشی، کمک به رفع موانع تولید و فناوری و ده ‌ ها حمایت بلاعوض دیگر برشمرد و بیان کرد: امروزه شهرک ‌ های صنعتی به ‌ عنوان اصلی ‌ ترین ابزار توسعه و نخستین محل ورودی سرمایه ‌ گذاران به استان محسوب می ‌ شوند که این شرکت آماده ارائه خدمات مختلف به واحدهای تولیدی برای افزایش تولید و اشتغال است.

واگذاری اراضی شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل گفت: ایجاد زیرساخت ‌ ها در شهرک ‌ های صنعتی، از مهم ‌ ترین اقدامات این شرکت برای فراهم کردن بسترهای سرمایه ‌ گذاری است که تلاش می ‌ کنیم با تامین این زیرساخت ‌ ها، زمینه حضور سرمایه ‌ گذاران در استان افزایش یابد.محمد اهلی ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد حضور چشمگیر سرمایه ‌ گذاران در شهرک ‌ های صنعتی هستیم که برای استمرار این حضور، طرح ‌ های توسعه ‌ ای و زیرساختی میان ‌ مدت و بلندمدتی در دستور کار این شرکت قرار گرفته شده است. اهلی، یکی از برنامه ‌ های میان ‌ مدت این شرکت را آماده ‌ سازی اراضی در اختیار برشمرد و افزود: برای این منظور، آماده ‌ سازی شهرک ‌ ها و نواحی صنعتی استان در چندین جبهه مختلف در حال اجرا بوده که آماده ‌ سازی فاز ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل ۲ از جمله این اقدامات است. وی میزان برآورد هزینه ‌ کرد برای اجرای این پروژه مهم را در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: عملیات آماده ‌ سازی این فاز از شهرک از اوایل سال گذشته آغاز شده است که در صورت تامین اعتبارات، تا پایان امسال آماده واگذاری به متقاضیان خواهد شد. مدیرعامل شرکت شهرک ‌ های صنعتی استان اردبیل مکان ‌ یابی و تملک اراضی جدید را از جمله برنامه ‌ های درازمدت این شرکت برشمرد و گفت: باتوجه به اتمام زمین در برخی شهرک ‌ های صنعتی، ایجاد شهرک ‌ های جدید به ‌ طور جد موردتاکید این شرکت است و تلاش می ‌ شود تا با پیگیری ‌ های لازم، طرح ‌ های توسعه ‌ ای و تملک اراضی به ‌ سرانجام برسد.

سخن پایانی

اخبار منتشرشده درباره واگذاری زمین در اراضی صنعتی استان اردبیل در حالی عنوان می ‌ شود که به ‌ گفته فعالان صنعتی تامین زمین در مرکز استان یکی از مشکلات حال حاضر توسعه شهرک ‌ های صنعتی است. به دلایل مختلف، مراکز استان ‌ ها همواره موردتوجه سرمایه ‌ گذاران است و باتوجه به اشباع شهرک صنعتی اردبیل ۲ تا 2 سال آینده، متاسفانه در تامین سرمایه ‌ گذاران آتی دچار مشکل خواهیم شد. برهمین اساس، فعالان صنعتی بر تملک و احداث یک شهرک صنعتی بزرگ با مقیاس ۱۰۰۰ هکتاری را از اقدامات ضروری توسعه صنعت مرکز استان دانسته و بر پیگیری ‌ ها و احداث این شهرک صنعتی تاکید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*