-

آشنایی با نسخه جدید صرافی والکس

والکس، از جمله بازارهای معاملاتی پیشرو ایرانی در زمینه خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است که توانسته پلتفرمی حرفه‌ای، با امنیت بالا و کاربر پسند را ارایه دهد.

تیم محصول و فنی والکس طی ماه‌های گذشته مشغول طراحی نسخه جدیدی از پلتفرم خود در جهت بهبود رابط کاربری و اضافه شدن ویژگی‌های جدید بود . سرانجام این تغییرات در قالب یک بروزرسانی کلی در تاریخ ۱۹ دی ۱۴۰۰ در دسترس کاربران این صرافی ارز دیجیتال قرار گرفت . برای اینکه با ویژگی‌های جدید صرافی والکس بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید .

باز طراحی کامل تمامی Flow ها ( جریان کاربری )

طراحی UX یا همان تجربه کاربری ( User Experience ) ، یکی از مهمترین بخش‌هاییست که برای کسب بازخورد مناسب، نیازمند دانش فنی و تجربه فراوان است . یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها برای طراحی تجربه کاربری هر محصولی، توانایی درک و بررسی جریان کاربری ( User Flow ) است . به عبارتی جریان کاربری به طراحان کمک می‌کند تا با شناخت کاربران، رفتار آنها را آنالیز و پیش‌بینی کنند و بدین طریق محصولات خود را متناسب با نیاز کاربران هدف خود، طراحی کنند .

در راستای همین هدف، با توجه به رفتار کاربران فعلی والکس و در نظر گرفتن رفتارهای به‌روز سایر پلتفرم‌های بین‌المللی، تمامی Flow ها مجدداً باز طراحی و توسعه داده شدند .

طراحی با هدف سازگاری با نسخه موبایل

در طراحی جدید وب‌سایت والکس، سهولت دسترسی به بخش‌های مختلف این پلتفرم از طریق موبایل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نسخه وب اپلیکیشن والکس هم در صفحه اصلی این صرافی قابل دانلود است . به صورت کلی صفحات والکس کاملاً سازگار با موبایل طراحی شده‌ و کاربران بهترین تجربه ممکن را از انجام معامله توسط اپلیکیشن تحت وب والکس خواهند داشت .

همچنین با اضافه شدن رمزارزهای جدید به پلتفرم معاملاتی والکس، دسترسی به رمزارزها و قسمت معرفی توکن دستخوش تغییر شده و کاربران در همان صفحه اصلی ( خانه ) می‌توانند اطلاعات مورد نیاز خود در خصوص رمزارزها را کسب کنند . علاوه بر این کاربران می‌توانند بازارهای مورد علاقه خود را به لیست منتخب اضافه کرده تا در آینده به راحتی توسط این لیست به آن‌ها دسترسی داشته باشند . ( این ویژگی بزودی در نسخه موبایل هم در دسترس قرار خواهد گرفت ).

طراحی جدید صفحه بازارها

این بروزرسانی، صفحه بازارها را هم دستخوش تغییر کرده است . کاربران با ورود به این صفحه می‌توانند اطلاعات بیشتری از جمله پرسودترین رمزارز، پرضررترین رمزارز، جدیدترین رمزارز و پرمعامله‌ترین ( داغ‌ترین ) رمزارز را مشاهده کنند . همچنین قیمت لحظه‌ای تمامی توکن‌ها در سه پایه بازار ریال، تتر و بیت کوین قابل مشاهده است .

طراحی جدید بخش معاملات :

در حال حاضر والکس جدید ۳ سبک معامله را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا آنها به فراخور نیاز خود، بهترین معامله را انجام دهند . به عنوان مثال اگر شما قصد خرید بیت کوین در والکس را داشته باشید، می‌توانید در سه سبک کلاسیک، حرفه‌ای و سریع، اقدام به خرید این رمزارز کنید .



  1. معامله کلاسیک

در معامله کلاسیک، چینش المان‌های مختلف صفحه مشابه پلتفرم قدیمی والکس است و کاربران می‌توانند مطابق روال قبل به راحتی معامله خود را انجام دهند . برای این کار باید در نوار بالای صفحه « معامله‌ها » ، گزینه « معامله کلاسیک » را انتخاب و پس از تعیین پایه بازار و کوین موردنظر خود، سفارش خرید یا فروشی را ثبت کنند .

گزینه‌های این قسمت عبارتند از :

  • لیست رمزارزهای مختلف به همراه تغییرات قیمت آنها
  • انتخاب پایه بازار مورد نظر : ریال، تتر، بیت کوین
  • چارت قیمتی ارز مورد نظر با قابلیت نمایش در تایم فریم‌های ساعتی، روزانه، هفتگی و ماهانه
  • لیست آخرین معاملات انجام شده
  • لیست خریداران و فروشندگان
  • ثبت سفارش خرید / فروش به دو روش « قیمت ثابت » و « قیمت بازار »



2. معامله حرفه‌ای و سریع

بخش معامله حرفه‌ای شباهت زیادی به معامله کلاسیک دارد با این تفاوت که چینش المان‌ها در جهت آسودگی بیشتر معامله‌گران حرفه‌ای طراحی شده است . در این قسمت کلیه ارزها به صورت جفت ارز نمایش داده شده‌اند و معامله‌گر قادر است مستقیماً جفت معاملاتی خود را انتخاب و معامله کند .

  • لیست جفت ارزهای مختلف و تغییرات قیمت آنها
  • چارت قیمتی ارزها
  • لیست آخرین معاملات انجام شده
  • مشخص شدن لیست خریداران و فروشندگان با رنگ سبز و قرمز
  • ثبت سفارش خرید / فروش به دو روش « قیمت ثابت » و « قیمت بازار »

آشنایی با انواع سفارش خرید / فروش در والکس

1. سفارش قیمت ثابت ( Limit order )

در سفارش قیمت ثابت ( Limit Order ) ، قیمت ارزها توسط شما تعیین می‌شود . بنابراین معامله زمانی انجام خواهد شد که قیمت سفارش‌های موجود در دفتر سفارش‌ها، به قیمت دلخواه شما برسد . هر سفارش پس از ثبت، در دفتر سفارش‌ها ( Order Book ) نمایش داده خواهد شد و تا زمانی که قیمت بازار به محدوده قیمت مشخص شده نرسد، تضمینی برای نهایی شدن سفارش وجود ندارد .

2. سفارش قیمت بازار ( Market order )

در سفارش قیمت بازار ( Market Order ) ، معامله در لحظه و با بهترین قیمت موجود در لیست سفارش‌ها انجام خواهد شد . در این حالت برخلاف سفارش قیمت ثابت، نیازی به تعیین قیمت توسط شما نیست . در سفارش قیمت بازار، معامله در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود اما ممکن است بخش‌هایی از سفارش با قیمت‌های متفاوت به خرید یا فروش برسد . این اختلاف قیمت به دلیل تفاوت حجم سفارش شما با سفارش‌های موجود در دفتر سفارش‌ها است .

امنیت در صرافی والکس

همیشه در طول این سال‌ها توجه به مسائل امنیتی، از نکات حائز اهمیت والکس بوده است . به طوری که کاربران با آسودگی خاطر دارایی خود را در این صرافی نگهداری یا معامله می‌کنند . با این وجود، بخش امنیت والکس هم با این بروزرسانی تغییراتی کرده است . در این قسمت کاربر علاوه ‌بر امکان تغییر روش تأیید صحت دو مرحله‌ای خود، می‌تواند تاریخچه ورود و دستگاه‌های متصل به اکانت خود را بررسی و مدیریت کنند .

همچنین سرویس کپچا ( CAPTCHA ) هم که به منظور تشخیص فعالیت کاربران واقعی از ربات‌ها استفاده می‌شود، به تازگی با والکس ادغام شده است . احتمالاً تاکنون در زمان ثبت‌نام یا ورود به برخی از وب‌سایت‌های اینترنتی با بخشی به ‌‌نام کپچا روبه‌رو شده‌اید . کپچا در سال 2000 توسط لوئیس وون آن ( Luis von Ahn ) و همکارانش در دانشگاه Carneige Mellon ساخته و برای اولین بار در وب‌سایت یاهو مورد استفاده قرار گرفت . کپچا شامل فرم‌هایی است که فعالیت‌های گوناگونی از نوشتن اعداد و حروف یک تصویر یا انتخاب تصاویر با سوژه‌های خاص یا حتی یک کلیک ساده روی یک باکس « من ربات نیستم » را از کاربر درخواست می‌کنند . به بیان دیگر کپچا یک سامانه امنیتی و روند ارزیابی است که برای جلوگیری از برخی حملات خرابکارانه ربات‌های اینترنتی به‌کار می‌رود .

طراحی جدید بخش پیام‌های من

قسمت آخر مربوط به نسخه جدید پیام‌ها است که در آن تمامی فعالیت‌های کاربر از جمله :

  • ورود‌های موفق و ناموفق
  • تغییرات رمز دو مرحله‌ای
  • عملیات‌های واریز و برداشت ریالی و رمزارز
  • انجام معاملات

همگی از طریق ایمیل و نوتیفیکیشن داخل برنامه به اطلاع او می‌رسد . همچنین قابلیت غیرفعال کردن پیام‌های ارسالی در قسمت ایمیل هم گنجانده شده است .

در پایان باید اشاره کنیم بروزرسانی صرافی والکس با هدف بهبود فعالیت کاربران و درنظر گرفتن نوع نیاز آنها از بازار رمزارزها طراحی شده است . قطعاً موارد ذکر شده در این مقاله تمامی تغییرات این پلتفرم را پوشش نمی‌دهد . در این خصوص می‌توانیم به مواردی چون تغییر سیستم تایید هویت ( تایید هویت 3 سطحی ) بر اساس نوع فعالیت هر کاربر، بخش دعوت از دوستان با دریافت پاداش پلکانی و یا تغییرات بصری مانند اضافه شدن گزینه حالت تاریک در بخش راهنمای سایت و … اشاره کنیم .

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*