سه‌شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 30 Apr 2024
کد خبر: 94131
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/07/03 07:08

بهترین پارچه برای سایبان خودرو

وقتی قصد خرید بهترین سایبان برای پارکینگ خود هستید باید نکاتی را رعایت کنید.
بهترین پارچه برای سایبان خودرو

وقتی قصد خرید بهترین سایبان برای پارکینگ خود هستید باید نکاتی را رعایت کنید. تصمیم بسیار مهم این است که از چه سقفی برای پارکینگ استفاده می کنید؟ انتخاب یک پارچه مناسب برای سایبان خودرو سایه سازان مهر گستر یک بخش بسیار مهمی در هنگام خرید است. باید مطمن شوید پارچه ای که انتخاب می کنید یک پارچه بادوام، مقاوم در برابر آب و یک محافظ عالی در برابر اشعه ماوراء بنفش باشد. معمولا 3 ماده در سایبان ها استفاده می شود:

  1. پلی استر
  2. پلی اتیلن
  3. ونیل

سایبان پلی استر: این نوع ماده، پارچه ای است که بیشتر در سایبان های برقی مود استفاده قرار می گیرد، زیرا آب را دفع می کند و بادوام می باشد، همچنین این پارچه می تواند شرایط آب و هوایی سخت و آفتاب سوختگی را تحمل کند. پارچه پلی استر یک انتخاب بسیار عالی برای فعالیت در فضای باز و در شرایط بارانی می باشد. این پارچه در برابر آب مقاوم است و می تواند باران یا برف را دور نگه دارد اما ضد آب نمی باشد یعنی اگر بیش از حد در معرض باران یا برف بماند می تواند خیس شود.

سایبان پلی اتیلن: برای سازه های بیرون بیشتر مناسب است به این دلیل که بادوام هستند و در آب و هوای بد خراب نمی شود. این پارچه در برابر آب و هوای بد مقاومت بالایی دارند که همین یک گزینه عالی برای سازه های بیرون تلقی می شود. پلی اتیلن در برابر آب مقاومت بالایی دارد و در مناطقی که رطوبت بالایی دارد بسیار مناسب است.

سایبان وینیل: بهتر است که بدانید پوششی که بالای سایبان برقی اضافه می شود تا ضدآب شود، سایبان وینیل می باشد. این ماده اغلب به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد. این پارچه بسیار بادوام می باشد. در مواقع کمپینگ در باران شدید و زیر آفتاب داغ توصیه می شود که از این پارچه استفاده کنید. این سایبان ضدآب می باشد. نکته دیگر که بسیار مهم است؛ وینیل بسیار سنگین است و اگر تمام شب زیر باران بماند برداشتن آن بسیار دشوار خواهد شد.

بهترین متریال برای سایبان ماشین کدام است؟

سایبان های پلی استر به دلیل اینکه مقرون به صرفه هستند، وزن سبکی دارند و نصب آن ها آسان می باشد و یک گزینه ای محبوب برای کمپینگ ها شده است. پوشش ضدآب روی چادرها به محافظت در برابر شرایط های نامناسب مانند باران یا برف کمک می کند.

چرا سایبان های پلی استر ترجیح داده می شوند؟

در ابتدا باید ذکر کرد که سایبان های پلی استر نسبت به دیگر سایبان ها به صرفه تر می باشند. اگر شما بدنبال صرفه جویی در هزینه خرید سایبان خودرو متحرک برقی هستنید، انتخاب این چادر کار عاقلانه ای است چون قیمت این سایبان ها نسبت به دیگر سایبان ها کمتر می باشد. این سایبان ها به دلیل وزن سبکی که دارند، در حمل و نقل بسیار آسان تر از دیگر سایبان ها می باشد.

سایبان پارکینگ اداری

سایبان های پارکینگ یکی از پرکاربردترین انواع سایبان های سازه سبک به حساب می آید که برای بسیاری از شرکت ها یا ادرات که پارکینگ روباز دارند طراحی و ساخته می شود و افراد می توانند به راحتی از این سایبان ها استفاده کنند. قابل ذکر است که سایبان پارکینگ مزایای زیادی می تواند داشته باشد؛ به همین دلیل امروزه استفاده از آن بسیار گسترش یافته است. این سایبان ها به عنوان سایبان پارکینگ خانگی و همچنین به شکل سایبان های اداری در اختیار شما قرار می گیرد. سایبان اداری یکی از انواع سایبان های تولید شده می باشد که معمولا در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود.  این سایبان ها بصورت یکنواخت در فضای آزاد نصب می شود و این امکان را به رانندگان می دهد تا با خیالی راحت در زیر سایبان خودروهای خود را پارک کنند. طراحی این سایبان ها بصورتی می باشد که امکان گردش خودرو و پارک آن به آسانی انجام شود.

سایبان پارکینگ و نقش آن در زندگی انسان ها

استفاده از سایبان ها به زمان های خیلی دور باز میگردد، می توان گفت که استفاده از سایبان ها از سال های دور در زندگی مردم بسیار  نقش مهم و پررنگی داشته. بسیاری از مردم در گذشته  برای مواردهای مختلفی مانند سایه اندازی روی خانه یا قسمتی از خانه یا در بازارها از انواع سایبان ها استفاده می کردند. در کاخ های سلطنتی برای برپایی جشن ها و مراسمات از سایبان هایی استفاده می شد که از پارچه ساخته شده بودند.

نکته بسیار مهمی که باید در مورد آن بدانید این است که امروزه با پیشرفت علم و فناوری و بوجود آمدن ابزار و وسایل خاص، شکل و استفاده از سایبان ها بصورت کلی دچار تغییر شد و افراد از انواع سایبان ها برای موارد مختلف استفاده می کنند. در واقع امروز سایبان ها برای سایه اندازی دیگر استفاده نمی شود بلکه به تمام خانه ها، ویلاها، حتی برای پارکینگ اداری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. قابل ذکر است که درخواست کنندگان برای محافظت از خودرو در برابر عوامل های زیر سایبان خودرو را سفارش می دهند:

  • تابش زیاد آفتاب در تابستان و نبودن سایه
  • بارش های برف و باران در فصل های مختلف و همین طور نیز معضل کمبود جای پارک مناسب و ..
  • پرتاب اشیا به سمت خودرو و آسیب رساندن به بدنه آن
  • حفاظت از خودرو در برابر فضولات پرندگان و ...  

بررسی ویژگی های لازم برای داشتن سایبان پارکینگ اداری مناسب

  • طراحی مدرن و زیبا سایبان پارکینگ اداری
  • اسکلت و سازه محکم سایبان پارکینگ
  • پوشش با کیفیت سایبان اداری

با انتخابی نادرست در مورد سایبان ها ممکن است مخارج بیشتری را برای خود به وجود آورید، زیرا با نصب سایبان های بی کیفیت و قرارگیری آن در مقابل آب و هوای نامناسب ممکن است این سایبان ها دچار آسیب و فرسودگی زود هنگام شوند، پس بهتر است که فراموش نکنیم که کیفیت را فدای کمیت نکنیم و می توانیم با نصب سایبان با کیفیت محصولی بادوام داشته باشیم.


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4d7qbj