-

سایپا پیشتاز در رنگ خودرو

ضخامت لایه‌های رنگ محصولات گروه خودروسازی سایپا کاملا استاندارد و حتی بالاتر از اعداد مصوب و تکلیف شده است.

گروه خودروسازی سایپا همواره در بخش رنگ خودرو پیشتاز بوده و در رنگ‌آمیزی بدنه‌های تولید از ربات‌های پیشرفته و رنگ‌های پایه آب و حلال مطابق با آخرین تکنولوژی روز صنعت خودروسازی استفاده می‌کند. این شرکت خودروساز تلاش کرده با هدف ارتقای کیفیت، تمام استانداردهای مربوط به تولید خودرو را رعایت و حتی فراتر از استانداردهای محول شده، حرکت کند. حوزه رنگ نیز از این قاعده استثنا نیست به‌گونه‌ای که این مجموعه با استفاده از بهترین نوع رنگ، ضخامت لایه‌های رنگی را به‌طور کامل رعایت کرده است.


رد یک ادعا
ضخامت رنگ خودرو در محصولات سایپا به‌صورت روزانه و مستمر در هر شیفت کنترل می‌شود و گزارش‌ها، به‌صورت مستند وجود دارد؛ از این‌رو تمام اقدام‌های که دراین‌باره انجام می‌شود براساس اصول و قواعدی است که تمام خودروسازان جهانی دنبال می‌کنند. به‌گزارش سایپانیوز، با توجه به اطمینان از وضعیت رنگ محصولات سایپا، رنگ خودروها در محصولات سایپا بین ۳ تا ۵ سال گارانتی دارد؛ بنابراین تمام مشتریان این مجموعه می‌توانند به رنگ خودروهای خود اطمینان کامل داشته باشند. تاکید می‌شود ضخامت قابل‌قبول رنگ خودروها مطابق با استانداردهای روز جهان بین ۸۰ تا ۱۴۰ میکرون است که این ضخامت از بخش‌های رنگ ED، آستر، رویه و کلر تشکیل شده، از آنجا که گروه خودروسازی سایپا در این حوزه سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داده، در تمام محصولات ضخامت رنگ بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میکرون است.
گفتنی است فیلمی در فضای مجازی منتشرشده که در آن، ضخامت لایه‌های رنگ محصولات گروه خودروسازی سایپا، زیرسوال رفته است. توضیحات یادشده گواه آن است که ادعاها نسبت به پایین بودن ضخامت رنگ محصولات سایپا به‌هیچ‌عنوان صحت ندارد.


برخورد قاطع با عرضه‌کنندگان قطعات تقلبی
طرح نظارت بر اصالت قطعات یدکی شبکه خدمات پس از فروش محصولات سایپا در راستای اجرای طرح ویژه مبارزه با لوازم یدکی قاچاق و تقلبی وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. مهدی روزبهانی، رئیس کمیته مبارزه با کالاهای تقلبی و قاچاق شرکت سایپایدک، گفت: مجموعه خدمات پس از فروش سایپا در راستای ارائه خدمات و قطعات با کیفیت به مشتریان و اطمینان از نبود قطعات غیرشرکتی در سطح نمایندگی‌ها و عاملیت‌ها، بازرسی در سطح شبکه نمایندگی‌ها و عاملیت‌های فروش قطعه و عاملان تعمیراتی را آغاز کرده است.
او از عزم جدی و قاطع در برخورد با اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تولید، توزیع و فروش قطعات یدکی تقلبی و قاچاق محصولات سایپا در بازار خبر داد و تصریح کرد: کیفیت قطعات یدکی در مجموعه خدمات پس از فروش سایپا تضمین‌های لازم را دارد. این قطعات در بسته‌بندی اصلی عرضه می‌شوند؛ بنابراین تامین قطعات و فرآیند تولید مطابق استانداردهای سختگیرانه است. وی تاکید کرد: فرآیند کنترل کیفیت برای محموله‌های قطعات یدک در مبادی ورودی به انبارهای سایپایدک به‌دقت مورد بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم‌انطباق، محموله مردود می‌شود.
او ادامه داد: تمام قطعات یدکی از سوی کارشناسان مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت صدور گواهی مرغوبیت، قطعات قابل‌ارسال به انبار است.
رئیس کمیته مبارزه با کالاهای تقلبی و قاچاق شرکت سایپایدک با بیان اینکه نظارت و بازرسی سایپایدک در حوزه مبارزه با توزیع قطعات تقلبی و قاچاق مسبوق به سابقه بوده، افزود: با ادامه بازرسی‌ها و همکاری با سازمان بازرسی اصناف و تعزیرات حکومتی، راه هرگونه سوءاستفاده از نام و برند سایپایدک را مسدود خواهیم کرد. روزبهانی اظهارکرد: طرح بازرسی و نظارت سایپایدک در مبارزه با توزیع قطعات غیراصلی در بازار، در تمام استان‌ها آغاز شده و به‌طور مستمر ادامه خواهد داشت. طرح بازرسی و نظارت بر اصالت قطعات یدکی شبکه خدمات پس از فروش سایپا با حضور سیدمحمدرضا موسوی مدیرعامل سایپایدک و محمدرضا موسویان مدیر بازرسی گروه خودروسازی سایپا آغاز شده است.


خودروهای برقی در جهان
وب‌سایت ایسیکارز جدولی از خودروهای برقی منتشر کرده که بالاترین میزان پیمایش به‌ازای هر بار شارژ را دارند. یکی از فاکتورهای خرید خودروهای برقی، پیمایش بالا به‌ازای هر بار شارژ است. هرچند بیشتر مردم جهان روزانه چندصد کیلومتر نمی‌پیمایند و باتری خودروها در مسافرت‌های شهری به‌سرعت خالی نمی‌شود اما هیچ‌کس دوست ندارد با هشدار خالی شدن باتری و در راه ماندن و کمک خواستن روبه‌رو شود. این دغدغه یا اضطراب پیمایش باعث‌شده سازمان محیط‌زیست امریکا همراه با آمار و ارقام آلایندگی و مصرف بهینه، تخمین پیمایش را هم لحاظ کند. هرقدر شبکه جایگاه‌های شارژ عمومی خودرو گسترش بیشتری پیدا می‌کند، از اضطراب پیمایش کاسته می‌شود و با فناوری‌های جدید، مدت زمان لازم برای شارژ باتری خودرو کاهش پیدا می‌کند. خودروهای برقی به سامانه‌های اینفوتینمنت (صفحه نمایش روی داشبورد که علاوه‌بر صوت و تصویر، با اتصال به اینترنت امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها را فراهم کرده است.) مجهز هستند که نزدیک‌ترین جایگاه‌های عمومی شارژ را با توجه به میزان شارژ باقیمانده در باتری خودرو می‌سنجند و روی صفحه نمایش نشان می‌دهند. روزگاری که فقط چند مدل خودرو برقی در بازار جهان وجود داشت، گذشته و اکنون هر خودروساز در جهان یا مدل‌های مختلف برقی را عرضه کرده است یا روی آن کار می‌کند، از خودروهای کوچک با امکانات کم گرفته تا خودروهای پرتجمل و گران. قوای محرکه این خودروها از تک‌موتور گرفته که نیرو را به محور جلو اعمال می‌کند تا چند موتوره که نیرو را به‌طور مستقل به چرخ‌ها منتقل می‌کند، متفاوت است. خودروهای برقی در انواع سگمنت‌ها هم حضور دارند؛ از سدان پرتجمل گرفته تا هاچ‌بک، کراس‌اور، پیکاپ و وانت.


تغییر قاعده بازی در باتری خودرو
نیسان نیز با همکاری ناسا روی باتری جدیدی برای خودروهای برقی کار می‌کند که می‌تواند سریع‌تر شارژ شود، در عین حال سبک‌تر و ایمن‌تر است. این باتری که تماما حالت جامد دارد، به قدری باثبات است که می‌تواند در پیس‌میکرهای قلب هم به‌کار رود. اندازه آن نصف باتری‌های کنونی است و برای شارژ کامل فقط به ۱۵ دقیقه وقت نیاز دارد. کازوهیرو دویی، قائم‌مقام نیسان می‌گوید همکاری خودروسازان با پروژه‌های فضایی امریکا و تعامل با دانشگاه سن دییگوی کالیفرنیا، این فرصت را ایجاد کرد که مواد مختلف مورد آزمایش قرار گیرند. هم نیسان و هم ناسا به یک نوع مشابه از باتری‌ نیاز دارند. نیسان و ناسا از یک بانک اطلاعاتی مشترک استفاده می‌کنند که در اصطلاح به آن «پلتفرم انفورماتیک مواد اصلی» می‌گویند که در آن ترکیب‌های گوناگون از میان صدها هزار ماده شیمایی با هم مورد آزمایش قرار می‌گیرند تا بهترین حالت را بیابند. هدف اصلی از این پژوهش‌ها، اجتناب از مواد بسیار گران‌قیمت و بسیار نادر است. در حال‌حاضر مواد موردنیاز برای تولید باتری‌های لیتیم-آیون همین دو ویژگی ناخواسته نایاب و گران بودن را دارند. نیسان روی تجربه‌های تاریخی خود درباره خودروهای برقی لیف (Leaf) را به‌کار خواهد گرفت که از سال ۲۰۱۰ میلادی تا به حال در ۵۰۰ میلیون خودرو مورداستفاده قرار گرفته است. هرچند فناوری جدید نیسان و ناسا با فناوری به‌کاررفته در لیف تفاوت کامل دارد. لیف تاکنون در جاده‌ها حادثه دلخراش ایجاد نکرده و بخش‌های مهمی از فناوری خودروهای برقی جدید با قدیم مشترک باقی می‌ماند؛ از جمله لمینیشن پیل‌های باتری که در نسل جدید تغییر نکرده است. گفتنی است تویوتا، فولکس، جنرال‌موتورز و فورد هم در حال پژوهش روی باتری‌های حالت جامد هستند. به‌تازگی جنرال‌موتورز و هوندا هم اعلام کرده بودند که روی نسل بعدی خودروهای برقی کار می‌کنند. اما کنیو ناکاگورو، قائم‌مقام اجرایی نیسان می‌گوید که این خودروساز ژاپنی بسیار رقابت‌پذیر است و باتری جدید آن قواعد بازی را تغییر خواهد داد. رغبت به خودروهای برقی در حال گسترش است، چون سوخت‌های فسیلی را عامل اصلی تغییرات آب‌وهوا و گرمایش می‌بینند. بازیگران بخش خودروهای برقی مانند تسلا و وایمو هم در این رقابت سخت در حال کوشش هستند. نیسان‌موتور که مقر اصلی آن در یوکوهامای ژاپن است سخت در تلاش است که روزگار رسوایی کارلوس قصن، سوپراستار سابق ادغام رنو-نیسان را پشت‌سر بگذارد. وی در سال ۲۰۱۸ به اتهام سوءرفتار مالی در ژاپن دستگیر شد و در اواخر ۲۰۱۹ از ژاپن به زادگاه خود در لبنان گریخت. لبنان هم هیچ قرارداد استرداد مجرمان با ژاپن ندارد. قصن می‌گوید که جرمی مرتکب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*