-

رسیدگی سریع به گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مواردی که در گزارش تحقیق و تفحص شرکت فولاد مبارکه از سال ۱۳۹۷ تا اوایل سال ۱۴۰۰ بیان شده، گفت: باید در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی و با متخلفان برخورد شود.


سید رضا فاطمی‌امین با تاکید بر اهمیت و ضرورت پیشگیری از فساد، گفت: در شروع به کار دولت سیزدهم، گزارش‌هایی از عملکردهای نادرست در شرکت فولاد مبارکه دریافت شد که بلافاصله اقدامات لازم برای تغییر مدیرعامل این شرکت در مهر ۱۴۰۰ انجام و با تغییرات مدیریتی در این شرکت، اصلاح مقررات و فرآیندها آغاز شده است.

فاطمی‌امین گفت: برای پیشگیری از تخلفات، علاوه بر اصلاح سازکارهای داخلی شرکت‌ها در چارچوب ارتقای حاکمیت شرکتی، محیط کسب‌وکار نیز باید اصلاح شود تا بسترهای فسادآلود از بین بروند که در این زمینه نیز اقدامات خوبی در طول یک سال گذشته انجام شده است. به‌عنوان نمونه، با عرضه محصولات فولادی در بورس کالا شفافیت معاملات افزایش یافت و با فعال شدن روش‌هایی مانند عرضه تلفیقی، سهمیه‌بندی برای خرید محصولات فولادی حذف شد؛ به این ترتیب قیمت‌ها در بازار متعادل شد و امکان تخلف در تعیین سهمیه و سهمیه‌فروشی به‌طور کامل از بین رفت.

وزیر صمت اعلام کرد: گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه به دقت بررسی خواهد شد و ضمن انجام اقدامات قانونی لازم، با شناسایی سازکارهای معیوب، اقدامات پیشگیرانه شناسایی و اجرایی

می‌شوند.

وزیر صمت همچنین در گفت‌وگو با ایلنا توضیحاتی درباره عرضه خودرو در بورس ارائه داد و با اشاره به سازکار موجود برای معاملات گفت: یکسری از خودروها مانند «شاهین و کوئیک آر» که تولیدشان بالا رفته و عرضه و تقاضا با هم به توازن رسیده، از قرعه‌کشی خارج شده‌اند.

سید رضا فاطمی‌امین درباره باز شدن نماد معاملات خودرو در بورس و اینکه آیا این نحوه ارائه روی کیفیت خودروها که سال‌هاست محل گلایه خریداران است تاثیر می‌گذارد یا خیر؟ گفت: در واقع بورس برای سازکار نرخ است و در زمینه کیفیت تاثیرگذار نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*