-

استقرار ساختار سازمانی جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای معاونان این وزارتخانه با اعلام استقرار ساختار سازمانی جدید این وزارتخانه، بازطراحی معماری سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت را حرکت به‌سوی تحول در نظام حکمرانی بخش صنعت، معدن و تجارت دانست.

به‌گزارش شاتا، سیدرضا فاطمی‌امین با بیان این مطلب، افزود: با تدوین راهبردها و اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، گام بعدی تغییر ساختار بود که محقق شد. ساختار در واقع تقسیم کار برای رسیدن به اهداف و اولویت‌ها در قالب راهبردها است. همچنین پس از ۱۰ سال با بازطراحی معماری سازمانی و استقرار ساختار سازمانی جدید در واقع ادغام واقعی در این مجموعه محقق شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت این اصلاح ساختار را بازآفرینی کامل در ساختار وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست و اضافه کرد: از ۹۰ پروژه تحولی مربوط به این وزارتخانه ۱۰ پروژه مرتبط با مباحث سازمانی و سبد پروژه‌های سازمانی است که یکی از آنها تغییر ساختار است.

رونمایی از سبد پروژه‌های دهگانه بازآفرینی

فاطمی‌امین به معرفی ۱۰ سبد پروژه‌های بازآفرینی وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و بیان کرد: این سبد شامل ۱۰ پروژه راهبردی باعناوین بازطراحی ساختار سازمانی، طراحی و استقرار نظام مدیریت خدمات، استقرار نظام یکپارچه ارتباطات و پاسخگویی، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد خدمات، راه‌اندازی سامانه هوشمندی کسب‌وکار و پایش، طراحی نظام جامع مدیریت سرمایه انسانی، طراحی و استقرار سامانه جامع یکپارچه مالی و املاک، بازطراحی هویت بصری، یکپارچه‌سازی داده‌های کسب‌وکار و مدیریت استعداد‌ها است.

تمرکز و نقطه کانونی واحدهای استانی نیز مبتنی بر جغرافیا، مردم و کسب‌وکار بوده و مسائل عام و کلی توسط ستاد وزارتخانه تنظیم می‌شود. وی همچنین پنجره واحد خدمات را از دیگر پروژه‌ها دانست که تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود و در این باره گفت: این پنجره واحد هر مراجعه‌کننده را به یک پنجره الکترونیکی مرتبط می‌سازد.

حرکت به سمت موضوعات راهبردی و کلان

وی همچنین اضافه کرد: ۳۰ تا ۹۰ پروژه تحولی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا پایان سال کامل می‌شود و سال آینده فضای متفاوتی را در نحوه مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت داریم که این وزارتخانه از روزمرگی‌ها بیرون می‌آید و به سمت موضوعات راهبردی و کلان می‌رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین ادامه داد: در انتخاب مدیران و معاونان تجربه برای من بسیار مهم است تا مدیران علاوه بر وظیفه سازمانی رویکرد درستی نسبت به مخاطب داشته باشند. در این نشست مدیران جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس ساختار سازمانی جدید این وزارتخانه معرفی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*