چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403 - 15 May 2024
کد خبر: 11930
تاریخ انتشار: 1400/12/02 15:20

دیزل ژنراتور چیست؟

دیزل ژنراتور به ترکیب ژنراتور و موتور اشاره دارد. موتور ژنراتور را به حرکت در می‌آورد که نیروی مورد استفاده برای راه اندازی سایر تجهیزات را فراهم می‌کند.

 بسته به کاربرد، ژنراتور ممکن است تجهیزات ساختمانی، لوازم خانگی، سیستم‌های خنک کننده یا سایر دستگاه ها را بچرخاند.

دیزل ژنراتور

هر دیزل ژنراتور از دو جزء اصلی تشکیل شده است، ژنراتور یا دینام و موتور. موتور با سوخت کار می‌کند و ژنراتور را به حرکت در می‌آورد که به نوبه خود برق را برای راه اندازی سایر تجهیزات فراهم می‌کند. به طور معمول، ژنراتورهای بزرگ مانند آنهایی که در حمل و نقل استفاده می‌شوند از سوخت دیزل استفاده می‌کنند که در این صورت به این موتور برق‌ها دیزل ژنراتور می‌گویند. یک دیزل ژنراتور ایده آل باید قابل اعتماد باشد. این منابع برق اغلب در صورت قطعی‌های محلی یا در طول سفر که برق محلی دیگر در دسترس نیست، برق ذخیره می‌کنند - بنابراین باید مطمئن بود که در صورت نیاز کار می‌کنند.

همچنین به دلیل عملکرد آنها در مکان‌های دورافتاده و احتمالاً شرایط سخت، ژنراتورها باید ساختاری مستحکم داشته باشند که در مقابل عناصر مقاومت کنند. آلایندگی کم یکی دیگر از امتیازات برخی از ژنراتورها است، اما مانند هر نوع موتور، ژنراتورها نیز بدون توجه به اینکه در کجا کار می‌کند، به تهویه کافی نیاز دارند.

یک موتور برق چگونه کار می‌کند؟

عملکرد ژنراتور با موتور آن شروع می شود. به طور معمول، سوخت دیزل منبع انرژی آنهاست. دیزل ژنراتور سوخت را می سوزاند، که انرژی چرخشی ایجاد می کند که به ژنراتور نیرو می‌دهد و به ژنراتور اجازه می دهد برق را تامین کند. انرژی دورانی با چرخاندن یک سیم پیچ در یک میدان مغناطیسی به الکتریسیته تبدیل می‌شود. هنگامی که ژنراتور به یک بار الکتریکی متصل می‌شود، ولتاژ ایجاد شده به بار منتقل می‌شود تا آن را به حرکت درآورد.

برای دیزل ژنراتورها، واحدها تا زمانی که سوخت دارند کار می‌کنند. بنابراین این نوع موتور برق‌ها کاملا قابل حمل، نیاز به یک منبع سوخت ثابت دارند. مزیت دیزل ژنراتورها، توانایی آنها برای رفتن به هر جایی و تامین برق است، حتی در مکان‌هایی که به شبکه برق متصل نیستند.

دیزل ژنراتور ولوو پنتا

انواع دیزل ژنراتور ولوو  قدرتمند، قابل اعتماد و اقتصادی هستند. آن‌ها بادوام و صدای هستند. دیزل ژنراتور ولوو پنتا طراحی شده برای آسان‌ترین، سریع‌ترین و مقرون به صرفه ترین نصب است. قطعات آن به خوبی با دیگر اجزا متعادل شده تا باعث ایجاد عملکرد بدون لرزش با سر و صدای کم باشد. برای حفظ دمای کار کنترل شده در سیلندرها و محفظه های احتراق، موتور مجهز به خنک کننده پیستونی است. دیزل ژنراتور ولوو پنتا برای اطمینان از حداکثر دوام و عمر مفید ساخته شده است.

موارد استفاده دیزل ژنراتور

انواع صنایع مختلف برای تامین برق و برق پشتیبان نیاز به موتور برق و دیزل ژنراتر دارند. ژنراتورها همچنین برای سرد نگه داشتن محموله‌های یخچال در حین حمل و نقل جاده‌ای، زمانی که نیروی ساحلی یا کشتی در دسترس نیست استفاده می شود. دلایل نیاز به ژنراتورها به عملیات و محل کسب و کار بستگی دارد.

مراکز داده

مراکز داده برای اطمینان از آپتایم سرورهای خود به برق ثابت نیاز دارند. قطع برق می‌تواند بر در دسترس بودن سرور تأثیر بگذارد. برای شرکت‌هایی که سرورهای داخلی دارند، این قطعی‌ها می‌تواند منجر به از دست دادن بهره‌وری شود. شرکت‌هایی که سرورهای دیگری را میزبانی می‌کنند، اگر قطعی برق روی سرورهایشان تأثیر بگذارد، تجارت خود را از دست خواهند داد.

امکانات بهداشتی و درمانی

در مراقبت‌های بهداشتی، فعال نگه داشتن نیروی برق می‌تواند به موضوع مرگ یا زندگی تبدیل شود. به عنوان مثال، بیمارستان‌ها اغلب منابع انرژی پشتیبان مانند دیزل ژنراتور دارند. اگر طوفان یا خاموشی منطقه باعث مشکلات برق شود، موتور برق‌ها، برق را تامین می‌کنند.

برای این نوع تاسیسات، ژنراتورها ممکن است به منبع گاز طبیعی متصل شوند تا از تامین بی‌پایان سوخت از خطوط گاز محلی اطمینان حاصل کنند. این نوع موتور برق‌ها نیازی به پر کردن مجدد با سوخت ندارند. آنها همچنین می‌توانند به طور خودکار با قطع برق اصلی روشن شوند.

عملیات برق اضطراری

نیروی پشتیبان برای مشاغل در مواقع اضطراری می‌تواند آنها را در حال اجرا نگه دارد. این نوع نیرو پشتیبان می‌تواند به ادامه عملیات پس از طوفان برای عملیات ضروری اجازه دهد. به عنوان مثال، بخش‌های اورژانس یا ایستگاه‌های خبری که باید در شرایط بحرانی به فعالیت خود ادامه دهند تا مردم را مطلع کنند، ممکن است به موتوربرق‌های پشتیبان نیاز داشته باشند. حتی مزارع ممکن است به موتور برق یا دیزل ژنراتور پشتیبان نیاز داشته باشند تا انرژی لازم برای انکوباتورها، هواکش‌ها و سایر سیستم‌های پشتیبانی را برای ایمن و سالم نگه داشتن دام فراهم کنند.

نیرو در مکان‌های از راه دور

در مکان‌های دور که به شبکه برق متصل نیستند، موتور برق‌ها می‌توانند راهی برای دریافت برق ارائه دهند. به عنوان مثال می توان به مناطق کوهستانی روستایی یا حتی مناطق دور افتاده جزیره اشاره کرد. موتور برق‌ها می‌توانند به تیم‌های عملیات اضطراری کمک کنند تا در مناطق پس از یک بلای طبیعی کمک کنند. عملیات نظامی در مکان‌هایی که به شبکه برق دسترسی ندارند نیز می‌توانند از موتوربرق برای اجرای تجهیزات لازم استفاده کنند.

نحوه کار با موتور برق

روش صحیح کارکردن موتور برق به مدل بستگی دارد. برخی از موتور برق‌ها دارای قابلیت راه اندازی خودکار یا از راه دور هستند، به ویژه آنهایی که برای تامین برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای کار با موتور برق یا دیزل ژنراتور با توجه به توضیحات مجموعه‌ای که از آن خرید می‌کنید و با توجه به کاتالوگ دیزل ژنراتور خود اقدام به استفاده از آن کنید.

خرید دیزل ژنراتور و موتور برق از شرکت کاشانی

دیزل ژنراتور کاشانی با توجه به نیاز مشتری و محیط و شرایط کار دستگاه، موتور برق یا محصول منتخبی را به شما ارائه می‌دهد. همچنین به شما در طراحی اتاق دیزل ژنراتور و ارائه نقشه‌های فوندانسیون به شما مشاوره می‌دهد و شما را راهنمایی می‌کند. برای خرید دیزل ژنراتور از شرکت کاشانی به سایت kashanico.com بروید و از کارشناسان این مجموعه مشاوره بگیرید. مجموعه دیزل ژنراتور کاشانی انواع دیزل ژنراتورها و موتوربرق‌ها را با خدمات پس از فروش، تست، راه اندازی و آموزش به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در ادامه برای آشنایی با دیزل ژنراتور و موتور برق با ما همراه باشید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4brze2