یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403 - 12 May 2024
کد خبر: 4578
تاریخ انتشار: 1400/08/09 12:44
شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اولویت‌بندی کرد

تکمیل طرح‌های نیمه تمام در دستور کار

مجتبی نوریان: اولویت شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، شناسایی و اتمام طرح‌های ناتمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان است که به تلاش جدی و مستمر مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیاز دارد.

 به گزارش صمت از خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در نشستی با اعضای هیات‌مدیره این شرکت و مدیران شرکت‌های خدماتی و شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با بیان این مطلب، گفت: مدیران موظف هستند طی ۱۵ روز همه طرح‌های ناتمام در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را اعلام و تعیین‌تکلیف کنند.

 به گزارش روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، علی بهرامی‌زاده افزود: نشست‌های مربوط به کنترل طرح‌های ناتمام نیز باید در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با حضور مدیران آنها و مسئولان محلی برگزار و گزارش مربوطه به آن تهیه شود.

واحدهای راکد باید شناسایی شوند

رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی، راهبرد و سیاست روشن وزیر صنعت، معدن و تجارت را احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال دانست و ادامه داد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی، موظف به پایش شرایط طرح‌های واحدهای صنعتی مستقر هستند و باید واحدها و کارگاه‌های راکد یا طرح‌های ناتمام را شناسایی و عارضه‌یابی کنند.

 وی افزایش سطح اراضی در اختیار شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از دیگر اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اعلام کرد و افزود: در شرایط کنونی توسعه شهرک صنعتی مشهد (کلات)، ایجاد نواحی صنعتی بیزه، زاوه، گناباد۲، یونسی، اسحاق‌آباد، سرولایت و گرماب و پیگیری توسعه شهرک صنعتی خیام و ناحیه صنعتی جغتای از اولویت‌هاست.

وجود معارض در شهرک صنعتی ۵ مشهد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های شهرک صنعتی شماره ۵ مشهد نیز تکمیل شده و ۱۰۰۰ هکتار از اراضی این شهرک، متقاضی سرمایه‌گذاری دارد اما یکی از اشکالات عمده آن وجود معارضان است که با پیگیری حقوقی و قضایی، موضوع پیگیری می‌شود. 

بهرامی‌زاده برخورد قانونی و قاطعانه بخش‌های حقوقی و حراست شرکت با موارد مربوط به تضییع حقوق بیت‌المال، عمل به تکالیف سازمانی، تنظیم‌گری و ارجاع مشکلات شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش‌های تخصصی شرکت، همچنین مستندسازی موارد و تسهیلگری را توسط مدیران شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان مورد تاکید قرار 

داد.

 به گفته وی، کمیته دولت الکترونیک در شرکت تشکیل شد و در صدد ایجاد پنجره واحد و سامانه هوشمند است تا فعالیت‌ها در حوزه‌های اداری و تجاری در یک واحد انجام شود که این مهم نخستین گام در مسیر تسهیلگری خواهد بود که در کشور هم عملیاتی می‌شود. 

وی با ضروری خواندن تسهیلگری در حوزه واگذاری اراضی در شهرک‌های صنعتی، گفت: باید تحلیل گذشته‌نگر و تحلیل آینده‌نگر در سیستم واگذاری اراضی و زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی، سرلوحه کار قرار گیرد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/4bnd84