-
استاندار یزد خواستار شد

پیگیری مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی

استاندار یزد بر اجرای مصوبات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد و گفت مدیرانی که کوتاهی کنند باید پاسخگو باشند.

به گزارش صمت‌ مهران فاطمی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با تاکید بر اینکه باید حمایت از تولید جدی گرفته شود، گفت: تامین آهن اسفنجی، نرخ آهن اسفنجی، واگذاری سهمی معدنی و کمبود نیروی کار در صنعت جزو مشکلات عمده است. استاندار یزد با بیان اینکه صنایع بالادستی باید در کنار پهنه نیز معدنی ایجاد شود، گفت: باید درباره این بخش‌ها نیز اقدام شود و راهبرد بلندی در زمینه‌های متعدد صنعت از سنگ تا قطعه را مورد نظر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هیچ توجیهی ندارد که واحدی در استان آهن اسفنجی دارد اما از جای دیگری آهن اسفنجی واحدی در یزد تامین می‌شود.

علاوه‌بر اینها باید بپذیریم درباره تامین گاز مورد نیاز دچار مشکل هستیم. فاطمی تصریح کرد: در زمینه کمبود نیروی کار، مشکل اصلی نبود توازن استانی است؛ بنابراین باید در بلندمدت توازنی ایجاد کنیم که با ارائه مدل بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

فاطمی در پایان با بیان اینکه نیروهای کارخانجات باید بومی شوند، گفت: با این رویکرد، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی هم کمتر خواهد بود از طرفی باید فرهنگ کار را در یزد جابیندازیم. در ادامه محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه جلسه قبل به مسائل گردشگری پرداخته شد، گفت: همکاری با دبیرخانه خوب بوده و در آینده به نتایج عملی‌تری دست خواهیم یافت. دبیر شورای گفت‌وگوی استان با بیان اینکه با کمبود شدید نیرو روبه‌رو بوده و واحدها به دنبال نیرو هستند، افزود: امروز بسیاری از واحدها علاوه‌بر فولاد و مشکلات تامین مواد اولیه کمبود نیرو دارند. این مشکل باید با تامین نیرو از نیروهای بومی رفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*