-
تعالی سازمانی رمز حضور موفق در عرصه جهانی است

فولاد مبارکه، الگوی ملی بنگاهداری

فولاد مبارکه برای چهارمین‌بار موفق به دریافت تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی شد. نوزدهمین همایش ملی تعالی سازمانی با موضوع تعالی و نوآوری پایدار سازمانی در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار شد.

در این همایش، سازمان‌های سرآمد در بخش‌های ساخت و تولید، خدمات، آموزش و عمومی پس از ارزیابی توسط کارشناسان انتخاب شدند که شرکت فولاد مبارکه توانست در بخش تولید موفق به کسب تندیس زرین جایزه ملی تعالی سازمانی کشور شود.


افزایش بهره‌وری و سرآمدی در مقیاس جهانی
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: حرکت برای دستیابی به تعالی یک مسیر بی‌انتها است. شرکت‌های پیشرو در این عرصه باید رشد و تعالی را به صورت مستمر و مداوم ادامه دهند.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، طیب‌نیا افزود: فولاد مبارکه و شرکت‌های زیرمجموعه آن در همایش ملی جایزه ملی تعالی سازمانی حضوری چشمگیر داشتند و در دریافت بسیاری از جوایز این همایش نیز سهیم بودند.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته صنایع متعددی در این مراسم حضور داشتند اما اکنون مشارکت آنها در این همایش کمتر شده است. با این وجود، شرکت فولاد مبارکه در این مسیر رشد و تعالی را برای خود ترسیم کرده تا با تولید پایدار بتواند به نقش محوری خود در صنعت فولاد کشور در مقیاس جهانی ادامه دهد.
وی تاکید کرد: رسیدن به جایگاه تراز جهانی یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه است و برای دستیابی به این هدف باید فعالیت‌های خود را بیش از پیش توسعه دهیم. در این راستا با افزایش بهره‌وری به دنبال سرآمدی در مقیاس بین‌المللی هستیم.


طیب‌نیا اذعان کرد: در این مسیر به دنبال رقابت با رقبای جهانی هستیم و در ارزیابی‌های عملکرد شرکت فولاد مبارکه در رشد و توسعه پایدار دائمی شرکت برای دستیابی به تعالی سازمانی همیشه پیشرو بوده‌ایم.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: شرکت‌های پیشرو در سطح جهان به «صنعت سبز» توجه جدی دارند. شرکت فولاد مبارکه در درجه نخست با نگاه ملی برنامه‌های توسعه خود را تعریف می‌کند و به دنبال تحقق آن است. درحال‌حاضر برنامه برخی از شرکت‌ها در کشور با گردش مالی بالا، همچنان به نگاه بخشی یا منطقه‌ای اکتفا می‌کنند اما فولاد مبارکه ثابت کرده نگاه ملی و بین‌المللی را در اولویت فعالیت‌های خود در دستور کار دارد.
این شرکت در طرح‌های توسعه‌ای به وسعت ایران با نگاه به آمایش سرزمین به تولید صنعت سبز و رعایت مسائل زیست‌محیطی توجه جدی دارد.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان در پایان تاکید کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای تحقق توسعه پایدار و تعالی سازمانی ۵۰ درصد آب مورد نیاز خود را از طریق بازگردانی و جمع‌آوری پساب‌های شهری تامین می‌کند.
در دوره‌های مختلف سعی کردیم الگوی ملی بنگاهداری را در کشور برای توسعه پایدار به‌خوبی رعایت کنیم.


شتاب‌بخشی به رویکرد انسان‌محوری
محمدحسن عرفانیان، مدیر حوزه فولاد کشور پس از کسب موفقیت شرکت فولاد مبارک در همایش ملی تعالی سازمانی گفت: بعد از ۴ دهه فعالیت در حوزه فولاد، واژگانی که بر انسان‌محوری دلالت دارد مطرح شد که نشان می‌دهد شرکت فولاد مبارکه در مسیر صحیح حرکت کرده است.
وی با اشاره به ۴ گام هدف‌گذاری شده در شرکت فولاد مبارکه، تصریح کرد: در گام نخست تاسیس شرکت فولاد مبارکه، ساخت و تولید ورق مطرح بود و در گام دوم تولید بیشتر و تکمیل سبد محصولات تعریف شد.
توسعه این شرکت با تکنولوژی‌های روز دنیا در گام سوم هدف‌گذاری شد و اکنون همزمان با گام دوم انقلاب، شرکت فولاد مبارکه در مسیر گام چهارم خود انسان‌محوری را سرلوحه اهداف خود قرار داده است.
عرفانیان با اشاره به اینکه قرآن و به دنبال آن انقلاب اسلامی برمبنای انسان‌محوری است، تصریح کرد: صنعت، ابزار اعتلای فرهنگ بشری است مشروط به آنکه با هستی هم‌آواز شود و هماهنگی با انسان‌محوری و سازگاری با محیط می‌تواند به توسعه فرهنگ توسط صنعت بینجامد.
وی با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه از بدو تاسیس، انسان‌محوری را سرلوحه اهداف خود تبیین کرده است، گفت: بارها در مقالات بیان کردم که شرکت فولاد مبارکه می‌تواند پایلوت حکومت اسلامی شود و قوانین کشور پس از آزمون در این واحد صنعتی، به سایر صنایع تسری یابد.
نخستین مجری و مدیر پروژه راه‌اندازی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه در حرکتی هماهنگ با سازمان مدیریت صنعتی و سازمان ملی بهره‌وری می‌تواند در فرهنگ انسان‌محوری تلاش کند و اقتصاد با رویکرد انسانی را توسعه بخشد.


سخن پایانی
نگرش سیستمی در سازمان به‌عنوان یک ارزش، پشتیبانی و تقویت شده و اکنون در قالب یک فرهنگ در فولاد مبارکه نهادینه شده است. نقش اصلی در تعالی سازمان‌ها برعهده رهبران آن سازمان‌هاست و مولفه‌هایی همچون آینده‌نگری و الهام‌بخشی از ابعاد اصلی شایستگی رهبران در سازمان‌های متعالی است.
این رهبران سازمان هستند که از طریق ایجاد دلبستگی در کارکنان، اهداف و استراتژی‌های سازمان را در جهت خلق ارزش برای ذی‌نفعان راهبری و هدایت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*