پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403 - 02 May 2024
کد خبر: 8599
تاریخ انتشار: 1400/09/29 13:20

چرا کد تایید ایمیل نمیاد؟

امروزه اکثر کاربران از سرویس‌های ایمیل مانند یاهو و جیمیل، به دلیل عدم دریافت برخی از ایمیل‌ها ناراضی هستند. این دسته از کاربران ادعا می‌کنند که سرویس‌های ایمیل باعث بروز این مشکل هستند و کیفیت مناسبی را برای ارسال و دریافت ایمیل در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد. آیا این ادعا درست است؟ خوشبختانه باید بگوییم احتمال بروز این مشکل در سرویس‌های ایمیل 1% است و تحت هیچ شرایطی ایمیل‌های ارسالی از طریق جیمیل و یاهو ناپدید نمی‌شود.

اگر تاکنون ایمیل‌های ارسالی به دستتان نرسیده است و با مشکلات متعدد مواجه شده‌اید، اصلا نگران این موضوع نباشید. در این مقاله قصد داریم دلایل بروز عدم دریافت کد تایید ایمیل را بررسی کنیم. پس از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

حذف کردن ناخودآگاه ایمیل کد تایید، رایج‌ترین دلیل عدم دریافت کد تایید ایمیل

حذف ناخودآگاه ایمیل‌ها یکی از دلایل اصلی و بارز عدم دریافت کد تایید ایمیل است. متاسفانه بعضی از کاربران بنا به دلایل مختلف، ایمیل‌های دریافتی را از صندوق ورودی جیمیل یا یاهو حذف می‌کنند و سپس مدعی هستند که سرویس‌های ایمیل در دریافت و ارسال پیام ضعیف عمل می‌کنند. اما پیشنهاد می‌کنیم همیشه بخش سطل آشغال اکانت ایمیل خود را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید ایمیل‌های دریافتی به بخش سطل آشغال منتقل نشده باشد. قبل از حذف ایمیل‌ها مجدد محتوای آن‌ها را بررسی کنید.

با توجه به حذف ناخودآگاه ایمیل‌ها توسط کاربران، صاحبین کسب‌وکار برای تبلیغات هدفمند با استفاده از ایمیل مارکتینگ دچار شک و ابهام می‌شوند. آیا ایمیل‌های تبلیغاتی ما به دست کاربران و مشتریان می‌رسد؟ این مورد جزو یکی از سوال های پرتکرار مدیران است.

با استفاده از سامانه پیامکی به‌راحتی می‌توانید تبلیغات خود را در قالب پیام متنی برای مشتریان و کاربران ارسال کنید چرا که 92 درصد افراد پیامک‌های دریافتی خود را مشاهده می‌کنند. خوشبختانه فراز اس ام اس برای تبلیغات هدفمند سامانه پیامکی را باقیمت ارزان در اختیار مشتریان و صاجبین کسب‌وکار قرار می‌دهد.

استفاده از نرم‌افزارهای مختلف برای دریافت ایمیل، مشکلی رایج در عدم دریافت کد امنیتی گوگل

اکثر کاربران از نرم‌افزارهای مختلف دیگری مانند Microsoft Outlook وApple Mail  برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌کنند. به همین دلیل در این شرایط که از قابلیت lMAP استفاده می‌شود، هر تغییر در نرم‌افزار واسط شما ممکن است روی سرویس‌های ایمیل تاثیرگذار باشد و باعث عدم دریافت ایمیل کد امنیتی گوگل شود. برای شفافیت این مورد به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید کاربری ایمیلی برایتان ارسال می‌کند و شما از طریق نرم‌افزار Microsoft Outlook  اقدام به حذف آن می‌کنید. این ایمیل با توجه به تنظیمات اعمال‌شده از صندوق ورودی سرویس‌های ایمیلتان نیز حذف می‌شود. اکثر افراد اقدام به حذف ایمیل می‌کنند و خیالشان راحت است که در سرویس‌های ایمیل مانند یاهو و جیمیل ایمیلشان موجود است.

 اما متاسفانه خلاف این مورد ثابت‌شده است. به همین دلیل عدم آگاهی از این مورد می‌تواند ایمیل‌های مهم کاربران را برای همیشه پاک کند. اما خوشبختانه با مراجعه به قسمت تنظیمات Microsoft Outlook و Apple Mail به‌راحتی می‌توانید همگام‌سازی اتوماتیک اقدامات کاربر در سرویس‌های ایمیل را غیرفعال کنید. در این صورت به‌آسانی قادر به دریافت کد تایید ایمیل در هرزمانی خواهید بود.

فراموش کردن رمز عبور، مهم‌ترین دلیل در عدم دریافت کد تایید ایمیل

متاسفانه یکی از متداول‌ترین دلایل عدم دریافت کد تایید ایمیل، فراموشی رمز عبور است. اکثر افراد پس از ثبت اکانت ایمیل در نگه‌داری رمز عبور کمی بی‌احتیاطی می‌کنند، به همین دلیل برای دریافت ایمیل‌های مهمی مانند کد تایید امنیتی با مشکل مواجه می‌شوند. در این صورت توصیه می‌کنیم کلیه کاربرانی که از سرویس‌های ایمیل استفاده می‌کنند، حتما رمز عبور ایمیل خود را در فایلی جداگانه ثبت کنند تا در صورت فراموشی رمز عبور به‌راحتی بتوانند به فایل موردنظر مراجعه کنند.

اما ناگفته نماند که سیستم‌های کامپیوتری براثر ضربه یا اختلال در نرم‌افزار و سرویس‌ها، ممکن است با مشکلات جدی مواجه شوند که باعث از بین رفتن اطلاعات هارد شود. پس به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم رمز عبور اکانت ایمیل‌های خود را در دفتری جداگانه یادداشت کنید و دور از دسترس افراد قرار دهید.

تبلیغات هدفمند با استفاده از ارسال پیامک تبلیغاتی به‌صورت انبوه

طبق آمار و بررسی‌های انجام‌شده حدود 60% از افراد رمز عبور خود را فراموش می‌کنند و در اکثر مواقع مجبور به ساخت اکانت دیگری می‌شوند. در این صورت نمی‌توانند ایمیل‌های شخصی خود را مشاهده کنند. با توجه به این موضوع اکثر مدیران برای رشد بیزنس های خود از ایمیل مارکتینگ استفاده نمی‌کنند. اما جای نگرانی نیست. با استفاده از سامانه پیامکی فراز اس ام اس می‌توانید به ارسال پیامک انبوه برای تبلیغات پربازده و هدفمند اقدام کنید. خوشبختانه بیش از 90% پیامک‌ها به دست افراد می‌رسد و آن‌ها را مشاهده می‌کنند. 

ارسال کد تایید ایمیل اینستاگرام به پوشه اسپم، اشتباهی متداول از سمت ربات‌ها

اکثر کاربرانی که از برنامه اینستاگرام استفاده می‌کنند، با مشکل عدم تایید ایمیل روبه‌رو هستند. اگر ایمیل در اکانت کاربران تایید نشود، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند رمز عبور خود را تغییر دهند. به همین دلیل برای ثبت ایمیل در اکانت خود باید کد تایید ایمیل اینستاگرام را دریافت کنند.

متاسفانه بعضی‌اوقات اشتباه بارزی از سمت ربات سرویس‌های ایمیل رخ می‌دهد که اشتباهی پیام دریافتی را به قسمت اسپم منتقل می‌کنند. بنابراین برای دسترسی به کد تایید ایمیل اینستاگرام علاوه بر بررسی قسمت‌های صندوق ورودی، هرزنامه‌ها و آرشیوها را نیز مورد بررسی قرار دهید. لازم به ذکر است که پیام‌های ارسالی افراد دیگر نیز به علت اشتباه ربات‌ها می‌تواند به بخش اسپم منتقل شود پس این موضوع شامل همه ایمیل‌ها می‌شود.

شرکت‌هایی که برای ادامه فرآیند کاری خود مانند تکمیل ثبت‌نام مجبور به ارسال کد تایید هستند، برای دسترسی راحت‌تر افراد و مشترکین پیشنهاد می‌شود از افزونه ویرا شرکت فراز اس ام اس برای ارسال کد احراز هویت و کد تایید استفاده کنند. در این صورت در کسری از ثانیه کد موردنظر به شماره مشترکین ارسال می‌شود.

تنظیم نبودن بخش POP، خطایی بارز در عدم دریافت کد تایید صحت گوگل

یکی از خطاهای بارزی که باعث عدم دریافت کد تایید صحت گوگل می‌شود، تنظیمات اشتباه در بخش POP سرویس‌های ایمیل است. اگر قابلیتPOP  در منوی تنظمیات اکانت جیمیل شما فعال است، حتما باید گزینه Keep Gmails copy in the Inbox را فعال کنید تا سرویس‌های ایمیل قادر به دریافت کد تایید صحت گوگل باشد.

عدم دریافت کد تایید ایمیل، به دلیل تنظیمات نادرست بخش POP

 متاسفانه عدم انتخاب این گزینه در بخش POP  شامل بروز مشکلات بسیاری می‌شود. پس برای جلوگیری از این دسته مشکلات مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد اکانت ایمیل خود شوید. ترجیحا از نسخه وب آن استفاده کنید.
  2. آیکون چرخ‌دنده را از گوشه سمت راست و بالای صفحه اکانت خود انتخاب کنید.
  3. سپس روی گزینه Settings کلیک کنید.
  4. از بین تب‌ها به Forwarding and POP/IMAP مراجعه کنید.
  5. اگر در قسمت POP Download گزینه Enable POP for all mail انتخاب شده است، حتما باید از بخش پایین همان قسمت و منوی کشویی موجود، گزینه Keep Gmails copy in the Inbox را انتخاب کنید.
  6. در آخر روی گزینه Save Changes برای ذخیره تمام فرآیندها کلیک کنید.

 به این ترتیب همه مشکلات ناشی از تنظیمات بخش POP حل‌شده و به‌راحتی می‌توانید ایمیل کد تایید صحت گوگل را دریافت کنید.

فراز اس ام اس، سامانه پیش رو در ارائه خدمات پنل پیامکی

امروزه با توجه به مشکلات ناگهانی در ارسال و دریافت ایمیل، اکثر آن‌ها به‌صورت خوانده‌نشده در صندوق ورودی مشاهده می‌شوند. به همین دلیل استفاده از ایمیل مارکتینگ بازدهی تبلیغات را کمی پایین می‌آورد. اما با استفاده از سامانه پیامکی شرکت فراز اس ام اس به‌راحتی و باقیمت مقرون به صرفه می‌توانید به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی هدفمند اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با پنل پیامکی می‌توانید با شماره 74853-021 تماس بگیرید.


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48vga3