-

ذوب‌آهن موفق در بومی‌سازی تجهیزات

دستگاه قدیمی و پرکاربرد فرز روسی در کارگاه تراشکاری مدیریت آگلومراسیون شرکت ذوب‌آهن اصفهان بازسازی و راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، فرشید کنعانی، معاون تجهیزات مکانیکی مدیریت آگلومراسیون با اعلام این خبر و با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده گفت: تامین بیشتر قطعات مورد نیاز کارگاه تراشکاری با چالش عدم دسترسی آسان به آنها همراه است.

در همین حال این محصولات با قیمت‌های گزاف خریداری می‌شوند و مشکلاتی نیز در تامین به‌موقع آنها وجود دارد.

امید می‌رود بتوان با تکیه بر توان و همت کارکنان تلاشگر شرکت ذوب‌آهن اصفهان و همچنین با توجه هرچه بیشتر به بومی‌سازی و ساخت داخلی آن برای گذر از تنگناهای فعلی معبر جدیدی را بگشاییم.

مهدی گلابی، مهندس مکانیک کارگاه‌های تراشکاری، نوسازی و بالابرهای مدیریت آگلومراسیون گفت: این دستگاه فرز روسی که به دلیل تحریم‌های ظالمانه و نبود قطعات یدکی و مشکلات مربوط به تامین ملزومات مورد نیاز از سال‌های گذشته از مدار خارج و بدون استفاده شده بود بازسازی شد و راه‌اندازی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از آنجا که این دستگاه یکی از مهم‌ترین و پرکارترین تجهیزات مورد نیاز این کارگاه است با بررسی و هم‌اندیشی کارشناسان مربوطه، قطعات مورد نیاز شناسایی و با استفاده از امکانات داخلی کارگاه و به روش شبیه‌سازی، قطعات و یدکی آنها ساخته شد.

قطعات ساخته‌شده پس از نصب روی دستگاه و انجام تست‌های اولیه خوشبختانه کارآیی بسیار خوب و نتایج قابل قبولی داشته است.

گفتنی است، در این پروژه کارکنان آگلومراسیون به‌ویژه تلاشگران کارگاه تراشکاری و همکاران مدیریت مهندسی نت مکانیک در کارگاه ۴۸ حضوری فعال داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین