-
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد

«فولاد» سرعت‌بخش چرخش صنعت کشور

فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور در طول سال‌های اخیر توانسته برند و نام معتبری را از خود به نمایش بگذارد. این شرکت تولید حدود نیمی از فولاد کشور را در اختیار دارد و همواره برای ارتقای سطح کیفی تولیدات خود تلاش کرده است. ابن مجموعه عظیم فولادی اکنون به دنبال آن است که با تعریف و تبیین خط‌مشی ۱۰ ساله، مسیری را دنبال کند تا طی یک دهه آینده هر ایرانی به ‌نوعی فعالیت فولاد مبارکه را بشناسد و به آن افتخار کند.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسه کمیته عالی تحول و تدوین استراتژی برند این شرکت اظهار کرد: استراتژی، اهداف و چشم‌انداز فولاد مبارکه به‌خوبی باید در جامعه تبیین شود و روایتی که از این شرکت می‌شود به‌گونه‌ای باشد که هر ایرانی به فولاد مبارکه افتخار کند.

به گزارش روابط‌عمومی شرکت فولاد مبارکه، طیب‌نیا با بیان اینکه یکی از اهداف مهم شرکت فولاد مبارکه تحقق توسعه پایدار در کشور است، افزود: این هدف به روایتی نیاز دارد که به شکل‌گیری فولاد مبارکه با همت جهادگران در اوج حملات دشمن در دوران دفاع مقدس باز‌گردد‌ چراکه پایه و اساس توسعه با صنعت فولاد آغاز می‌شود و نیاز است روایت این صنعت مادر به‌درستی به جامعه منتقل شود. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت روایتگری از تاسیس بزرگ‌ترین فولادساز کشور در سطح جامعه خاطرنشان کرد: امروز پس از گذشت چند دهه از تاسیس شرکت فولاد مبارکه، نیاز به روایت صنعتی داریم که در کوران حملات جهانی به ایران اسلامی راه‌اندازی شد و اکنون هم در جنگ اقتصادی، توانسته توسعه صنعتی کشور را رقم بزند؛ این روایت برای هر ایرانی غرورآفرین و خواندنی است‌ چراکه در غیر این صورت نمی‌توان به‌خوبی نقش فولاد مبارکه را به جامعه شناساند. وی با بیان اینکه اقدامات شرکت فولاد مبارکه متناسب با چالش‌های اصلی در کشور است، اذعان کرد: تاسیس بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی در کشور برای عبور از بحران برق و رفع معضل آب در فلات مرکزی ایران توسط فولاد مبارکه نشان می‌دهد این واحد صنعتی در صدد عبور از موانع موجود در کشور بوده و نیاز است روایت این اقدامات مهم به جامعه اطلاع‌رسانی شود تا به‌تدریج شاهد شکل‌گیری نگاهی واقعی نسبت به مجموعه فولاد مبارکه باشیم. طیب‌نیا با بیان اینکه در گام نخست باید نگاه مدیران و کارکنان فولاد مبارکه به نقش این شرکت در توسعه کشور تغییر کند، تصریح کرد: با تغییر نگاه سازمانی، این پیام باید درونی‌سازی شود که شرکت فولاد مبارکه علاوه‌بر قدرتمند بودن، معین اقشار ضعیف جامعه است و با اشتغالزایی، دانش‌محوری و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در صدد سرعت‌بخشی به چرخش صنعت کشور است. وی در ادامه اضافه کرد: روایت اهداف و اقدامات شرکت فولاد مبارکه نباید صرفا روی کاغذ باشد بلکه باید به هویت مدیران، کارمندان و کارگران تبدیل شود، در جامعه استانی تسری یافته و تا ۱۰ سال آینده این تفکر که فولاد مبارکه همراه صنعت و اقتصاد کشور بوده و هست در کل کشور نهادینه شود. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش برندینگ در تفکر علمی، سازماندهی و استراتژی شرکت فولاد مبارکه عنوان داشت: نقش کارگروه برندینگ فولاد مبارکه در شکل‌گیری تفکر کارکنان و جامعه نسبت به استراتژی‌های این شرکت ممتاز است که در همین راستا باید تفکر جامعه را تغییر داد و این مسیر نیز باید از مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود. وی بیان کرد: برگزاری تورهای دانش‌آموزی و دانشجویی و نهادینه‌سازی تاثیر شرکت فولاد مبارکه در رشد و توسعه پایدار کشور همراه با ترویج آرا و نظرات استادان دانشگاه می‌تواند منجر به تقویت حس غرور و افتخار ملی از فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه شود. طیب‌نیا در پایان با اشاره به اینکه برند کارخانه‌های برخی از کشورها از خود آن کشورها شناخته‌شده‌تر است، گفت: امروز باید با تعریف و تبیین خط‌مشی ۱۰ ‌ساله این هدف را دنبال کنیم که تا یک دهه آینده هر ایرانی به‌نوعی فعالیت فولاد مبارکه را بشناسد و به آن افتخار کند و تغییر این نگرش با اقدامات بنیادین در گروه‌های مختلف ذی‌نفعان سازمان محقق خواهد شد.

استفاده از بهترین الگوها در سطح جهانی

محمد ناظمی هرندی، مدیر تضمین کیفیت و تعالی سازمانی فولاد مبارکه نیز در جلسه کمیته عالی تحول و تدوین استراتژی برند این شرکت با تاکید بر ضرورت آینده‌نگری و کسب اطلاعات و دانش فراسازمانی اظهار کرد: باید در کنار آنچه در فولاد مبارکه خبرگی می‌دانیم و با یکدیگر به اشتراک می‌گذاریم، در راستای پیشبرد اهداف فولاد مبارکه به استفاده از بهترین الگوها در سطح جهانی توجه کنیم. وی با اشاره به اهمیت فلسفه نظام تحول در فولاد مبارکه افزود: سازمان به ‌صورت منسجم، تیمی و مشارکتی، موضوعات مطرح‌شده در جلسات نظام تحول را بررسی می‌کند و این امر اصل فلسفه نظام تحول در فولاد مبارکه به شمار می‌رود. ناظمی هرندی با بیان اینکه امروز شاهد برخی از چالش‌ها در فولاد مبارکه هستیم، تاکید کرد: اگر فکر کنیم که صرفا با روش‌های ساده می‌توانیم تصویر و بینش درستی از فولاد مبارکه در ذهن ذی‌نفعان‌مان ایجاد کنیم، همیشه عقب خواهیم ماند و گاهی هم با واکنش‌های منفی مواجه می‌شویم.

وی در پایان ابراز کرد: تدوین استراتژی و الگوی مدیریت برند سازمانی با توجه به نقش آن در خلق روایت و ایجاد بینشی واقعی و منصفانه از فعالیت‌های شرکت در اذهان ذی‌نفعان سازمان، در دستور کار کمیته عالی تحول قرار گرفت.

سخن پایانی

شرکت فولاد مبارکه با گذر چند دهه از زمان تاسیس آن و پس از عبور از شرایط منفی اقتصادی توانسته عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارد. روایت عملکرد این شرکت برای هر ایرانی غرورآفرین است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است‌ چراکه در غیر این صورت نمی‌توان به‌خوبی نقش فولاد مبارکه را به جامعه شناساند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین