رکوردشکنی در ذوبآهن اصفهان
اره و دریل جدید خط تولید ریل برای افزایش ظرفیت تولید این محصول در کارگاه نورد ۶۵۰ به همت تلاشگران ذوبآهن اصفهان راهاندازی شد تا افزایش چشمگیر تولید ریل را رقم بزند.
به گزارش روابطعمومی شرکت ذوبآهن اصفهان، منصور یزدیزاده در حاشیه بازدید از راهاندازی این پروژه و با بیان اینکه به کمک همکاران ذوبآهن توانستیم گلوگاه فرآیند تولید ریل را با اضافه کردن یک خط جدید اره و دریل برطرف کنیم، گفت: برنامهریزی و طراحی خط تولید ریل خریداری شده در ذوبآهن اصفهان براساس ۱۲۰ متر تعریف شده است. از آنجا که وزارت راه به تولید ریل بیش از ۱۸ متر رضایت نداده بود، گلوگاهی ایجاد شده بود که با اضافه کردن اره و دریل این گلوگاه برطرف شد.
مدیرعامل شرکت به توسعه و افزایش تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر نیز اشاره کرد و افزود: ورق سازههای فولادی یکی از این دست محصولات است که با تولید ۴۰۰ تن ورق سازه ۳۰۰×۲۰ در یک شیفت ۸ ساعته رکورد جدیدی ثبت شد، ضمن اینکه تولید آن در آینده به ۶۰۰ تن در هر شیفت افزایش خواهد یافت. وی با اشاره به سیاست دولت برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، تاکید کرد: بخش زیادی از این مسکنهای ساختهشده را سازههای فولادی تشکیل خواهد داد که ورق سازههای فولادی نقش اساسی در تحقق برنامه دولت در این زمینه خواهد داشت. یزدیزاده به شکستن رکورد ۲۵ ساله تولید کلاف نیز اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم روند تولید کلاف را برای ماههای آینده حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه کلاف برای مصارف داخلی و صادرات، یک محصول استراتژیک به شمار میرود، گفت: با وجود تحریمها، فراگیری کرونا، کمبود آب، برق و مواد اولیه و سایر چالشهایی که فولادسازان با آن روبهرو هستند امیدواریم صادرات محصولات شرکت را مطابق با برنامه پیش ببریم. مهدی نصر، معاون برنامهریزی و توسعه شرکت نیز درباره پروژه تامین و نصب و راهاندازی اره و دریل جدید نورد ۶۵۰ گفت: با توجه به تولید ریل در نورد ۶۵۰ بهعنوان یک محصول استراتژیک و لزوم افزایش ظرفیت و کیفیت محصول تولیدی، با وجود تحریمهای ظالمانه، برنامهریزی لازم برای تامین یک دستگاه اره و دریل مخصوص ریل با ظرفیت برش و سوراخکاری حدود ۳۹ تن بر ساعت برای ریل از شرکت لینزینگر اتریش بهعنوان یکی از معتبرترین شرکتهای دنیا در این زمینه انجام شد و درحالحاضر در مرحله تست و راهاندازی است.
وی افزود: مطالعات، مهندسی و نظارت عالی این طرح با محوریت مدیریت هماهنگی امور مهندسی و نظارت، فاز تامین توسط مدیریت خرید تجهیزات و قراردادهای توسعه و همچنین عملیات نصب و راهاندازی تجهیزات بر پایه استفاده حداکثری از زیرساختها و توان داخلی شرکت با همکاری مدیریتهای اجرایی توسعه، مهندسی نورد، برنامهریزی و نظارت بر نگهداری و تعمیرات مکانیک، تعمیرات و نوسازی راه و ساختمان و تولید و توزیع برق انجام شده است.