-
مدیرعامل فولاد مبارکه مطرح کرد

«فولاد» پیشران اقتصاد و صنعت

شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور به این محصول فولادی را تامین می‌کند.

اگر فولاد مبارکه به‌عنوان پیشران صنعت کشور وجود نداشت، امکان تداوم تولید در بسیاری از صنایع مانند خودرو، بسته‌بندی، گاز و نفت و... همچنین اجرای بسیاری از پروژه‌های توسعه‌ای همچون پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک فراهم نمی‌شد؛ بنابراین باید اذعان کرد نقش فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور در توسعه اقتصادی کشور چشمگیر است.
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال‌هاست با انتخاب شعار سال، گلوگاه‌های توسعه کشور را مشخص و مسیر مقابله با این چالش‌ها را تعیین می‌کنند. هدف این نام‌گذاری در ابتدای هر سال، بسیج شدن توان مردم برای رسیدن کشور به قله‌های سربلندی و افتخار است.


صنعت فولاد؛ دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی
طیب‌نیا تصریح کرد: در سال‌های پس از انقلاب، دشمن برای ضربه‌ زدن به نظام اسلامی تلاش کرد‌ و فتنه‌های زیادی مانند جنگ تحمیلی را به راه انداخت اما با کمک الهی به نتیجه نرسید. یکی از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی رشد صنعت فولاد در کشور بوده است. در طول ۴۰ سال گذشته صنعت فولاد کشور توسعه یافته و اکنون به مرحله شکوفایی رسیده است. درواقع این صنعت را باید نقطه قوت انقلاب ایران دانست.
به گزارش ایراسین، طیب‌نیا خاطر‌نشان کرد: فولاد مبارکه به‌عنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی در ایام دفاع مقدس و در زمانی که کشور آماج حملات رژیم بعث بود ساخته شد و مراحل شکل‌گیری خود را گذراند. این صنعت در ادامه توسعه یافت و امروز به‌عنوان یکی از صنایع مهم کشور به شما می‌رود.
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: یک‌سوم فولاد کشور در فولاد مبارکه تولید می‌شود. این شرکت محصولات فولادی موردنیاز برای ۴ هزار واحد صنعتی از کارگاه‌های کوچک تا صنایع بزرگ را تامین می‌کند؛ این شرکت برای ٣٥٠ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌کند.


فولاد مبارکه، نماد صنعت
وی یادآور شد: در جای‌جای کشور در توسعه زیرساخت‌ها، اشتغالزایی، انجام مسئولیت‌های اجتماعی و عرصه‌های دیگر، فولاد مبارکه وارد شده است. با توجه به روند صحیح احداث شرکت فولاد مبارکه، این مجموع درحال‌حاضر به یکی از شرکت‌های پرافتخار و سرآمد بهره‌وری در کشور بدل شده است. در همین حال از آن با عنوان نماد صنعت فولاد کشور نیز یاد می‌شود. طیب‌نیا یادآور شد: امروزه هجمه عظیم و هدفمندی در جهت صنعت‌ستیزی در کشور به راه افتاده است در حالی ‌که اگر فولاد مبارکه به‌عنوان پیشران صنعت کشور وجود نداشت، فعالیت در سایر صنایع پایین‌دستی همچون خودروسازی، بسته‌بندی، گاز و نفت و... و پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک عملیاتی نمی‌شد. اما اکنون حضور موفقی را در عرصه‌های مختلف صنعتی از خود به نمایش گذاشته‌ایم. وی ادامه داد: دشمن در تلاش است صنعت را مایه آلودگی و کمبود آب جلوه دهد اما این موضوع اصلا صحیح نیست. به‌طور مثال، مصرف آب فولاد مبارکه امسال به کمتر از ١٥ میلیون مترکعب رسیده است. این مهم با بازچرخانی آب و تصفیه پساب ٩ شهر اطراف کارخانه محقق شده است. در همین حال انتظار می‌رود طی چند سال آینده مصرف آب این شرکت در فرآیند تولید محصولات به صفر کاهش یابد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه مشکل آب در استان حل شود. این در حالی است که سهم ما از مصرف آب زاینده‌رود کمتر از ۱.۵ درصد از کل میزان آب این رودخانه است. در همین حال باید خاطرنشان کرد فولاد مبارکه منافع متعددی را برای استان همچون اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم قابل توجهی به دنبال دارد. در همین حال با سرمایه‌گذاری در حوزه توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اقتصادی کشور را دنبال کرده است.


دوستدار محیط زیست
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه تصریح کرد: ایران در طول سال‌های گذشته به سمت توسعه صنعتی پیش رفته اما الزامات آن محقق نشده است. با این وجود، شرکت فولاد مبارکه توانسته الزامات توسعه صنعتی را به‌خوبی پشت سر بگذارد. به‌عنوان مثال، سرمایه قابل توجهی را برای مسائل محیط زیستی و رفع آلودگی هوا، صرف کرده است.
طیب‌نیا عنوان کرد: اگر لوازم توسعه صنعت فولاد مهیا شود و در همین حال به الزامات محیط زیستی این صنعت توجه شود، منافع متعددی برای اقتصاد کشور حاصل می‌شود. برای مثال، درحال‌حاضر بزرگ‌ترین کارخانه فولادسازی ژاپن بدون مشکل آلایندگی در توکیو بنا شده است. وی خاطرنشان کرد: بیشترین میزان مصرف آب و گاز طبق تحقیقات انجام شده مربوط به مصرف خانگی است. کمااینکه عدم استفاده درست گاز در زمستان زمینه قطع گاز صنایع را فراهم کرده و هزاران میلیارد تومان به صنعت کشور ضرر وارد کرده است. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پایان گفت: اگر بتوانیم در جهاد تبیین با اصلاح فرهنگ به حل مشکلات مورد بحث کمک کنیم شاهد پیشرفت در همه عرصه‌های صنعتی و اقتصادی کشور خواهیم بود.


سخن پایانی
فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین فولادساز کشور نقشی ویژه در روند توسعه صنعتی و اقتصادی کشور در اختیار دارد. این شرکت در همین حال تلاش کرده با رعایت الزامات محیط‌زیستی در مسیر توسعه صنعتی گام بردارد؛ یعنی از یک‌سو در کاهش مصرف آب پیشگام بوده، از سوی دیگر نیز آلایندگی خود را به حداقل ممکن رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*