شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 04 May 2024
کد خبر: 104975
تاریخ انتشار: 1402/12/02 07:15

چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را بخریم؟

امروزه هر شخصی که نیاز به آب تصفیه شده داشته باشد می تواند یک دستگاه تصفیه آب خوب و با قیمت مناسب را خریداری کند و در منزل بصورت شخصی نصب و استفاده کند.
چگونه بهترین دستگاه تصفیه آب را بخریم؟

در دهه های اخیر، در بیشتر جوامع به دلیل رشد جمعیت کره زمین و کمتر شدن منابع آب های شیرین انسان ها مجبور به استفاده از روش هایی شدند که بتوانند آب شرب بیشتری در اختیار داشته باشند به همین منظور دستگاه آب تصفیه کن خانگی که ارزان ترین و راحت ترین روش برای تولید آب شرب می باشد را ساختند.

ابتدا دستگاه تصفیه آب در ابتدا در ابعاد بزرگ و صنعتی برای استفاده در کارخانه ها تولید می شد و در اختیار صنایع مختلف قرار می گرفت. اما با گسترش صنایع و فراگیر شدن آن و در عین حال نیاز به دستگاه تصفیه آبی که بتواند کم حجم باشد و در منزل قابل نصب باشد باعث شد تا دستگاه تصفیه آب خانگی تولید شود.

دستگاه تصفیه آب خانگی

امروزه هر شخصی که نیاز به آب تصفیه شده داشته باشد می تواند یک دستگاه تصفیه آب خوب و با قیمت مناسب را خریداری کند و در منزل بصورت شخصی نصب و استفاده کند.

خرید دستگاه تصفیه آب

اما دستگاه های تصفیه آب در مدل ها و کیفیت های گوناگون تولید می شود و در حال حاضر فروش و نصب دستگاه آب تصفیه کن به یک تجارت پر سود تبدیل شده است به دلیل این که امروزه هر خانواده به یک دستگاه تصفیه آب در منزل نیاز دارد.

هر دستگاه تصفیه آب باید یکسری ویژگی هایی داشته باشد تا بتواند آب را به خوبی تصفیه کند.

 هر دستگاه تصفیه آب باید دارای پنج فیلتر اصلی تصفیه کننده آب باشد که این پنج فیلتردر دستگاه تصفیه آب است که می تواند آب را از کیفیت های گوناگون به آب قابل شرب تبدیل نماید.

اما یک فیلتر در دستگاه تصفیه آب نقش اصلی را ایفا می کند بطوریکه عدم وجود این فیلتر در دستگاه تصفیه آب عملاً دستگاه تصفیه آب را به یک دستگاه ناکارآمد تبدیل می کند.

فیلتر اسمز معکوس یا همان فیلتر ممبران فیلتر اصلی دستگاه تصفیه آب است که می تواند تا 90 درصد املاح و مواد زائد درون آب را از آن حذف نماید و آب را سبک و قابل شرب کند البته نباید از اهمیت فیلترهای قبل و بعد از فیلتر ممبران گذشت و آنها را نادیده گرفت.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

انواع دستگاه تصفیه آب تاکنون ساخته شده و برای هر نوع کاری یک دستگاه وجود دارد. در ابتدا دستگاه تصفیه آب فقط در مدل زیر سینکی ساخته می شد اما شرکت های تولید کننده دستگاه تصفیه آب، تا حد امکان دستگاه تصفیه آب را کوچک تر کرده تا برای هر مکانی قابل استفاده باشد.

مدل های کم حجم دستگاه تصفیه آب که امروزه تولید می شوند به مدل های رومیزی و یا کیسی معروف هستند و برای مکان هایی که کوچک هستند و دستگاه آب تصفیه کن زیر سینکی در آنجا قابل نصب نمی باشد بسیار مناسب می باشد.

دستگاه تصفیه آب رومیزی

دستگاه های تصفیه آب رومیزی کارایی همانند مدل های زیر سینکی دارند و به خوبی قادر هستند آب را کاملا تصفیه و قابل شرب نمایند و از نظر تعداد فیلتر و نوع فیلترها هیچ تفاوتی با مدل های دیگر ندارند.

تفاوت عمده ای که دستگاه های رومیزی و یا کیسی با مدل های زیر سینکی دارند تفاوت در اندازه مخزن آنها می باشد به این دلیل که حجم داخل دستگاه تصفیه آب کم است باید از مخزن کوچک تر استفاده نمود.

اندازه مخزن دستگاه تصفیه آب زیر سینکی در حدود 16 تا 19 لیتر است اما در دستگاه تصفیه آب رومیزی به دلیل کوچک تر شدن سایز و ابعاد دستگاه تصفیه آب در حدود 6 تا 8 لیتر می باشد و به دلیل تولید کمتر قیمت مخزن دستگاه تصفیه آب کیسی بالاتر از قیمت مخزن مدل های زیر سینکی است.

یک دستگاه تصفیه آب خوب و با کیفیت علاوه بر داشتن قطعات با کیفیت ساخت بالا، بایستی حتما دارای پنج فیلتر اولیه تصفیه شامل سه فیلتر پیش تصفیه جهت حذف اولیه املاح و مواد درشت درون آب مانند گل و لای خاک و شن و ماسه، یک فیلتر ممبران یا فیلتر RO جهت حذف کلی رسوبات و مواد سنگین درون آب و یک فیلتر پُست کربن به عنوان از بین برنده طعم و بوی بد آب می باشد.

در برخی از مدل های قدیمی دستگاه تصفیه آب، فیلتر ممبران وجود نداشت و فقط سه فیلتر پایین که فقط آب را بصورت ساده تصفیه می کنند وجود داشت و یا بجای فیلتر ممبران از اولترا فیلتر استفاده شده است که این فیلتر کاربرد چندانی برای تصفیه آبهای سنگین و پر املاح شهری ندارد و در دستگاه های تصفیه آب امروزی نیز حذف شده است.

دستگاه تصفیه آب زیر سینکی و یا رومیزی به دلیل داشتن فیلتر ممبران باید حتما دارای قطعات برقی و مخزن باشد.

تصفیه آب خانگی

به دلیل فشردگی زیاد فیلتر ممبران و داشتن منافذ بسیار ریز برای تصفیه کردن آب، آب شهری توانایی عبور از این فیلتر با آب شهری را ندارد و به همین دلیل باید وسیله ای در دستگاه تصفیه آب وجود داشته باشد که بتواند فشار لازم برای عبور دادن آب شهری از فیلتر ممبران را تولید کند.

به همین دلیل یک پمپ آب قوی در داخل دستگاه تصفیه آب تعبیه شده است که بسیار کارایی بالایی دارد.

پمپ آب یکی از قطعاتی است که وظیفه تولید فشار لازم برای عبور آب از فیلتر ممبران را بر عهده دارد.

به دلیل وجود پمپ آب و اینکه دستگاه تصفیه آب بتواند به طور خودکار روشن و خاموش شود و عمل تصفیه آب را بدون دخالت مشتری انجام دهد باید از سوییچ هایی استفاده شود که منظم برق دستگاه تصفیه آب را قطع و وصل کند.

به دلیل فشردگی فیلتر ممبران، مقدار آبی که در هر ساعت تصفیه می شود بسیار کم است و تصفیه هر 10 لیتر آب در حدود 25 الی 35 دقیقه طول می کشد به همین خاطر یک مخزن در کنار دستگاه تصفیه آب زیر سینکی و یا در داخل کیس دستگاه تعبیه شده تا بتوان آب تصفیه شده را با همان حجم اندک در مخزن ذخیره کرد تا برداشت آب از شیر روی سینک زمان زیادی نبرد.

سخن پایانی

شرکت های زیادی دستگاه تصفیه آب تولید می کنند اما دستگاه های تصفیه آبی که ساخت چین یا تایوان هستند از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به دستگاه های تصفیه آب ایرانی برخوردار هستند.

این نکته را به یاد داشته باشید که خرید دستگاه تصفیه آب با کیفیت حتی با هزینه بسیار بالا برای شما یک پس انداز است نه هدر دادن هزینه.

توضیحاتی که در بالا بیان شد بصورت کلی ساختار یک دستگاه تصفیه آب را بیان می کند و جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت آبرسان تهران مراجعه نمایید و یا با شماره های 77999423 – 77999407 تماس بگیرید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/48avjw