-
رئیس هیات‌عامل ایدرو عنوان کرد

پدافند غیرعامل حامی نیست

همایش پدافند غیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت‌های تحت پوشش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات‌عامل ایدرو، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران سازمان و شرکت‌های تابعه برگزار شد.

همایش پدافند غیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و شرکت ‌ های تحت پوشش، با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات ‌ عامل ایدرو، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران سازمان و شرکت ‌ های تابعه برگزار شد.

معاون وزیر با بیان خلاصه ‌ ای از اقدامات پدافند غیرعامل در ایدرو و کارخانه ‌ های تحت پوشش آن گفت: با وقایع اخیر حساسیت بحث پدافند غیرعامل این روزها بیشتر درک شده است.

علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تهدیدات سایبری و نوین را از موضوعات مهم و حساس کشور دانست که اقدامات به ‌ روز و مستمر سازمان را می ‌ طلبد.

اقدامات به روز

به ‌ گزارش ایدرونیوز، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این همایش مجموعه ‌ های صنعتی و صنعتگران را سربازان عرصه ‌ های جنگ تولید، ارزآوری و ثروت ‌ های دانش ‌ بنیان خواند و تصریح کرد: پدافند غیرعامل در صنایع، حفاظت از صیانت، تداوم تولید و کارکرد ارائه خدمات در کشور است.

علیرضا مبارک شناسایی تهدیدات پیش ‌ رو و خنثی ‌ سازی آنها در راستای تولید و پیشرفت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: هر آنچه سبب اختلال و توقف روند افزایش تولید می ‌ شود، باید تهدید
دانست.

مبارک با اشاره به افزایش حملات سایبری در کشور اظهار کرد: دشمن برای ایجاد اختلال عزم خود را جزم کرده و حوزه ‌ هایی را با اشتغال و اقتصاد و ارائه خدمات به مردم ارتباط دارد، مورد هدف قرار داده است.

محسن الیاسی، مدیر کل حراست ایدرو نیز در این همایش گزارش از مهم ‌ ترین اقدامات انجام ‌ شده در جهت پدافند غیرعامل در واحد ‌ های تحت پوشش سازمان ارائه کرد.

نمایشگاه، فرصتی برای صنعت

رئیس هیات ‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران درباره نمایشگاه بین ‌ المللی قطعات، لوازم و مجموعه ‌ های خودرو گفت: نمایشگاه فرصتی مناسب برای اطلاع ‌ یابی ذی ‌ نفعان از آخرین فعالیت ‌ ها و پیشرفت ‌ های صنعت قطعه ‌ به صورت متمرکز و تجمیعی است.

نبوی گفت: گستردگی تاثیر صنعت خودرو قابل ‌ توجه است و در صنعت قطعه ‌ در برخی موارد به سطوح رقابتی مناسبی در عرصه بین ‌ المللی رسیده ‌ ایم و طبق گزارش ‌ هایی که از بخش خصوصی داریم بعضی از تولیدکنندگان در کنار بازار داخلی صادرات قطعه نیز انجام می ‌ دهند.

رئیس هیات ‌ عامل ایدرو تصریح کرد: طرح ‌ های تحول و توسعه ‌ ای در حوزه محصولات و قطعات جدید که در گروه سایپا در حال پیگیری و انجام است، محوریت افزایش کیفیت و رقابت ‌ پذیری را دنبال می ‌ کند که به حضور پررنگ ‌ تر و موفق ‌ تر این خودروسازی در آینده کمک خواهد کرد.

گفتنی است هفدهمین نمایشگاه بین ‌ المللی قطعات، لوازم و مجموعه ‌ های خودرو با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانش ‌ بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره ‌ جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی برگزار شد.

آغاز سرمایه گذاری جدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات احداث واحد ‌ های صنعتی با برآورد ارزی و ریالی معادل ۱۳ هزار میلیاردی سرمایه ‌ گذاران بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار خبر داد.

نبوی گفت: از شهریور سال گذشته تکمیل زیرساخت ‌ های استقرار واحد ‌ های تولیدی و اقتصادی از سوی ایدرو انجام ‌ شده و در همین مدت فعالان بخش خصوصی برای سرمایه ‌ گذاری معادل ۱۳ هزار میلیاردی خود با این منطقه ویژه قراردادهای لازم را منعقد و شروع به احداث واحد ‌ های صنعتی
کرده ‌ اند.

به ‌ گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سرمایه ‌ گذاری انجام ‌ شده در یک سال نخست دولت سیزدهم به ‌ وسیله بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار مولد حدود ۱۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد بود.

زمینه فعالیت این واحدها در حوزه ‌ های شیمیایی، صنایع فلزی، بهداشتی، صنابع برق و الکترونیک و نساجی است.

رئیس هیات ‌ عامل ایدرو با اشاره به صدور ۱۸ جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی گرمسار خاطرنشان کرد: ۶ پروانه بهره ‌ برداری هم برای واحد ‌ های صنعتی صادر و فعالیت آنها شروع شده است.

نبوی همچنین تصریح کرد: مراحل ساخت ‌ وساز، ۵ واحد صنعتی و پیگیری ‌ های لازم برای ورود به مرحله تامین ماشین ‌ آلات به ‌ منظور آغاز بهره ‌ برداری به پایان رسیده و همزمان کار ساخت ۱۵ واحد صنعتی در منطقه آغاز شده است.

نبوی در ادامه طراحی و مهندسی طرح تفصیلی سایت ‌ های ۳ و ۴ به مساحت ۱۵۰۰ هکتار و بهینه ‌ سازی طرح ‌ های پیشین منطقه ویژه اقتصادی گرمسار را از دیگر اقدامات انجام ‌ شده عنوان کرد.

منطقه ویژه اقتصادی گرمسار زیرنظر سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با وسعت ۲ هزار هکتار در ۹۰ کیلومتری تهران و در مسیر بزرگراه تهران - گرمسار واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*