-

راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی شیراز در اولویت

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از مکان‌های پیشنهادی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید در شهرستان‌های مرودشت و زرقان بازدید و به بررسی و ارزیابی فنی این اراضی پرداخت.

به‌گزارش صمت از استان فارس، سیدمصطفی هاشمی در این بازدیدها با بیان اینکه ایجاد شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید در نزدیکی مرکز استان با هدف جذب سرریز سرمایه‌گذار شیراز در اولویت این شرکت قرار دارد، گفت: در این زمینه با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها تلاش مضاعف خواهیم کرد. هاشمی بااشاره به محدودیت اراضی در اطراف شهر شیراز برای ایجاد شهرک صنعتی گفت: در این بازدید گزینه‌های مختلفی در مناطق بند امیر، لپویی و جاده درودزن مورد بررسی فنی و تخصصی قرار گرفت. وی افزود: پیش از این نیز اراضی اطراف شهر داریون موردبررسی و ارزیابی قرار گرفته است. هاشمی سهولت در دسترسی به زیرساخت‌های آب، برق وگاز، وجود جاده دسترسی مناسب، حفظ الزامات محیط‌زیست نظیر رعایت حریم شهرها و روستاها و حفظ فاصله قانونی با دامداری و موقعیت توپوگرافی اراضی را از مهم‌ترین شرایطی بیان کرد که در ارزیابی‌ها لحاظ می‌شود. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بااشاره به تاکید استاندار فارس و پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای بسترسازی به‌منظور جذب سرمایه‌گذار در قالب ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید به‌ویژه در مرکز استان گفت: این شرکت در قالب‌های استفاده از اراضی منابع طبیعی، خرید زمین، مشارکت و نیز شهرک‌های صنعتی غیردولتی آماده راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی در استان است.
هاشمی همچنین با بیان اینکه ایجاد یک شهرک صنعتی نیازمند تعامل، هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است، گفت: در این زمینه دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی با ما داشته‌اند که امیدواریم این حمایت‌ها تداوم یابد.


افزایش امنیت در شهرک صنعتی زابل
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان گفت: این تقدیر به‌سبب تلاش‌های مجدانه و خالصانه در ایجاد امنیت در شهرک صنعتی زابل محمدآباد و در نهایت امنیت سرمایه‌گذاران در این شهرک انجام شد. به‌گزارش، علیرضا راشکی افزود: طی نشست مشترکی که در سال گذشته با فرماندهی انتظامی سیستان و بلوچستان برگزار شده بود، مقرر شد با هدف افزایش ضریب امنیت‌خاطر سرمایه‌گذاران صاحبان مشاغل و کارآفرینان واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، تدابیر ویژه‌ای با نگاه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های انتظامی و امنیتی استان انجام شود. وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام‌شده توسط فرماندهی و کارشناسان انتظامی اقدام‌های لازم صورت پذیرفت. رئیس هیات‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: ماحصل آن نتایج ملموس در کوتاه بود که از آن جمله می‌توان به جلوگیری از ناامنی‌ها، سرقت‌ها و بزهکاری‌ها و همچنین کشف دستگاه‌های غیرمجاز استخراج رمز ارز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اشاره کرد. راشکی خاطرنشان کرد: ایجاد امنیت پایدار، نخستین و مهم‌ترین مولفه در ترغیب و اطمینان‌بخشی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان به‌شمار می‌رود. وی اضافه کرد: برهمین اساس شرکت شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان تمام تلاش و کوشش خود را با هم‌افزایی و مشارکت سایر دستگاه‌های مرتبط به‌کار بسته است.





دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*