-

دلایل ورشکستگی رستوران در سالهای اول فعالیت

کسب و کار رستوران از دور فعالیتی پرسود به نظر می رسد، ولی در عین حال اداره آن کاری دشوار است. ممکن است به این موضوع فکر کنید که چرا برخی از رستوران ها در سالهای اول فعالیت خود شکست می خورند.

دلایل ورشکستگی رستوران در سالهای اول فعالیت

دلایل ورشکستگی رستوران

آیا کمبود اطلاعات در حوزه های مختلف باعث این شکستها می شود؟ منظور ما این نیست که افراد مشتاق را دلسرد کنیم، یا روحیه رستوران‌داران فعلی را پایین بیاوریم، اما معتقدیم که پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین، در این مطلب برخی از دلایل ورشکستگی رستوران ها و راه‌های رفع مشکل را ذکر می کنیم.

مهمترین دلایل شکست رستوران ها

دلایل متعددی برای شکست رستوران ها وجود دارد. موقعیت مکانی نامناسب، اجاره های زیاد و بی تجربگی، دزدی های داخلی، مدیریت ضعیف کارکنان، عدم گزارش دهی و بازاریابی ضعیف از جمله مواردی است که می تواند در شکست یک رستوران موثر باشند. به طور خلاصه، مهمترین دلایل شکست رستوران ها عبارتند از :

دزدی و سرقت

اغلب رستوران‌ داران حتی متوجه نمی‌شوند که در رستوران آنها دزدی‌های داخلی اتفاق می افتد. این دزدی ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله ضعف سیستم های ایمنی رستوران، عدم نظارت به کارکنان، ضعف در سیستم های نرم افزاری و کنترل موجودی و ... که در نهایت منجر به افزایش هزینه های رستوران شده و باعث ضررهای جبران ناپذیری می شوند.
جهت حل این مسئله، استفاده از سیستم های ضد سرقت، به کارگیری نرم افزار جامع رستوران جهت مدیریت رستوران و همچنین نظارت کامل بر موجودی ها و همچنین ایجاد نقش های نظارتی می تواند موثر واقع شود.

موقعیت مکانی ضعیف و اجاره بالا

موقعیت مکانی رستوران به عنوان یک عامل اصلی در نظر گرفته می شود که می تواند رستوران شما را موفق یا با شکست مواجه کند. مکان شما باید نزدیک به مخاطبان هدف شما باشد. اگر مکانی زیبا به نظر می رسد اما رقابتی در اطراف وجود ندارد، وسوسه نشوید، بررسی کنید که چرا رستوران دیگری شبیه رستوران شما در چنین مکان خوبی وجود ندارد. مکان مورنظر را به درستی بررسی کنید و با مردم آن منطقه آشنا شوید و به این یقین برسید که سرویسی که شما در آن مکان ارائه می دهید با عادات مردم منطبق است.

نارضایتی مشتریان

مشتری های ناراضی علاوه بر اینکه بازنخواهند گشت، ممکن است نظرات بدی را از رستوران شما در رسانه های اجتماعی و سایت های بررسی رستوران ارسال کنند که در صورت عدم رسیدگی فوری می تواند به رستوران بسیار آسیب برساند. دلایل نارضایتی می تواند شامل هر چیزی باشد. از پیشخدمت های بی ادب گرفته تا تاخیر یا بهم ریختگی در سفارشات. بوی نامطبوع یا موسیقی خیلی بلندی که باعث آزار مشتری می شود.

جهت حل این مشکل اطمینان حاصل کنید که کارکنان شما به طور کامل آموزش دیده اند. حتی اگر مشتری گاهی اوقات غیرمنطقی باشد، حفظ آرامش شما حیاتی است. کارکنانی که به خوبی آموزش دیده اند، نه تنها با مشتری درست رفتار می کنند، بلکه به خوبی کار می کنند، بنابراین از هرگونه تاخیر جلوگیری می کنند. همچنین تجزیه و تحلیل دلیل نارضایتی مشتری بسیار مهم است. برای مثال، اگر در حال جمع‌آوری نظراتی هستید که مدام می‌گویند خدمات رستوران ضعیف است، زمان زیادی طول کشیده تا غذا سرو شود و غیره، دلیل این تاخیر را بیابید.

چرا برخی رستوران ها شکست می خورند؟

بی تجربگی

رستوران داری نیز مانند هر کسب و کار دیگری نیاز به تجربه دارد. هوش تجاری ضعیف، عدم مدیریت، و فقدان برنامه ریزی مالی در بین رستوران داران بی تجربه، از دلایل اصلی شکست می باشد. جهت جلوگیری از این موضوع، تحقیق و تحلیل کنید! هر مرحله از سرمایه گذاری در رستوران شما باید حداقل تا شش ماه آینده به دقت برنامه ریزی شود. همچنین با افراد باتجربه مشورت کنید و اطمینان حاصل کنید که قبل از باز کردن رستوران خود یک طرح تجاری دارید تا مطمئن شوید که چیز مهمی را از دست نمی دهید.

منوی پیچیده

منوی بزرگ و متنوع اغلب باعث هدر رفتن اقلام موجودی است. هدر دادن بی مورد منجر به هزینه های بالای مواد غذایی می شود که به نوبه خود منجر به ضرر و زیان می شود. همچنین تهیه غذاهای بسیار متفاوت برای سرآشپز دشوار و وقت گیر می شود و همچنین ممکن است در صورت تاخیر منجر به نارضایتی مشتری شود. پس بهتر است در ابتدا به سراغ یک منوی کوتاه و ساده بروید و در چیزی که سرو می کنید عالی باشید. توصیه می شود منوی خود را به گونه ای طراحی کنید که از مواد مشابه در چندین غذا استفاده کنید.

تجزیه و تحلیل منظم عملکرد منوی رستوران بسیار مهم است. در اثر این تحلیل متوجه خواهید شد که کدام اقلام هزینه بالایی دارند و منجر به فروش نمی شوند و یا بالعکس. در نتیجه می توانید منویی جذاب و باصرفه داشته باشید و باعث سودآوری بیشتر رستوران شوید.

عدم وجود تجزیه و تحلیل و گزارشات دقیق

بدون تجزیه و تحلیل عملکرد رستوران، و بدون در اختیار داشتن گزارشات دقیق، متوجه نخواهید شد که رستوران شما در حال سود یا زیان است. صرف نظر از اندازه یا نوع رستوران شما، باید تمامی امورات رستوران، اعم از حسابداری، انبارداری، مدیریت کارکنان و سالنها و ... باید مکانیزه باشد تا از شکست رستوران جلوگیری کنید. pishgamansoft.ir ارائه دهنده انواع نرم افزارهای حسابداری و مالی در اصناف مختلف، در حل این مشکل همراه شما خواهد بود. با امکانات و گزارشات جامعی که نرم افزارهای یکپارچه پیشگامان در اختیار شما قرار می دهند تجزیه و تحلیل دقیقی از عملکرد رستوران خواهید داشت که در نهایت منجر به تصمیم گیری های آگاهانه خواهد شد.

ضعف در بازاریابی

وجود رقابت شدید در کسب و کارها، بازاریابی یک الزام مطلق برای آنها محسوب می شود. از همان ابتدای تاسیس رستوران خود، بودجه ای را برای بازاریابی در نظر بگیرید. فعالیت های بازاریابی باید بر اساس نقاط قوت رستوران شما برنامه ریزی شود. شما باید الگوهای مصرف مشتریان را تجزیه و تحلیل کنید و کمپین های جذابی ارائه دهید.

با ایجاد باشگاه مشتریان و کمپین های بازاریابی پیامکی بازدیدهای مجدد مشتری را هدف قرار دهید. با این حال، به یاد داشته باشید که میزان اثر گذاری هر فعالیت بازاریابی را رصد کنید تا با هزینه های منطقی بهترین نتیجه را بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*