با حضور رئیس هیات‌عامل ایدرو انجام شد

افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های صنعتی استان مرکزی

رئیس هیات‌عامل ایدرو در سفری به استان مرکزی، چندین طرح و پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

گروه صنعت: با حضور علی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات ‌ عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، استاندار مرکزی، نماینده مردم محلات و دلیجان و مدیران این استان، چندین طرح صنعتی افتتاح و کلنگ ‌ زنی شد.

صمتعلی نبوی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در برنامه ‌ های جداگانه ‌ ای طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد دلیجان و کارخانه تولیدی تریکو گلزار را افتتاح کرد.

به ‌ گزارش تیدرونیوز، با افتتاح طرح فیلتر پرس معدن مس محمدآباد، پساب معدنی موجود جداسازی می ‌ شود و به فرآیند استفاده مجدد باز می ‌ گردد.

در ادامه حضور رئیس هیات ‌ عامل ایدرو، طرح توسعه استحصال کنسانتره آهن از باطله ‌ های کارخانه مس نیز کلنگ ‌ زنی شد. همچنین با حضور نبوی و هیات همراه، واحد تولیدی تریکو گلزار در شهرستان محلات با سرمایه ‌ گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغال مستقیم ۵۴ نفر به بهره ‌ برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک ‌ روزه خود به استان مرکزی، از صنایع سنگ سنگستان نیز بازدید کرد.

نبوی در پایان برنامه ‌ های خود در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حضور میدانی مدیران در محیط واحدهای صنعتی و بررسی مشکلات این واحدها، ابراز امیدواری کرد با سرمایه ‌ گذاری ‌ های انجام ‌ شده نرخ اشتغال منطقه بهبود پیدا کند.

گفتنی است در برنامه ‌ ای دیگر با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیروگاه ۱۲ مگاواتی کارخانه سیمان انارک با سرمایه ‌ گذاری ۲ هزار میلیاردی به بهره ‌ برداری رسیده بود.

انعقاد تفاهمنامه همکاری

تفاهمنامه همکاری مشترک میان سازمان مدیریت صنعتی و بنیاد ملی نخبگان در جلسه دیدار مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و قائم ‌ مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان منعقد شد.

به ‌ گزارش روابط ‌ عمومی سازمان مدیریت صنعتی، این سازمان از زیرمجموعه ‌ های ایدرو بوده که در طرح ‌ های آموزشی فعالیت گسترده ‌ ای دارد.

طی تفاهمنامه ‌ ای که بین سازمان مدیریت صنعتی و بنیاد ملی نخبگان منعقد شد، پیشبرد اهداف و چشم ‌ انداز نظام نخبگانی مطلوب در سند راهبردی کشور در امور نخبگان در چارچوب ارزش ‌ های اسلامی-ایرانی و مبتنی بر اقتضائات نظام جمهوری اسلامی ایران با هدف فراهم کردن زمینه ‌ های مناسب برای جذب و اشتغال نخبگان و مستعدان برتر در حوزه صنعت بوده است. موضوع این تفاهمنامه همکاری در حوزه ‌ های آموزش، پژوهش، فناوری، برگزاری همایش، تورهای صنعتی، تعاملات بین ‌ المللی، انتشار مشترک کتاب و سایر زمینه ‌ های مرتبط با نخبگان و دانش ‌ آموختگان برتر دانشگاه ‌ هاست.

صمتبنا به این گزارش، ابوالفضل کیانی ‌ بختیاری، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در این جلسه با بیان ظرفیت ‌ های این سازمان در حوزه آموزش، مشاوره، اعتبارسنجی، ارزیابی و رتبه ‌ بندی درباره دوره ‌ های تخصصی و عالی آموزش سخنانی اظهار کرد.

کیانی ‌ بختیاری در بخشی از سخنان خود، آمادگی سازمان مدیریت صنعتی را برای تسهیل در جذب نخبگان با استفاده از سامانه هدایت شغلی و کانون ‌ های ارزیابی این سازمان اعلام کرد. در این جلسه ناصر باقری ‌ مقدم، قائم ‌ مقام رئیس بنیاد ملی نخبگان نیز طی سخنانی گفت: سازمان مدیریت صنعتی از برندهای خوشنام در حوزه آموزش و مشاوره است. بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی می ‌ توانند در کنار هم زنجیره بهم ‌ رسانی و اثربخشی نخبگان در صنعت را کامل کنند.

در پایان، طرفین ضمن امضای تفاهمنامه همکاری همه ‌ جانبه بر موارد زیر تاکید کردند:

- برگزاری رویدادهای شناسایی و شبکه ‌ سازی نخبگان؛

- توسعه هسته ‌ های حل مسئله و کانون ‌ های تفکر در جوار صنعت؛

- کمک به اجرای دوره ‌ های پسادکتری ( Post Doc ) در بخش ‌ های صنعتی؛

- کمک به اشتغال نخبگان با کمک سامانه هدایت شغلی سازمان مدیریت صنعتی؛

- برگزاری کانون ‌ های ارزیابی ویژه نخبگان؛

- تکریم و الگوسازی نخبگان با تاکید بر الگوهای بخش صنعت؛

- برگزاری مشترک نشست ‌ های آشنایی با درس آموخته ‌ های نگهداشت نخبگان؛

- طراحی نظام رتبه ‌ بندی و جایزه نخبگان مدیریت، صنعت و اقتصاد همراه با تدوین مشوق ‌ های لازم؛

- طراحی نظام رتبه ‌ بندی و جایزه سازمان ‌ های نخبه ‌ پرور با اعطای مشوق ‌ های مرتبط.

در پایان این جلسه تفاهمنامه همکاری مشترک با امضای ابوالفضل کیانی ‌ بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی و عباس ابراهیمی معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان منعقد و مبادله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*

آخرین اخبار

پربازدیدترین