-
در سفر استانی رئیس‌جمهوری به کهگیلویه‌وبویراحمد عنوان شد:

اجازه نمی‌دهیم حقی از کارگران ضایع شود

سید ابراهیم رئیسی در پایان سفر به کهگیلویه‌وبویراحمد با اظهار ناخرسندی از اینکه به‌دلیل شرایط کرونایی امکان حضور در اجتماعات عظیم مردمی وجود نداشت، گفت: پیش از این سفر، جمعی از دوستان را مامور کرده بودیم که مسائل و مشکلات استان را بررسی کنند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌جمهوری با بیان اینکه این استان امکانات و ظرفیت‌های بسیاری دارد، گفت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام از جمله سدهای در دست احداث استان جزو اولویت‌های دولت برای استان است. ۲۱۷ طرح در حوزه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی، راه و شهرسازی، کشاورزی، صنعت و گیاهان دارویی برای کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده تا هم روند پیشرفت استان و هم اشتغالزایی تسریع شود. رئیسی در جریان این سفر و در بازدید از سد تنگ‌سرخ در سخنان کوتاهی در جمع کارگران و مهندسان فعال در این پروژه، گفت: متاسفانه اجرای این پروژه حدود ۱۰ سال از زمان پیش‌بینی شده عقب است، اما روحیه‌ای که امروز در شما دیدم این امیدواری را ایجاد می‌کند که این عقب‌افتادگی در فاصله زمانی کوتاهی جبران شود.

رئیسی افزود: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند؛ بنابراین از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم. رئیس‌جمهوری همچنین در واکنش به اظهارات برخی کارگران فعال در این پروژه درباره تاخیر در پرداخت حقوق و مزایا، گفت: به مسئولان تذکر می‌دهم و تاکید می‌کنم اجازه ندهند هیچ حقی از شما کارگران ضایع شود. حتما به‌دنبال ایجاد چارچوبی خواهیم بود تا حقی از هیچ کارگری در هیچ نقطه‌ای از کشور ضایع نشود.

تحول در وضعیت مسکن

رئیس‌جمهوری همچنین به سفر خود به منطقه زلزله‌زده سی‌سخت و نیز گزارش ارائه شده در جلسه از وضعیت مدارس کپری و کانکسی اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌های ذی‌ربط به تکمیل خانه‌های زلزله‌زدگان تا پیش از شروع فصل سرما و نیز سامان دادن مدارس غیراستاندارد موظف شدند. همچنین وضعیت خانه‌های روستایی در خطر تخریب نیز باید سامان یابد.

رئیسی به طرح‌ها و برنامه‌های دیگر دولت از جمله ارائه تسهیلات ازدواج جوانان و نیز رسیدگی به وضعیت مسکن در شورای‌عالی مسکن که به‌زودی تشکیل جلسه خواهد داد، اشاره کرد و گفت: حتما تلاش خواهیم کرد وضعیت مسکن را در کشور متحول کنیم، چراکه وضع کنونی، وضع قابل‌قبولی نیست.

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه بخش مسکن را به‌عنوان یکی از صنایع پیشران فعال خواهیم کرد، گفت: فعال شدن بخش مسکن خیلی از صنایع را فعال می‌کند.

رئیسی با اشاره به اینکه طرح‌های تصویب شده و تزریق اعتبارات آنها تحرک خوبی در استان پدید خواهد آورد، گفت: بخشی را در معاونت اجرایی نهاد ریاست‌جمهوری ایجاد کردیم که کارش فقط پیگیری اجرای مصوبات سفرهای استانی خواهد بود و مردم نیز به‌طور منظم از نتایج اجرای طرح‌ها مطلع می‌شوند.

رئیس‌جمهوری از مدیران استانی و سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست از ظرفیت جوانان کشور بیشتر استفاده کنند.

تاکید بر اهمیت حرکت اقتصادی عشایر

رئیس‌جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر به استان کهگیلویه‌وبویراحمد در جمع گروهی از عشایر بویراحمدی در تنگه گرگو حضور یافت و بدون واسطه و رودررو با آنان گفت‌وگو کرد.

رئیسی به استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد دستور داد در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در روزهای آینده جلسات و نشست‌هایی با عشایر برگزار کند تا مشکلات آنان را در حضور خودشان مورد بررسی قرار دهد و آن دسته از مشکلات که در خود استان قابل حل‌وفصل هستند، به‌سرعت حل شده و مشکلاتی که نیاز به تصمیم‌گیری دولت دارد نیز به هیات دولت ارائه

شوند. رئیسی را در این سفر وزیران کشور، جهاد کشاورزی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، صنعت، معدن و تجارت، معاون سازمان برنامه و بودجه، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و معاون اجرایی رئیس‌جمهوری همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*