-
در پنل "بنای برتر، طرح ملی مسکن " مطرح شد؛

انبوه‌سازی توسط بخش خصوصی و تامین زمین توسط دولت انجام شود

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ رامین گوران دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران و عضو اتاق بازرگانی در پنل "بنای برتر، طرح ملی مسکن "؛ در مورد وضعیت آسایش پروژه‌های انبوه‌سازی اظهار داشت: ضعف عمده در پروژه‌های انبوه‌سازی صنعت ساختمان این است که حضور مشاوران کارآمد کم رنگ است که در مسکن مهر عدم حضور مشاوران متخصص محسوس بوده و اکنون کمتر است.

انبوه‌سازی توسط بخش خصوصی و تامین زمین توسط دولت انجام شود

به گزارش استودیو نمایشگاه تاسیسات؛ رامین گوران دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران و عضو اتاق بازرگانی در پنل "بنای برتر، طرح ملی مسکن "؛ در مورد وضعیت آسایش پروژه‌های انبوه‌سازی اظهار داشت: ضعف عمده در پروژه‌های انبوه‌سازی صنعت ساختمان این است که حضور مشاوران کارآمد کم رنگ است که در مسکن مهر عدم حضور مشاوران متخصص محسوس بوده و اکنون کمتر است .

وی ادامه داد: روش اجرا توسط سازندگان متفاوت است، در اجرا خدمات دیده نمی‌شود و ضعف کیفیت کار و خروجی از ضعف جزئیات است که پروژه‌های دستوری، کیفیت حداقلی به سبب کاهش هزینه‌ها دارد؛ ضمن اینکه مجریان خوبی هم در بخش تاسیسات نداریم .

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران با اشاره به نقش دولت در انبوه‌سازی و قیمت تمام شده واحدها به جهت تاثیرگذاری در کیفیت پروژه‌ها عنوان کرد: در گذشته ضعف‌های زیادی به وجود آمد؛ در حوزه انبوه‌سازی انجمن داریم که همکاری خوبی با وزارتخانه دارد، پروژه‌هایی را شروع کردیم و در روند ارزیابی مشاورین و سازندگان ایفای نقش دارند .

گوران سپس با اشاره به اینکه پروژه‌های استان تهران با کیفیت است، گفت: تجربه نقاط ضعفی مثل مسکن مهر داریم که باید این ضعف‌ها را پوشش دهیم و مدل عوض شود چراکه مدل خلاقانه نداریم، در این راستا منابع در اختیار بخش خصوصی است و دولت می‌تواند با تامین زمین حمایت کند و بقیه را به سازندگان بسپارد .

وی ادامه داد: ظرفیت ها باید در تولید ساختمان به طور صنعتی محقق شود و در صنعت ساختمان باید برند را وارد کنیم چرا که برندها محصولاتشان را خراب نمی کنند .

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران خاطرنشان کرد: در مسکن مهر، شعار صنعتی‌سازی آغاز شد، هر چند اشکالاتی در مورد نحوه ساخت، فرهنگ و غیره وجود داشت و انحرافی به وجود آمد، اما صنعتی‌سازی کارخانه تولید صنعت ساختمان است چون ظرفیت‌ها و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کند .

تدابیر ویژه پلی‌ران برای ارتقا رفاه و آسایش در طرح مسکن ملی

در ادامه این پنل پیام استاجی سرپرست بازاریابی پلی‌ران با اشاره به آموزش مجریان در اجرای پروژه‌های ساختمانی اظهار داشت: پلی‌ران از زمان تولید پوش‌فیت همواره دغدغه آموزش برای مجریان به ویژه در طرح مسکن ملی که قیمت‌ها دستوری هستند، را داشته و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده تا با توجه به قیمت‌های رقابتی، آسایش در این واحدها نیز تامین شود .

وی افزود: در بحث خدمات به انبوه‌سازان نیز از زمان آغاز مشارکت، تاکید ما بر آموزش مجریان بوده، امری که سبب شد با وجود ناشناخته بودن پوش‌فیت در سال‌های ابتدایی تولید و عرضه به بازار، اکنون کاملا جایگاه خود را به دست آورده و شناخته شود .

سرپرست بازاریابی پلی‌ران در پایان خاطرنشان کرد: پلی‌ران از طراحی و مهندسی محصول تا زمان بهره‌وری همواره موضوع آموزش و نظارت رایگان را سرلوحه کار خود قرار داده است .

دیدگاهتان را بنویسید

بخش‌های ستاره دار الزامی است
*
*