یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403 - 05 May 2024
کد خبر: 40796
نویسنده: رپورتاژ
تاریخ انتشار: 1402/02/25 11:34

دانلود مستند آخرین دیپلمات | نگاهی بر زندگی اردشیر زاهدی

مستند آخرین دیپلمات مروری بر زندگی اردشیر زاهدی می‌باشد. این مستند به کارگردانی و تهیه کنندگی امیر تاجیک ساخته شده است...مستند آخرین دیپلمات ناگفته‌هایی از اردشیر زاهدی است که به دوران حکومت پهلوی در تاریخ معاصر ایران بازمی‌گردد. این مستند به کارگردانی امیر تاجیک ساخته شده است.
دانلود مستند آخرین دیپلمات | نگاهی بر زندگی اردشیر زاهدی

فیلم مستند آخرین دیپلمات روایتی متفاوت و شنیدنی از برخی اتفاقات تاریخ معاصر ایران است. بر اساس گفته‌های فردی که این مستند را در دانشگاه علم و صنعت اکران کرده، هدف از تولید و نشر این اثر جهاد تبیین بوده است. در این فیلم سعی شده تا به بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران با نگاهی تازه پرداخته شود. در واقع این فیلم یک تصویر سیاه از دوران حکومت پهلوی به نمایش می‌گذارد. سازنده‌ی این فیلم اعتقاد دارد اثر وی به دنبال پاسخ به یک سری شبهات و تحریفات است. عموما در فیلم‌های مستند خصوصا ژانر سیاسی، اندیشه و تفکر سازنده تاثیر بسزایی در جهتگیری اصلی داستان خواهد داشت. این مستند حکومت پهلوی را از نگاه افرادی که آن را فاسد می‌پندارند، می‌نگرد. امیر تاجیک علاوه بر کارگردانی، نویسندگی این فیلم را نیز برعهده داشته است.

دانلود مستند آخرین دیپلمات | نگاهی بر زندگی اردشیر زاهدی

دانلود مستند آخرین دیپلمات | نگاهی بر زندگی اردشیر زاهدی

وقایع مستند آخرین دیپلمات

مطالب منتشر شده از سازندگان این فیلم مستند نشان می‌دهد این اثر به دنبال یک روایت متفاوت است تا با جنگ روانی رسانه‌های برون مرزی مقابله کند. امیر تاجیک در مراسم اکران فیلم اظهار می‌کند این اثر تلاش کرده تا شناخت صحیحی از وقایع پیشین ارائه دهد تا نسل جدید مسیر غلط را طی کنند. از منظر سازندگان این مستند برای پاسخ به پرسش‌هایی که مبهم بود ساخته شده است. در این مستند اتفاقاتی که پیرامون زندگی اردشیر زاهدی رخ می‌دهد، نمایش داده می‌شود. کارگردان این اثر با استناد به محتوای فیلم خود می‌گوید اتفاقات گوناگون نباید باعث کمرنگ شدن علاقه به میهن و وطن پرستی شود. اردشیر زاهدی زندگی پر فراز و نشیبی را طی کرده و حاوی رویدادهای فراوانی است. رویدادهایی که هر یک نیازمند بررسی می‌باشد.

با دانلود مستند اردشیر زاهدی می‌تواند به سال‌های انتهایی زندگی این شخصیت وارد شوید و ببینید که وی چگونه تغییر رویه داده است و از دولت ایران حمایت نموده است. زاهدی به دلیل تغییر موضعی که داد، در اواخر عمرش با حمله افراد سلطنت طلب مواجه شد. در این مستند مشاهده می‌کند که وی چگونه از سردار سلیمانی تمجید می‌کند و ترور وی را محکوم می‌نماید. عموما دلیل اصلی مستندها جنبه مطالعاتی آن‌ها می‌باشد. به عبارتی ساده‌تر اگر کسی بخواهد راجع به زندگی فردی مثل اردشیر زاهدی تحقیق کند، می‌تواند به تماشای این فیلم بپردازد. نکته جالب درباره این مستند این است که به گفته مدیران شبکه‌ی مستند این فیلم در چند نسخه مختلف تولید شده است.

مدیر سابق شبکه مستند گفته بود که این مستند برای پخش و نمایش در سه مدیوم ساخته شده است. در کنار این موارد این فیلم یک نسخه تلویزیونی هم دارد که برای پخش از صدا و سیمای جمهوری اسلامی تدوین گشته. به طور حتم باورپذیری مستند از یک فیلم سینمایی بیشتر است. تاثیرگذاری مستند به عواملی نظیر عدم استفاده از سناریو، بازیگری و یا گریم بازمی‌گردد. با دانلود و تماشای این مستند جذاب می‌توانید با شخصیت اردشیر زاهدی بیش از پیش آشنا شوید. در این مستند به بخش‌هایی از زندگی شخصی زاهدی نیز اشاره شده است. همچنین نقش این کاراکتر در بسیاری از حوادث مهم مشخص گشته است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به اقدامات وی در گروگان گیری سال 1977 در آمریکا اشاره کرد.

مستند اردشیر زاهدی

مستند اردشیر زاهدی

اهمیت فیلم مستند آخرین دیپلمات

از جمله دلایل اهمیت این فیلم مستند مروری دوباره بر زندگی یک شخصیت تاثیرگذار در حکومت پهلوی دوم می‌باشد. گروهی از افراد به مستندهایی که در داستان خود بی طرف باشند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. سازندگان این فیلم اعتقاد دارند که این فیلم به دنبال نمایش تاریخ بدون هیچ کم و کاستی است. در ادامه توضیحات مفصل‌تری درباره این فیلم به شما ارائه می‌دهیم. ناگفته نماند شما می‌توانید این فیلم زیبا را از همین صفحه بارگیری کنید.

به گفته سازندگان هدف اصلی از تولید مستند آخرین دیپلمات این است که یک برداشت درست از تاریخ ارائه شود. جالب است بدانید به فیلم‌هایی که مانند آخرین دیپلمات به زندگی شخصی فردی می‌پردازند، در اصطلاح پرتره گفته می‌شود. این فیلم نیز یک پرتره از حرفه‌های ناگفته و زندگی دیده نشده از اردشیر زاهدی است. امیر تاجیک معتقد است که این فیلم می‌تواند حرفهای تازه‌ای برای مخاطب ایرانی درباره تاریخ معاصر ایران و حکومت پهلوی دوم داشته باشد. البته در بخشی از این مستند نیز به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

همانطور که می‌دانید یکی از مراحل مهم در تولید انواع مستند تحقیقات جامع است. در زمان پژوهش و تحقیق کارگردان تلاش کرده اطلاعات کاملی درباره هر شخص کسب کند. تاجیک در ابتدا سفری به کشوری که اردشیر زاهدی در آن زندگی می‌کرده داشته است. او با پرسش و پاسخ به یک شخصیت کلی از این فرد دست پیدا کرده و در نهایت شروع به ساخت مستند نموده است.

دیدار تاجیک با زاهدی

دیدار تاجیک با زاهدی

تحقیقات برای تولید مستند اردشیر زاهدی

امیر تاجیک برای ساخت هرچه بهتر فیلم مستند زاهدی دست روی محتواهای مکتوب و بصری رفته است تا با اطلاعاتی جامع کار را پیش ببرد. تاجیک می‌گوید سفرهایش و استفاده از آثار مکتوب کمک زیادی کرده تا یک شناخت نسبتا خوب از زندگی اردشیر زاهدی پیدا کند. بدون شک اگر تسلط و آگاهی فردی که به دنبال ساخت یک اثر است مناسب باشد، تاثیر بیشتر و عمیق‌تری روی مخاطب ایجاد می‌شود. امیر تاجیک بعد از تحقیقات گسترده سعی کرده یک نقشه راه برای تولید و ساخت مستند پیش رو تدوین کرده و با استفاده از آن کار خود را پیش ببرد. در این مستند با سخنان اردشیر زاهدی که در کتاب خاطراتش ذکر شده نیز مواجه می‌شویم.

تصاویر آرشیوی در فیلم آخرین دیپلمات

از جمله جذابیت‌های یک مستند استفاده از تصاویر آرشیوی مناسب و تاثیرگذار است. مستند آخرین دیپلمات به خوبی از این تصاویر آرشیوی استفاده کرده تا به محتوای خود ارزش بیشتری بیفزاید. همچنین تصاویر آرشیوی برخی از شبکه‌های معتبر جهانی نیز در این مستند استفاده شده است. جالب‌تر اینکه یکی از مدیران ارشد شبکه الکوثر نیز مشاور این پروژه بوده است. ناگفته نماند نویسنده اعتقاد دارد اردشیر زاهدی از یک شخصیت چند بعدی برخوردار است.

سایت دانلود مستند

سایت تی‌وی مستند امکان دانلود مستندهای متفاوت را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

تی‌وی مستند با یک آرشیو گسترده که یک منبع بزرگ برای دانلود مستند به حساب می‌آید یک مرجع مناسب برای تهیه‌ی این گونه از فیلم‌ها است. علاقه‌مندان به فیلم‌های مستند می‌توانند انواع ژانرهای مورد نظر خود را در این سایت پیدا کنند. شما نیز برای یافتن مستند مورد علاقه‌ی خود می‌توانید به بخش‌های مختلف سایت تی‌وی مستند مراجعه کنید.


 

 

برچسب ها : مستند,دانلود مستند,سایت مستند,فیلم مستند,مستند سیاسی,مستند تاریخی,خرید مستند آخرین دیپلمات,مستند آخرین دیپلمات,اردشیر زاهدی


نویسنده:
کپی لینک کوتاه خبر: https://smtnews.ir/d/45rbem